Ford uvádí nový Mustang Mach-E. Jaké jsou jeho přednosti?

Legendární americký model Mustang slaví tento rok 55 let existence a při té příležitosti automobilka ukázala jeho novou verzi. Ta je plně elektrická a trošku netradičně nabízí karoserii SUV. Na jedno nabití ujede až 600 km a konkurencí mu bude Tesla Model X.

Novinka dorazí na trh koncem příštího roku a dostupná bude ve variantách se standardním a prodlouženým dojezdem. Na výběr bude pohon zadních nebo všech kol, přičemž verze s větším akumulátorem a pohonem jedné nápravy by měla nabídnout dojezd až 600 km. Baterie vozu půjde dobíjet výkonem až 150 kW a výrobce říká, že nový Mustang Mach-E se nabije z 10 na 80 % za zhruba 38 minut.


Vývojový proces byl zcela zaměřen na potřeby a přání zákazníků. Výsledkem je atraktivní, elegantní a dynamické SUV s podmanivým jízdním projevem a nejmodernější online konektivitou, díky které se bude Mustang Mach-E v průběhu času postupně vylepšovat.

Vysokonapěťový akumulátor je uložen v podlaze mezi nápravami, neomezuje vnitřní prostor vozu a snižuje jeho těžiště. V základní verzi je tvořen 288 lithium-ion články, u silnějšího provedení pak najdeme 376 článků. A jak je to s nabíjením na cestách? Palubní systém upozorní řidiče o nejbližších veřejných nabíječkách, prozradí, kde nabíjet na delších cestách a zprostředkuje přístup k síti více než 125 000 nabíjecích míst sítě FordPass Charging Network v 21 zemích Evropy.

K dispozici jsou akumulátory s kapacitou 75,7 nebo 98,8 kWh a vůz na trh vstoupí nejprve v zaváděcí výbavě First Edition. Až později přijdou stupně RWD, AWD a GT. Nejzákladnější provedení RWD se chlubí výkonem 258 koní a točivým momentem 415 Nm. U provedení s prodlouženým dojezdem a pohonem všech kol čekejme výkon 337 koní a točivý moment 565 Nm. 

Nejlepší parametry nabídne vrcholný model GT. Ten nabídne 465 koní, točivý moment 830 Nm a posádka si bude moci užívat zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než pět sekund. Možnou nevýhodou je fakt, že v jakékoliv variantě bude maximální rychlost omezena na maximálně 180 km/h. Alespoň, že na výběr budou hned tři jízdní režimy: Whisper, Engage a Unbridled.

Co se týče systému pohonu všech kol, ten nese označení Mach-E 4X a nezávisle rozděluje hnací sílu mezi přední a zadní nápravu. Výsledkem je ještě lepší akcelerace i ovladatelnost než u modelů se zadním pohonem. V rámci bezpečnosti se dočkáme brzd Brembo Flexira a lepší jízdní komfort zajistí adaptivní tlumiče pérování MagneRide s několika režimy

Elektrická novinka nabídne dostatek místa pro pět osob a při usednutí do kabiny zaujme velká 15,5“ obrazovka multimediálního systému, která je umístěna vertikálně. Infotainment je vybaven operačním systémem Sync 4, který umí sám přijímat nové aktualizace. Ve výbavě nechybí ani 10,2“ digitální přístrojový štít, jenž nabídne několik možností zobrazení jízdních informací. 

Nastupování a startování usnadní technologie „Phone as a Key“ (telefon jako klíč). Mustang Mach-E ji nabídne jako první model značky Ford. Vůz rozpozná zákazníkův telefon prostřednictvím Bluetooth, odemkne dveře a umožní start, aniž by bylo nutné telefon nebo klíč vytahovat. Pro případ, že se telefon vybije, lze Mustang Mach-E odemknout zadáním kódu na B-sloupku a nastartovat zadáním jiného kódu na středové konzole.

Mustang Mach-E využívá zcela novou platformu GE2, kterou chce Ford používat pro všechny své budoucí nové elektromobily.  Díky tomu činí základní objem kufru slušných 402 litrů. Po sklopení zadní řady sedadel se kufr zvětší na 1 420 litrů a v rámci příplatků půjde objednat i třeba campingové vybavení. Zajímavostí je další prostor s rovnými 100 litry objemu pod přední kapotou. Ten má navíc vypouštěcí zátku, takže ho není problém vypláchnout od nečistot. 

„Mustang Mach-E je pro Ford zahájením nové éry a my se nemůžeme dočkat chvíle, kdy tento skvělý vůz nabídneme našim evropskýcm zákazníkům“, řekl k tomu Stuart Rowley, prezident Ford of Europe. „Tento zcela nový vůz totiž dává zákazníkům ještě mnohem víc než jízdu s nulovými emisemi – a sice zcela nový pohled na elektromobil, bez stresu a obav z krátkého dojezdu“.

A jaká bude cena nového Mustangu Mach-E? České zastoupení značky říká, že za limitovanou vstupní edici First Edition bude požadovat 1 819 050 Kč. V rámci toho zákazník dostane verzi s prodlouženým dojezdem, Full LED hlavními světlomety a pohonem všech kol. Chybět nesmí exkluzivní metalický lak Grabber, celoplošná panoramatická střecha, kontrastní švy na sedadlech a volantu a také prahové lišty s označením „First Edition“.

Základní model Ford Mustang Mach-E bude možné objednávat během příštího roku. Předpokládaná cena by měla činit 1 278 300 Kč vč. DPH pro verzi se zadním pohonem.

redakce


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie


Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Peugeot 308

Rok výroby 2024

567 999 Kč

BMW Řada 5

Rok výroby 2020

849 000 Kč

Nissan Navara

Rok výroby 2018

499 900 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

719 000 Kč