Čeští řidiči jezdí daleko více s novými auty do neautorizovaných servisů

V poslední době se projevuje nový trend v oblasti servisu aut. Nejen firmy, ale už i soukromí majitelé pochopili, že i neznačkový servis dokáže nabídnout stejně kvalitní služby jako značkový, ale za méně peněz a bez obav ze ztráty záruky.
Značkový, nebo neznačkový servis? Tuto otázku si majitelé aut kladli většinou až po uplynutí záruční lhůty. Do té doby museli platit značné sumy za pravidelné prohlídky autorizovaným servisům, protože aby si udrželi záruku na vůz, nic jiného jim ani nezbývalo. Situace se ale změnila v roce 2010, kdy vešla v platnost tzv. nová Bloková výjimka. A ta přinesla změnu v chování spotřebitelů.
Větší volnost ve výběru servisuDíky tomuto nařízení Evropské komise mohou běžní lidé i firmy jezdit do neznačkových servisů i s novými automobily, aniž by se museli obávat ztráty záruky. Aby však mohl nezávislý servis provádět pravidelné opravy předepsané výrobcem vozu, musí mít patřičné vybavení a používat originální náhradní díly, resp. díly srovnatelné kvality. Nezávislým opravcům se tak otevřely zcela nové možnosti získat nové zákazníky, kteří byli až doposud zvyklí jezdit s novými vozy výhradně do autorizovaných servisů.
Za opravy můžete ušetřit až polovinu
Byly to právě firmy, které si jako první ve větším uvědomily výhody opravy vozů u neznačkových opravců. „Náklady na servis, které jsou u společnosti ostře sledované, tvoří až desetinu celkových výdajů na provozování služebního automobilu,“ říká Tomáš Kabrhel, vedoucí oddělení služby Elit Car Fleet Service. „Například při provozování dvacítky služebních vozů Škoda Octavia Combi 1.6 TDI, což je jeden z nejčastějších fleetových aut u nás, můžete při správném nastavení podmínek během tří let ušetřit až půl milionu korun,“ vypočítává Tomáš Kabrhel. A to už jsou pořádné peníze.
Nižší náklady na servis lákají nejen firmy
Podle dat společnosti Elit se počet firem využívající službu Elit Car Fleet Service za poslední tři roky zvýšili na dvojnásobek. „Vzrůstající zájem o služby neautorizovaných servisů ale pozorujeme také ze strany soukromých majitelů aut,“ potvrzuje nový trend v oblasti servisu Tomáš Kabrhel. Nárůst sice není tak velký jako v případě firemní klientely, pohybuje se kolem 15 %, nicméně i běžní uživatelé už pochopili, že v neznačkovém servisu mohou ušetřit, a to nikoliv na úkor kvality práce a služeb, resp. bezpečnosti. Ve srovnání s autorizovanými servisy dokáží provést stejné úkony předepsané výrobcem vozidla v průměru o 10 až 20 % levněji, což může přinést úsporu až tisíc korun při každé návštěvě servisu.
Opravit neznamená vyměnit
Nezávislé servisy ale mají i mnohem větší motivaci pracovat, často jsou ochotné dělat i některé nestandardní věci a na rozdíl od autorizovaných servisů u nich neplatí, že opravit rovná se automaticky vyměnit. Hlavně u větších konstrukčních dílů, jako je třeba převodovka, se snaží o opravu, čímž majiteli vozu dokáží ušetřit tisíce korun.
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidel
Mazda 2 1,3i KLIMA 2.majitel

Mazda 2 1.25i 55KW – KLIMATIZACE

Mazda 2 1,4 16V GT EDITION
Mohlo by vás zajímat

Výroba hybridní Mazdy2 spuštěna. Pohon zajistí tříválec o výkonu 92 koní spolu s elektromotorem
Mazda2 Hybrid 2024 se bude prodávat od února 2024 po celé Evropě ...

Mazda2 slaví dvacet let modernizací a dvojicí nových výbav
Základní cena verze Prime-Line s motorem 75 k Skyactiv G a manuální převodovkou je 406.400 Kč. Varianta s automatickou p ...

Mazda2 do konce září s letním bonusem 50.000 Kč
Samodobíjecí Mazda2 Hybrid je vynikající auto do města: Má výrazné tvarové linky, atraktivní proporce a kompaktní rozměr ...
Nejnovější články

Volvo představilo model EX30 Cross Country, který se dostal z města do přírody
Volvo EX30 Cross Country lze na vybraných trzích objednávat již nyní s tím, že první vozy budou dodány zákazníkům koncem ...

Toyota Prius prošla modernizací. Je úspornější, sama dobije více km a vejde se do milionu korun
Toyota Prius v modelovém provedení 2025 se již prodává na evropských trzích. Na českém trhu je v rámci aktuálního akčníh ...

Toyotě se vyplácí strategie s více pohony, v Evropě už prodala 6 milionů elektrifikovaných aut
V Evropě Toyota prosazuje multi-technologický přístup, spočívající v pestré modelové nabídce čistých elektromobilů, plug ...
Nejčtenější články měsíce

Tipy z autobazarů

Audi Q8
Rok výroby 2021

BMW X5
Rok výroby 2018

Ford Mondeo
Rok výroby 2020

Volkswagen Golf Sportsvan
Rok výroby 2015