Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března

vloženo

Nový Civic zatím vsází pouze na přeplňované benzínové motory. To se ale změní od března 2018, kdy se pod kapotou objeví vylepšený 1,6litrový motor i-DTEC o výkonu 120 koní slibující hospodárný provoz. V hodně mluví o spotřebě 3,7 l na 100 km. Kromě toho v průběhu roku dostane Civic také devítistupňový automat.

Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března

Od března 2018 se k modelové řadě Honda Civic připojí kompletně zmodernizovaný 1,6litrový vznětový motor i-DTEC o výkonu 120 koní.


Nový motor je jednou z prvních jednotek, které budou oficiálně přezkoušeny v souladu s novým celosvětově harmonizovaným zkušebním postupem pro lehká vozidla (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure – WLTP), který slouží k měření spotřeby paliva a produkce emisí a který nabývá účinnosti v letošním roce. Zatímco údaje zkoušek známých pod názvem „Nový evropský jízdní cyklus“ (New European Driving Cycle – NEDC) vycházejí z teoretického jízdního profilu, cyklus WLTP byl vyvinut za použití reálných jízdních údajů shromážděných z celého světa. Je tedy navržen tak, aby přinášel výsledky, které budou lépe odrážet skutečné jízdní podmínky.

Společnost Honda provedla výrazná vylepšení motoru a výfukového systému s cílem maximalizovat výkon v reálných podmínkách. Zlepšením hospodárnosti provozu nového 1,6litrového motoru Honda Civic i-DTEC jsme dosáhli spotřeby paliva od 3,7 l/100 km a emisí CO2 99 g/km (v souladu s cyklem WLTP).

K vylepšením 1,6litrového vznětového motoru patří snížení tření ve válci díky pístům vyrobeným z vysoce odolné slitiny chromu a molybdenu a také tzv. „super plateau honování“ vrtání, které umožňuje hladší pohyb pístů.

Motor o obsahu 1 597 cm3 využívá stejný moderní systém vstřikování paliva Bosch jako dříve a je vybaven malým a vysoce účinným turbodmychadlem, nízkotlakým systémem recirkulace spalin EGR a vysokým průtokem v sání, který zajišťuje výrazné víření směsi ve válcích. Pevná a lehká kliková hřídel a otevřený celohliníkový blok motoru odlévaný pod vysokým tlakem minimalizují hmotnost motoru. U nového motoru i-DTEC byla k bloku válců přidána další litá žebra za účelem zvýšení konstrukční pevnosti (a v důsledku toho i zlepšení omezení hluku, vibrací a otřesů).

Nový 1,6litrový motor i-DTEC společnosti Honda je také jedním z prvních motorů, u kterého budou hodnoty emisí NOx a částic oficiálně testovány podle postupu měření emisí v reálném provozu (Real Driving Emission – RDE). Hnací ústrojí vznětového motoru je vybaveno novým systémem přeměny oxidů dusíku (NOx Storage Converter – NSC) s většími katalyzátory a vyšším obsahem vzácných kovů (stříbra, platiny a neodymu), které uchovávají oxidy dusíku až do regeneračního cyklu. Snímač sazí přesně detekuje, kdy je zapotřebí regenerační cyklus a prodlužuje tak životnost součástí výfukového systému.

S 1,6litrovým motorem i-DTEC, který dosahuje výkonu 120 koní při 4 000 ot./min. a 300 Nm točivého momentu při 2 000 ot./min., dokáže model Civic zrychlit z nuly na 100 km/h za 10,4 sekundy.

Modernizovaný motor je montován ve výrobním závodě Honda v britském Swindonu a bude k dispozici u čtyřdveřové i pětidveřové varianty nového modelu Civic desáté generace.

V polovině roku 2018 bude nabídka variant hnacího ústrojí vozu Civic dále rozšířena o devítistupňovou automatickou převodovku, která tak bude poprvé použita u vozu s pohonem dvou kol.


Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Honda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března Fotografie k článku Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března Fotografie k článku Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března Fotografie k článku Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března Fotografie k článku Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března Fotografie k článku Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března Fotografie k článku Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března Fotografie k článku Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března Fotografie k článku Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března Fotografie k článku Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test: Opel Grandland X 1.6 Turbo. Jízdní premiant!

Test: Opel Grandland X 1.6 Turbo. Jízdní premiant!

Opel Granland X je s námi už hezkých pár let a v jeho interiéru to pomalu začíná být znát. V jednom ohledu na něj ale žádné auto v kategorii středně velkých SUV stále nemá. A právě proto mě jízda s ním tolik baví. V..

BMW xDrive Experience je příležitost, jak za tři hodiny vyzkoušet desítku ostrých BMW

BMW xDrive Experience je příležitost, jak za tři hodiny vyzkoušet desítku ostrých BMW

Vyzkoušet si ty nejsilnější vozy mnichovské automobilky BMW je snem každého zapáleného motoristy. Pokud se řadíte do..

Škoda Octavia liftback stojí nejméně 596 900 Kč, až v červnu se objeví dostupnější základ

Škoda Octavia liftback stojí nejméně 596 900 Kč, až v červnu se objeví dostupnější základ

Po úspěšném startu modelu Škoda Octavia Combi přináší na český trh tuzemské zastoupení značky Škoda nově i karosářskou..

Lexus má svůj první elektromobil, je to model UX 300e s hodně slušným dojezdem

Lexus má svůj první elektromobil, je to model UX 300e s hodně slušným dojezdem

Model UX 300e se dostane na vybrané evropské trhy v druhé polovině roku 2020, od roku 2021 se začne prodávat i ve..

Nelíbí se Vám běžná Škoda Kamiq? Co takhle outdoorové provedení Scoutline?

Nelíbí se Vám běžná Škoda Kamiq? Co takhle outdoorové provedení Scoutline?

Model Kamiq můžete mít nově ve výbavě Scoutline, která přínáší výrazné prvky na karoserii, velká hliníková kola a..