GPS navigace do auta, vyplatí se dnes ještě?

vloženo

Byly doby, kdy navigace v autě byly mnohem oblíbenější než dnes. S příchodem chytrých telefonů s velkými displeji, a především díky mapovým aplikacím, se jejich prodej razantně snížil. Jaké jsou rozdíly, a nabídne klasická GPS navigace něco navíc?

GPS navigace do auta, vyplatí se dnes ještě? GPS navigace do auta, vyplatí se dnes ještě?

„Proč kupovat navigaci, když mi v kapse leží chytrý telefon, do kterého si mohu zdarma stáhnout mapové aplikace?“ Zejména kvůli této otázce potenciálních zákazníků se prodeje GPS navigací razantně snížil a GPSky už nejsou tak oblíbené jako dříve.


S nástupem chytrých telefonů šla klasická navigace stranou, přesto ovšem nabízela stále ještě pár vychytávek navíc. Mapové aplikace a mobilní navigace nefungovaly spolehlivě, často padaly, displej byl malý, zkrátka řidiči při navigování spoléhali na ověřenou GPS navigaci.

Displeje mobilních telefonů se ale postupně zvětšovaly, mobily i jejich software byl spolehlivější a nyní už málokdy vidíte řidiče s klasickou GPSkou. Přitom si tyto přístroje stále ještě nesou řadu výhod. Je pro vás GPS navigace vhodným řešením?

Největší výhoda klasické navigace spočívá ve výdrži baterie. Dnešní telefony stále nevydrží tolik, co tato zařízení. Můžete samozřejmě argumentovat, že mobil lze přeci dobíjet přes USB v autě nebo autonabíječku, problém je ovšem v tom, že mapové aplikace chtějí spoustu energie. Ve finále tedy nikdy nedobijete tolik, kolik energie tyto aplikace spotřebují z telefonu. Po dlouhé cestě, například do Chorvatska, se může stát, že na místo přijedete s úplně vybitým telefonem nebo se mobil odporoučí rovnou při cestě. Tento problém se týká především levnějších telefonů.

Další výhoda GPS navigace do auta spočívá v úpravě displeje, který je připraven na různé světelné podmínky. Displeje mobilních telefonů jsou lesklé a odráží světlo, takže na nich často nic neuvidíte. GPS navigace jsou také testovány na bezpečnost v automobilu.

Telefon také funguje na poměrně drahých datech, a když dojdou, je s navigací konec. V neznámém prostředí uprostřed cesty však navigaci potřebujete. S GPSkou se vám tento problém nestane, nehledě na to, že zařízení určené k orientaci má mnohem přesnější měření polohy.

Ve finále tedy můžeme říci, že pokud jezdíte často autem, pořiďte spíše klasickou GPSku. V případě, že chcete jen občas zajet na výlet či jednou ročně na hory, pak se GPS navigace nevyplatí. Ani ta totiž není zadarmo a ceny těchto zařízení se pohybují v rozmezí od 1 tisíce k 15 tisícům korun.

Komerční článek



Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Chystáte se autem na hory do zahraničí? Nezapomeňte ho pojistit!

Chystáte se autem na hory do zahraničí? Nezapomeňte ho pojistit!

Podzim je v plném proudu a na některých výš položených místech se začíná objevovat první sníh. Lyžařská sezóna se nezadržitelně blíží. Než se vydáte na hory třeba do Rakouska, nezapomeňte se na takovou cestu dobře..

Test ojetiny: Opel Vectra – třetí generace potěší cenou

Test ojetiny: Opel Vectra – třetí generace potěší cenou

Vectra třetí generace zaujme prostorností, komfortním odpružením i dobrými jízdními vlastnostmi. A vzhledem ke svému..

Čtvrtá generace Škody Octavia se blíží, jak bude vypadat?

Čtvrtá generace Škody Octavia se blíží, jak bude vypadat?

Dvěma exkluzivními designovými skicami ukazuje mladoboleslavská automobilka poprvé podobu nové generace modelu Škoda..

Test: Kia Optima SW GT 1.6 T-GDI je lepším vozem, než čekáte

Test: Kia Optima SW GT 1.6 T-GDI je lepším vozem, než čekáte

Optima SW se stala prvním zástupcem korejské automobilky mezi kombíky střední třídy, který se úspěšně etabloval mezi..

Nové BMW řady 2 Gran Coupé je čtyřdveřový sedan s pohonem předních kol

Nové BMW řady 2 Gran Coupé je čtyřdveřový sedan s pohonem předních kol

Světovou premiéru si BMW řady 2 Gran Coupé odbude až v listopadu, přesto už teď víme, že technika vychází z jedničkové..