Elektrický Ford Mustang Mach-E je zadokolka s dojezdem 600 km

Mustang Mach-E ve variantě s prodlouženým dojezdem a pohonem zadních kol nabídne podle předběžných údajů dojezd až 600 km. Při nabíjení výkonem až 150 kW na stanici IONITY získá Mustang Mach-E za pouhých 10 minut energii postačující k ujetí vzdálenosti 93 km.

Do konce roku 2021 uvede Ford na evropské trhy osmnáct nových elektrifikovaných vozů. Elektrifikované varianty nejprodávanějších modelů značky Ford by mohly ušetřit evropským zákazníkům až 30 milionů eur ročně.


Ford dnes poprvé představil nový Mustang Mach-E evropskému publiku. Zároveň oznámil nový program „Go Electric“, který pomůže evropským zákazníkům s informovaným přechodem k elektrické budoucnosti.

Mustang Mach-E s čistě elektrickým pohonem stojí v čele rychle se rozšiřující nabídky elektrifikovaných vozů Ford. Na konci roku 2021 si evropští zákazníci značky budou moci vybírat z osmnácti elektrifikovaných modelů.

Společnost slíbila, že všechny nově uváděné modely nabídne i v elektrifikované variantě, a odhaduje, že jen elektrifikované varianty nejprodávanějších modelů Fiesta, Focus a Kuga by mohly zákazníkům ušetřit více než třicet milionů eur (v přepočtu přibližně 754 mil. Kč) ročně.

Elektrické a plug-in hybridní vozy Ford se budou moci spolehnout na propracovaný ekosystém Ford Charging Solutions, který zákazníkům přinese bezproblémový a integrovaný přístup k nabíjení doma i po celé Evropě. Dnes Ford oznámil, že v příštích třech letech vybuduje ve svých areálech po Evropě 1 000 nabíjecích stanic, aby usnadnil nabíjení zaměstnancům. Prezident Ford of Europe Stuart Rowley zároveň vyzval úřady, firmy a instituce ke společné podpoře elektrifikace a k rychlejšímu rozvoji veřejné nabíjecí infrastruktury.

Mustang Mach-E naladěný pro Evropu

Do vývoje elektrického SUV Ford Mustang Mach-E byly od počátku zapojeny také technické týmy evropského Fordu. Podvozek, řízení, elektronický stabilizační systém i pohon všech kol disponují pro Evropu specifickým naladěním, zohledňujícím profily zdejších silnic i řidičské zvyklosti.

Mustang Mach-E ve variantě s prodlouženým dojezdem a pohonem zadních kol nabídne podle předběžných údajů dojezd až 600 km podle homologačního cyklu WLTP. Vůz je koncipovaný tak, aby zbavil veřejnost obav z nedostatečného dojezdu a umožnil nekomplikované cestování na dlouhé vzdálenosti. Pro variantu s prodlouženým dojezdem se rozhodlo 85 procent zákazníků, kteří si Mustang Mach-E předobjednali.

Při nabíjení výkonem až 150 kW na stanici IONITY získá Mustang Mach-E za pouhých 10 minut energii postačující k ujetí vzdálenosti 93 km.

Zabudovaný modem FordPass Connect se postará nejen o permanentní online připojení, ale také o průběžné zdokonalování Mustangu Mach-E. Zabezpečené aktualizace na dálku mohou zlepšit výkony vozu i funkce SYNC. Nová generace tohoto komunikačního a zábavního systému si díky strojovému učení rychle osvojí preference řidiče. Ovládat ji lze hlasem i prostřednictvím dotykové obrazovky o úhlopříčce 15,5“. Systém podporuje Apple CarPlay, Android Auto a AppLink, navíc i v bezdrátovém režimu.

Různá řešení pro různé zákazníky

Každý model nově uváděný na evropské trhy plánuje Ford nabízet i v elektrifikované variantě. Využívá hned několik variant elektrifikace, aby uspokojil rozdílné potřeby zákazníků.

Například 48V mild-hybridní technologie nového Fordu Puma snižuje emise CO2 a spotřebu paliva, ale současně zlepšuje odezvu hnacího řetězce na pokyny řidiče. Mondeo Hybrid využívá full-hybridní řešení, které zejména v městském provozu s častým zastavováním umožňuje jízdu pouze na elektrický pohon. Stejnou schopností, ale v širším rozsahu provozních situací, disponuje Transit Custom Plug-in Hybrid, u nějž spalovací motor slouží k prodloužení dojezdu po vyčerpání energie z baterie, již lze nabíjet i z vnějšího zdroje. Mustang Mach-E pak využívá čistě elektrický pohon.

Ford očekává, že již ke konci roku 2022 budou elektrifikované varianty tvořit nadpoloviční většinu celkového prodejního objemu značky v Evropě. Tou dobou by už měl po evropských silnících jezdit milion elektrifikovaných vozů s modrým oválem ve znaku.

Ford zároveň intenzivně rozvíjí integrovanou nabíjecí infrastrukturu. Ve svých závodech buduje 1 000 nabíjecích míst a je zakládajícím členem konsorcia IONITY, jehož cílem je mít ke konci letošního roku v Evropě 400 rychlonabíjecích stanic. Zákazníci Fordu budou moci na stanicích IONITY nabíjet za zvýhodněnou sazbu.

Ve spolupráci se společností NewMotion získají zákazníci prostřednictvím aplikace FordPass přístup k největší a nejrychleji rostoucí síti nabíjecích stanic v Evropě. Aktuálně pokrývá 21 zemí a tvoří ji více než 125 000 nabíjecích míst. Zákazníci, kteří si rezervují Mustang Mach-E v průběhu roku 2020, obdrží bezplatně roční předplatné služeb FordPass. Ford nabídne zákazníkům rovněž výkonné nástěnné nabíječky, které umožňují nabíjet elektromobil či plug-in hybrid doma až pětkrát rychleji než z běžné zásuvky.

Roadshow „Go Electric“

Program Go Electric s první zastávkou u slavného mramorového oblouku v Londýně by měl během šestiměsíčního turné po Spojeném království oslovit na čtyři miliony zákazníků. Poté přicházejí na řadu Norsko, Švýcarsko, Německo, Francie a Nizozemsko. Cílem této roadshow je demystifikovat elektrifikaci a přesvědčit o jejích přednostech zákazníky, kteří se v jednotlivých typech elektrifikovaných pohonů ještě dokonale neorientují.

Podle nedávného průzkumu, vypracovaného na objednávku Fordu,6 aspirují na vlastnictví elektrifikovaného vozu někdy v budoucnu tři lidé ze čtyř. Čtyřicet procent respondentů však uvádí, že o elektrických automobilech vědí jen málo nebo vůbec nic. Téměř polovina (49 procent) dotazovaných považuje za největší problém nedostatek nabíjecích stanic.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nový Ford Mustang v prodeji. Základ za 1,6 milionu korun má osmiválec
Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Honda ZR-V je miliónové SUV s výborným hybridem a neuvěřitelnou spotřebnou Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou Test: Kia Stonic 1.2 DPI - moc nejede, ale nic lepšího neseženete

Tipy z autobazarů

Škoda Enyaq iV

Rok výroby 2022

1 599 000 Kč

Hyundai I30

Rok výroby 2019

269 000 Kč

Toyota Avensis

Rok výroby 2005

108 900 Kč

Ford Mondeo

Rok výroby 2019

455 000 Kč