Češi na Dakaru - Martin Prokop poprvé a hned výborně

vloženo

Poté, co dojeli do cíle, si oddechli a to na obou stranách – jezdci, mechanici i týmy. Dakarská rallye je nejnáročnějším vytrvalostním závodem na světě. Prvně se o tom přesvědčil i Martin Prokop, který dovezl do cíle svůj závodní speciál Toyota Hilux na celkovém 14. místě. S výsledkem byl spokojený on i jeho tým.

Češi na Dakaru - Martin Prokop poprvé a hned výborně Češi na Dakaru - Martin Prokop poprvé a hned výborně

Byly chvíle, kdy jsem si myslel, že by to mohlo být lepší. Začátek byl slibný, ale pak začalo jít do tuhého a některé úseky byly hodně divoké,“ vypráví po návratu do Česka Martin Prokop a v líčení pokračuje: „To, že jsme kousek za desítkou, je skvělé, když zohledním, že moje znalosti před startem byly skoro nulové.


Závod, jakým je Dakar, je ohromně náročnou zkouškou týmové spolupráce, houževnatosti a schopnosti komunikovat, kdy je nezbytné zajistit stabilní výkony nejen všech vozidel, ale i jezdců, spolujezdců a mechaniků a to za extrémních podmínek po celých více než 8 tisících kilometrů,“ popisuje Akio Toyoda, prezident společnosti Toyota, co Dakar představuje pro tým.

Nezničitelná Toyota a mechanici v akci
To, že si mechanici přišli na své, uznává i Martin Prokop. „Neskutečně makali. Sotva jsme dojeli, pustili se do oprav a dělali na autech do rána. Sotva se nasnídali, sedli do doprovodných vozů a jeli do dalšího bivaku,“ popisuje jihlavský rodák, který jim také párkrát přidělal práci. Ve čtvrté etapě poprvé vážněji chyboval a svou Toyotu převrátil na střechu. „Když se na to dívám zpětně, hodně mě to štve, byla to hloupá chyba a nebyla jediná,“ ohlíží se třiatřicetiletý jezdec a dodává: „Tady mi chyběly zkušenosti a větší znalost auta.

Chvílemi to vypadalo, že je Martin Prokop věrným fanouškem Top Gearu. „Autu jsem dával hodně zabrat a například WRC by to nepřežilo. Toyotu Hilux jsem otočil tak, že šlo dvakrát přes střechu i na bok a nikdy mě nezklamala. Vždycky jsme dojeli do cíle etapy,“ směje se Martin Prokop svým eskapádám, kdy napodobil slavný motoristický pořad a díl o nezničitelné Toyotě Hilux.

Výkon jezdců ocenil šéf továrního týmu
Všichni zúčastnění bojovali až do konce a nehleděli na nepřízeň osudu,“ vyzdvihuje výkony všech Akio Toyoda a dodává: „Děkuji všem za jejich nasazení a že udělali maximum, aby závod dokončili.

Letošního Dakaru se celkem zúčastnilo 42 posádek s vozy Toyota Hilux, popřípadě Land Cruiser. Toyota si připsala vítězství ve třídě sériově vyráběných vozů, kde první místo obsadil Nicolas Gibon s Land Cruiserem.

Dakar skončil, ať žije Dakar!
Kdo ten závod nezažil, tohle nedokáže pochopit,“ vysvětluje Martin Prokop a líčí svoje pocity: „Pokaždé, když jsem dojel do bivaku, jsem byl fakt rád, že jsem do toho šel a závodu se účastnil. Dakar je nepopsatelný zážitek, kdy si sáhnete na dno. Ale pocit, když to dáte a dokončíte jej, se nedá popsat.

Jihlavský rodák se sice vrátí do šampionátu WRC, ale už se mu v hlavě honí myšlenky na další ročník legendárního Dakaru. „Určitě bych si to rád znovu zopakoval. Až se vrátí kompletní tým, tak si sedneme a probereme možnosti,“ plánuje Martin Prokop a odhaluje své ambice do dalších ročníků: „Pochopil jsem, že úspěch se dá udělat a zlepšení nemusí stát tolik sil. Jde jen o lepší znalost auta a vyvarovat se zbytečných chyb.

Češi na Dakaru - David Pabiška závodil již po desáté >>


Toyota

Vyhledat vozidla v inzerci: Toyota

Fotografie k článku

Fotografie k článku Češi na Dakaru - Martin Prokop poprvé a hned výborně Fotografie k článku Češi na Dakaru - Martin Prokop poprvé a hned výborně Fotografie k článku Češi na Dakaru - Martin Prokop poprvé a hned výborně Fotografie k článku Češi na Dakaru - Martin Prokop poprvé a hned výborně Fotografie k článku Češi na Dakaru - Martin Prokop poprvé a hned výborně Fotografie k článku Češi na Dakaru - Martin Prokop poprvé a hned výborně Fotografie k článku Češi na Dakaru - Martin Prokop poprvé a hned výborně Fotografie k článku Češi na Dakaru - Martin Prokop poprvé a hned výborně Fotografie k článku Češi na Dakaru - Martin Prokop poprvé a hned výborně Fotografie k článku Češi na Dakaru - Martin Prokop poprvé a hned výborně Fotografie k článku Češi na Dakaru - Martin Prokop poprvé a hned výborně Fotografie k článku Češi na Dakaru - Martin Prokop poprvé a hned výborně Fotografie k článku Češi na Dakaru - Martin Prokop poprvé a hned výborně Fotografie k článku Češi na Dakaru - Martin Prokop poprvé a hned výborně Fotografie k článku Češi na Dakaru - Martin Prokop poprvé a hned výborně Fotografie k článku Češi na Dakaru - Martin Prokop poprvé a hned výborně Fotografie k článku Češi na Dakaru - Martin Prokop poprvé a hned výborně Fotografie k článku Češi na Dakaru - Martin Prokop poprvé a hned výborně

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Evropským autem roku 2021 je Toyota Yaris

Evropským autem roku 2021 je Toyota Yaris

Toyota Yaris zvítězila v prestižní anketě evropské Auto roku 2021. Slavnostní vyhlášení proběhlo v pondělí odpoledne v Ženevě. Stříbro vyjoval Fiat s modelem New 500 a bronz si odváží Cupra Formentor.

Volkswagen připravil speciální edici Golfu GTI Clubsport 45

Volkswagen připravil speciální edici Golfu GTI Clubsport 45

Od roku 1976 nabízený Golf GTI slaví 45. narozeniny. Volkswagen připravil pro fanoušky speciální jubilejní edici Golf..

Test ojetiny: Alfa Romeo 166 – křižník s výjimečným motorem

Test ojetiny: Alfa Romeo 166 – křižník s výjimečným motorem

Dřívější vlajková loď automobilky Alfa Romeo, model 166, dodnes poskytne skutečně excelentní cestovní komfort. Navíc..

Levnější verze Škody Octavia G-TEC vstupuje na trh, půl milionu ale stále nestačí

Levnější verze Škody Octavia G-TEC vstupuje na trh, půl milionu ale stále nestačí

Na českém trhu přibyla Octavia s motorem 1,5 G-TEC/96 kW a šestistupňovou manuální převodovkou. Její doporučená..

Test ojetiny: Citroën Xantia – jízda na obláčku

Test ojetiny: Citroën Xantia – jízda na obláčku

Hydropneumatické pérování dostává model Xantia do úplně jiných dimenzí. Komfortní odpružení přitom nevyžaduje..