Hitem letošního léta jsou kombi a SUV, zájem o některé modely se zdvojnásobil
Kombíky vyhledává 30 % zájemců o ojetý vůz, což je již více než zájem o dlouhodobě nejoblíbenější variantu hatchback. SUV volí na dvacet procent lidí.
Letošní léto se historicky nejvíce Čechů vydává za poznáváním po České republice nebo upřednostňují dovolenou na chatách a chalupách. Proto také stoupá zájem o vozy kombi a SUV, které mají pro tento typ dovolené ideální parametry.
Poptávka po některých modelech se až zdvojnásobila. Největším „skokanem“ léta je VW Tiguan, výrazně vzrostl i zájem o Škodu Karoq nebo Kiu Ceed. Vyplynulo to z analýzy největšího prodejce ojetých automobilů.
Letošní letní prázdniny nás donutily ke změně našich zvyklostí, proto se mnoho z nás rozhodlo investovat do automobilu. Výrazně stoupl zájem o kombi a SUV. „Podíl prodaných kombíků se za poslední měsíc vyšplhal na třicet procent, což se vyrovnalo dlouhodobě nejoblíbenější karoserii typu hatchback. SUV se pohybuje v poměru k ostatním variantám na dvaceti procentech. Češi prostě volí prostornější vozy, které při omezení leteckých zájezdů do zahraničí kvůli pandemii poskytují při dovolené v tuzemsku nebo při cestách na chaty a chalupy větší komfort,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka skupiny AURES Holdings. „Ještě větší vozy, jako jsou například MPV, lidé upřednostňují při cestování do zahraničí. Protože to je nyní značně omezené, pozorujeme oproti loňskému létu o vozy MPV snížený zájem. A to přesto, že ještě v zimě jejich prodeje naopak dlouhodobě rostly,“ doplnila Topolová.
Přestože žebříček oblíbenosti kombíků a SUV vede stále Škoda Octavia, začínají se do popředí dostávat i donedávna o něco méně oblíbené modely. Například zájem o VW Tiguan se za poslední měsíc více než zdvojnásobil. Prodeje tohoto SUV v nejbližší době nejspíše překonají dosud nejoblíbenější Kiu Sportage nebo hned druhou Škodu Karoq. O více než 50 % vzrostla poptávka i po vozech Kia Ceed, SUV Škoda Karoq či Peugeot 2008.
Nejprodávanější kombi a SUV v síti autocenter AAA AUTO za první měsíc léta:
„Pandemie a změna cestovatelských zvyklostí Čechů ovlivňuje i nároky na výbavu automobilů. Přestože komfortní prvky jsou stále na vzestupu, pozorujeme výraznější skok v zájmu o ně. Například automatickou převodovku volí u větších automobilů již třetina zákazníků, což je nejvíce v naší historii. Auto bez klimatizace již prakticky nikdo nechce,“ upozornila Karolína Topolová. Oproti loňsku vzrostl i zájem o benzínové varianty velkoprostorových vozů, které jsou v letních měsících praktičtější a při aktuálních cenách paliv výhodnější.
redakce
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidelOstatní Ostatní VZ 21 B VP
Škoda Kodiaq 2,0TDi,140kw,DSG,4x4,7-MÍST
Ford Transit Custom 320 L1H1 6 Míst 125 KW Tažné A
Mohlo by vás zajímat
Test: Toyota Mirai se vrátila z budoucnosti. Překvapuje komfortem a použitelností
Tahle Japonska si elektřinu vyrábí sama a ukazuje, že budoucnost není jen bateriová. ...
Fanoušci modelu California 6.1 mají poslední šanci objednat si nový vůz z výroby
Před ukončením výroby můžete při koupi Californie 6.1 ušetřit až 400.000 Kč, záleží na vybrané variantě ...
Test: Seat Arona 1.0 TSI FR Limited Edition - malé hbité SUV, které dává smysl
Dát šanci španělské krasavici se může vyplatit, zejména pak jestli vyznáváte raději klasické ovladače a chcete se lišit ...
Nejnovější články
Čoudí Vaše auto? Od července si dejte pozor na nové lovce kouřivých aut
Flotila 22 jednotek s modrými majáčky i kompletní STK na kolech přestaveny. V akci od července ...
Který elektromobil v reálu nejrychleji dobíjí? Známe vítěze
Odpověď na rychlost dobíjení přinesl žebříček P3 Charging Index, který reálné zkoušce podrobil na 22 elektromobilů ...
Pohon všech kol se vrací do Škody Octavie. Nově v nabídce také akční verze
Modernizovaná Škoda Octavia se začíná prodávat i s pohonem všech kol, exkluzivně s motorem 2,0 TSI/150 kW a sedmistupňov ...
Nejčtenější články měsíce
Tipy z autobazarů
Volkswagen Golf Sportsvan
Rok výroby 2015
BMW Řada 2
Rok výroby 2020
Audi A6
Rok výroby 2017
BMW X5
Rok výroby 2018