Hitem letošního léta jsou kombi a SUV, zájem o některé modely se zdvojnásobil

Kombíky vyhledává 30 % zájemců o ojetý vůz, což je již více než zájem o dlouhodobě nejoblíbenější variantu hatchback. SUV volí na dvacet procent lidí.
Letošní léto se historicky nejvíce Čechů vydává za poznáváním po České republice nebo upřednostňují dovolenou na chatách a chalupách. Proto také stoupá zájem o vozy kombi a SUV, které mají pro tento typ dovolené ideální parametry.
Poptávka po některých modelech se až zdvojnásobila. Největším „skokanem“ léta je VW Tiguan, výrazně vzrostl i zájem o Škodu Karoq nebo Kiu Ceed. Vyplynulo to z analýzy největšího prodejce ojetých automobilů.
Letošní letní prázdniny nás donutily ke změně našich zvyklostí, proto se mnoho z nás rozhodlo investovat do automobilu. Výrazně stoupl zájem o kombi a SUV. „Podíl prodaných kombíků se za poslední měsíc vyšplhal na třicet procent, což se vyrovnalo dlouhodobě nejoblíbenější karoserii typu hatchback. SUV se pohybuje v poměru k ostatním variantám na dvaceti procentech. Češi prostě volí prostornější vozy, které při omezení leteckých zájezdů do zahraničí kvůli pandemii poskytují při dovolené v tuzemsku nebo při cestách na chaty a chalupy větší komfort,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka skupiny AURES Holdings. „Ještě větší vozy, jako jsou například MPV, lidé upřednostňují při cestování do zahraničí. Protože to je nyní značně omezené, pozorujeme oproti loňskému létu o vozy MPV snížený zájem. A to přesto, že ještě v zimě jejich prodeje naopak dlouhodobě rostly,“ doplnila Topolová.
Přestože žebříček oblíbenosti kombíků a SUV vede stále Škoda Octavia, začínají se do popředí dostávat i donedávna o něco méně oblíbené modely. Například zájem o VW Tiguan se za poslední měsíc více než zdvojnásobil. Prodeje tohoto SUV v nejbližší době nejspíše překonají dosud nejoblíbenější Kiu Sportage nebo hned druhou Škodu Karoq. O více než 50 % vzrostla poptávka i po vozech Kia Ceed, SUV Škoda Karoq či Peugeot 2008.
Nejprodávanější kombi a SUV v síti autocenter AAA AUTO za první měsíc léta:
„Pandemie a změna cestovatelských zvyklostí Čechů ovlivňuje i nároky na výbavu automobilů. Přestože komfortní prvky jsou stále na vzestupu, pozorujeme výraznější skok v zájmu o ně. Například automatickou převodovku volí u větších automobilů již třetina zákazníků, což je nejvíce v naší historii. Auto bez klimatizace již prakticky nikdo nechce,“ upozornila Karolína Topolová. Oproti loňsku vzrostl i zájem o benzínové varianty velkoprostorových vozů, které jsou v letních měsících praktičtější a při aktuálních cenách paliv výhodnější.
redakce
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidel
Peugeot 508 2,0 BlueHDI Allure

Škoda Superb 2,0 TDI CR Laurin & Klement 4

Mazda CX-5 2,5i AT,4x4,Exc-line,Komf.AKCE
Mohlo by vás zajímat

Zimu letos zkrotí 201 sypačů, 662 řidičů a 51 tisíc tun soli
Začátkem listopadu začne sezona zimní údržby na dálnicích a silnicích I. třídy. O průjezdnost komunikací se letos postar ...

Na druhou generaci Hyundai Kona Electric stačí 900 tisíc korun, má to ovšem háček
Do milionu korun pořídíte dokonce akční verzi Czech Edition, bohužel vždy jen ve slabší verzi s kratším dojezdem. ...

Udělali byste řidičský průkaz? Vyzkoušejte si to na nových otázkách
Ministerstvo dopravy představilo další sadu 38 nových otázek pro žadatele o řidičské oprávnění. Tato, již pátá, série se ...
Nejnovější články

Test: Volkswagen Multivan Long Style 2.0 TSI je pro rodiny to nejvíc
Za kolik a jak jezdí prodloužená varianta Long hnaná silným benzínovým motorem? ...

Přestavba vozidel na míru pro náročné majitele
Uvítali byste, pokud by váš automobil měl pár vychytávek navíc? Právě pro vás jsme připravili níže uvedené řádky... ...

Na nový Peugeot 2008 stačí půl milionu korun i v lepší výbavě
Francouzská automobilka mile překvapila cenami nové 2008. Díky akčním slevám koupíte i nejvybavenějšší elektroverzi pod ...
Nejčtenější články měsíce

Tipy z autobazarů

Škoda Octavia
Rok výroby 2019

Audi RS 3
Rok výroby 2016

Volkswagen Arteon
Rok výroby 2017

Škoda Superb
Rok výroby 2016