Dacia se vrací ve velkém k pohonu LPG a slibuje dojezd přes 1000 km

Po ukončení výroby na konci roku 2018 se vrací verze s pohonem na LPG do nabídky značky Dacia. LPG bude moci spalovat Duster, Logan, Logan MCV a Sandero. LPG bude dostupné výhradně v kombinaci s novým motorem 1,0 TCe a pohonem předních kol.

Pohon na LPG se dostává do nabídky modelů Duster, Sandero, Logan a Logan MCV. Zároveň je u těchto modelů dostupný v širokém spektru výbavových stupňů. U modelu Duster jsou to verze Essential, Comfort a Prestige a to u variant s pohonem 4x2. Modely Sandero a Logan MCV nabízejí pohon LPG k výbavovým stupňům Open, Arctica a Stepway. Shodnou nabídku, vyjma varianty s výbavou Stepway, najdeme i u modelu Logan, pohon na LPG je zde dostupný s výbavami Open a Arctica.


Pohon na LPG je dostupný výhradně v kombinaci s novým motorem 1,0 TCe. Tento motor byl už od počátku vývoje konstruován pro pohon na LPG. Dosavadní výhody LPG zůstávají zachovány. Vozidlo s pohonem na LPG dosahuje nižších provozních nákladů, vykazuje ekologičtější provoz a vzhledem k tomu, že disponuje dvěma nádržemi na palivo, má i vysoký dojezd. Nově má však motor s LPG vyšší točivý moment oproti konvenční verzi.

Vozidlo s pohonem LPG je dvoupalivové a disponuje 2 specifickými systémy vstřikování paliva, stejně jako 2 nádržemi - jedna na benzín a jedna na LPG. Dojezd na jedno tankování je díky tomu až 1000 km. Může být provozováno buď na benzín nebo na LPG. Pokud dojde palivo LPG v nádrži, systém přejde automaticky na benzínový pohon. Řidič může kdykoliv za jízdy přepnout z benzínu na pohon LPG a naopak pomocí přepínače na palubní desce. Objem zavazadlového prostoru zůstává zachován díky instalaci nádrže na LPG v místě pro rezervní kolo, ve voze je sada lepení. Používáním LPG dochází v porovnání s benzínem k redukci přibližně 12 % emisí CO2, jednoho z plynů zodpovědného za skleníkový efekt.

Výhody tovární verze LPG oproti dodatečným zástavbám jsou zejména v zachování plné tovární záruky na 3 roky nebo 100 000 km, dále je kontrola systému LPG zahrnuta do standartního programu údržby a navíc se automobilu s továrním LPG zvyšuje zůstatková hodnota – nádrž na LPG není nutné po 10 letech měnit jako je tomu u dodatečných přestaveb.

Postupně se daří odstraňovat i další překážky v užívání vozidel s pohonem na LPG – vjezd do podzemních garáží je pro vozidla s pohonem LPG povolen za předpokladu, že má garáž příslušné vybavení (odvětrávání, indikátor úniku plynu).

Rozšíření vozidel s pohonem na LPG už je dnes poměrně významné. V Evropě zaujímají tyto vozidla 2,9% podíl na trhu. Celkem se jedná o 7,8 milionu vozidel, z toho přibližně 180 tisíc jich je jen v České republice. Poměrně rozšířená je i infrastruktura spojená s provozováním vozidel na LPG. V Evropě již je skoro 35 tisíc plnících stanic, z toho v ČR 936.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč

Peugeot 308

Rok výroby 2024

567 999 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

729 000 Kč

Nissan Navara

Rok výroby 2018

499 900 Kč