Elektronickou dálniční známku si koupilo už pět milionů motoristů

vloženo

Za téměř deset měsíců fungování elektronické dálniční známky se jich ke dnešnímu dni prodalo 5 039 232 kusů za 4 816 517 730 korun. Přitom v roce 2020 si papírovou dálniční známku koupilo celkem 5,3 mil. zákazníků. S výjimkou letošních letních měsíců, kdy se prodávaly především desetidenní e-známky, zůstává největší zájem o ty roční. Dosud si je zakoupilo zhruba 2,7 milionu motoristů, třicetidenní variantu 0,5 milionu lidí a desetidenní 1,8.

Elektronickou dálniční známku si koupilo už pět milionů motoristů Elektronickou dálniční známku si koupilo už pět milionů motoristů

„Přestože do letošních čísel prodejů ještě výrazně zasáhl covid, už nyní máme téměř stejné prodeje jako za celý loňský rok,“ hodnotí ministr dopravy Karel Havlíček a dodává: „Lidé si mohou pořídit e-známku velmi snadno, a ještě si sami nastavit její platnost, což obojí vede ke zvýšenému zájmu o e-známky.“


Největší poptávka po elektronických dálničních známkách byla letos koncem ledna a v únoru, po uplynutí platnosti ročních papírových kuponů. Další nárůst pak přišel s letními prázdninami, kdy se během července a srpna prodalo přes 1,3 milionu kusů elektronických dálničních známek. 

Od zahájení prodeje loni v prosinci lidé stále nejraději využívají e-shop na webu edalnice.cz, kde si e-známku kupuje přibližně 83 % motoristů. Na čerpacích stanicích EuroOil nakupuje přibližně 9 % lidí, na pobočkách České pošty zhruba 6 % a dvěma procenty se na celkových prodejích podílí samoobslužné prodejní kiosky. 

Všem motoristům pak nejen s nákupem pomáhá Call centrum provozovatele sytému, kterým je státní podnik CENDIS. Jeho pracovníci za posledních devět měsíců vyřídili více než 42 tisíc telefonických hovorů, přes 30 tisíc oznámení o osvobození a zhruba 65 tisíc dalších požadavků.


redakce


Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Kia Niro se nebojí odvážného vzhledu. Nabídne tři druhy pohonu

Kia Niro se nebojí odvážného vzhledu. Nabídne tři druhy pohonu

V pojetí exteriéru Nira je zřejmý silný vliv koncepčního modelu Habaniro z roku 2019, který zaujal stylovým a smělým vzhledem crossoveru a neotřelým dvoubarevným lakem karoserie. Široký zadní sloupek, volně přecházející..

Nový pick-up Ford Ranger dostane šestiválcový turbodiesel a vzhled F-150

Nový pick-up Ford Ranger dostane šestiválcový turbodiesel a vzhled F-150

Modrý ovál představil zbrusu novou generaci pick-upu Ranger. Oblíbený model se na českém trhu utká s Toyotou Hilux nebo..

Rizika při půjčení vozidla. Na co si dát pozor?

Rizika při půjčení vozidla. Na co si dát pozor?

Půjčení vozu nespočívá pouze v tom, že nějaké osobě předáte klíčky a technický průkaz. Z právního hlediska totiž..

Test: Peugeot 508 SW GT Hybrid  je uhrančivé a úsporné kombi

Test: Peugeot 508 SW GT Hybrid je uhrančivé a úsporné kombi

Nová generace Peugeotu 508 se po stránce designu maximálně povedla, a to jak v provedení sedan, tak kombi. Novinka se..

Nejrizikovější období pro chodce je tady. Bez reflexních prvků nejsou ve tmě vidět

Nejrizikovější období pro chodce je tady. Bez reflexních prvků nejsou ve tmě vidět

Podzimní, a ještě více zimní čas zvyšují riziko nehody motorových vozidel s chodci pohybujícími se z jakéhokoliv důvodů..