Elektrická Octavia jezdí na Pražském hradě
Jeden ze zástupců testovací flotily elektromobilů ŠKODA se pohybuje po historické půdě. Správa Pražského hradu využívá vůz Octavia Green E Line v každodenním provozu pro kurýrní službu po Praze. Elektřinou poháněná Octavia Combi přitom bude jezdit zejména mezi Hradem, Úřadem vlády, Parlamentem či velvyslanectvími.
Bílá „hradní“ Octavia je jedním z deseti elektromobilů Škoda Octavia Green E Line, které od začátku tohoto roku v České republice jezdí v běžném provozu. Cílem zkušebního provozu je získat praktické zkušenosti s elektrickým pohonem. Octavia Green E Line ve službách Hradu denně ujede až 140 kilometrů.
„V otázkách ekologie a nových technologií sázíme na racionální přístup a smysluplné využití,“ říká Ivo Velíšek, ředitel Správy Pražského hradu. „S Octavií Green E Line si budeme moci tuto technologii budoucnosti v reálných podmínkách vyzkoušet a cíleně sbírat zkušenosti,“ říká Velíšek.
Vůz bude využíván primárně v rámci každodenní kurýrní služby mezi Hradem, Úřadem vlády, ČNB, Parlamentem, Senátem a Ministerstvem zahraničních věcí. Plánovány jsou také cesty na adresy ostatních orgánů státní správy a velvyslanectví států v ČR. Elektromobilní kurýrní služba se také postará o spojení se zámkem Lány u Rakovníku. Octavia Green E Line by tak mohla denně najet přibližně 40 až 140 kilometrů. Za volantem bílého kombi se budou střídat proškolení řidiči Správy Pražského hradu.
Elektrickou energii čerpá Octavia Green E Line z lithium-iontové baterie. 180 lithium-iontových článků napájí elektromotor s trvalým výkonem 60 kW. S dojezdem 150 kilometrů splňuje požadavky většiny lidí, kteří v Evropě dojíždí do práce. Blok baterií je umístěn pod střední a zadní částí podlahy a částečně i v zavazadlovém prostoru. Pro posádku je k dispozici pět míst k sezení.
Výchozím modelem pro elektromobil se stala Škoda Octavia Combi, která se díky své modulární podvozkové skupině výborně hodí pro montáž sady baterií, elektronického řízení a elektromotoru. Elektromotor podává maximální výkon 85 kW. Maximální točivý moment 270 Nm je k dispozici už od rozjezdu. Tato agilita je ideální zejména v městském provozu. Octavia Green E Line zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých dvanáct sekund a její maximální rychlost činí 135 km/h.
Aktivity české automobilky na poli elektromobility jsou důležitou součástí rozsáhlé strategie v oblasti pohonů a paliv. Škoda přitom ve střednědobém horizontu počítá s mixem různých pohonů. Mezi ně patří i další optimalizace vysoce efektivních motorů TDI a TSI a jejich převodovek.
Škoda, ps
Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda
Fotografie k článku


Sdílet článek
Komentáře k článku:
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Všechny články o značce / modelu
NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY
Dřevěné garáže: výhody a nevýhody
Dřevěná garáž v současnosti zaznamenává prudký nárůst popularity. Stále více lidí se rozhoduje právě pro tento druh konstrukce, ať už vedle svých domů, na pozemku nebo v zahradě, aby si zajistily místo pro parkování a..
Na nové BMW M3 CS stačí čtyři miliony. Stovku umí za 3,4 sekundy a jede až 302 km/h
BMW M3 CS je vysokovýkonný sportovní sedan navržený pro jízdy na závodních okruzích. Jeho cena byla stanovena na 3 965..
Škoda Enyaq RS iV míří do prodeje na českém trhu
Škoda Enyaq RS iV disponuje výkonem 220 kW a maximálním točivým momentem 460 Nm. Díky druhému elektromotoru, který je..
Nový Volkswagen ID.7 bude mít chytrou klimatizaci. Co to znamená?
První model značky Volkswagen s inteligentním řízením výdechů ventilační soustavy na přístrojové desce nabízí volitelná..
Značka MG uvádí na trh model HS, velikostí zapadne mezi Karoq a Kodiaq
Již přes půl roku jsou v prodeji dva modely automobilky MG. Teď přichází do prodeje třetí, benzínové SUV HS, které..