BMW Concept Compact Sedan - předobraz modelu BMW 1 sedan

vloženo

BMW Concept Compact Sedan je designově velmi povedené auto, které odkazuje na chystanou novou generaci BMW řady 1. Dosud se nejmenší model mnichovské automobilky obešel bez karosářské verze sedan, nyní tomu však bude jinak. Sedan žádaný zejména na východních trzích se objeví a bude mít pohon předních kol.

BMW Concept Compact Sedan - předobraz modelu BMW 1 sedan BMW Concept Compact Sedan - předobraz modelu BMW 1 sedan

BMW zvolilo pro veřejnou prezentaci nové vize kompaktního čtyřdveřového sedanu jednu z největších automobilových výstav v čínském Guangzhou.


Automobil pro novou generaci.
Segment prémiových kompaktních sedanů má na čínském trhu značný potenciál. To je výsledkem intenzivního průzkumu trhu, jeho trendů a cílových zákazníků, který BMW v tomto segmentu provádělo. BMW Concept Compact Sedan reprezentuje přístup k životu nové generace mladých lidí v Číně. Tito potenciální zákazníci jsou sebevědomí, dynamičtí, extrémně zaměření na kvalitu a současně mají značné estetické cítění. „Osobitý design BMW Concept Compact Sedan ztělesňuje radost z jízdy, kterou je tento sportovně pojatý vůz s kompaktními vnějšími rozměry připraven nabídnout. Je suverénní i jednoznačný a do kompaktního segmentu přináší nové podněty. Tento čtyřdveřový sedan ztělesňuje vše, co je pro BMW typické,“ doplňuje Karim Habib, ředitel designu BMW.

Typické BMW z každého úhlu pohledu – design exteriéru.
Pro BMW Concept Compact Sedan je typická kompaktnost a agilita vnějšího designu, z něhož vyzařují typické proporce sedanu s tříprostorovou karoserií. Pro BMW charakteristické proporce propůjčují tomuto vozu v daném segmentu nenapodobitelně sportovní charakter. Protažená kapota motoru a dlouhý rozvor náprav automobil opticky zvětšují. Mírně směrem vzad posunutý prostor pro posádku dodává vozu sportovní charakter. Při pohledu z boku zaujmou také typické rysy designu vozů BMW v podobě výrazného prolisu procházejícího celou boční částí, Hofmeisterova záhybu ve spodní části C sloupku nebo působivě trojrozměrného tvarování bočních ploch. Do vyváženého profilu vozu je integrovaná čtveřice dveří, která umožňuje pohodlný nástup pro řidiče a jeho spolucestující. Pod boční linií jsou nenápadně začleněné kliky dveří, které otevřou dveře na základě pouze jemného doteku.

Dynamická souhra povrchů.
Souhra světla a stínů na trojrozměrně tvarovaných površích, jasně ohraničených hranami a konturami, vytváří velmi působivé efekty, z nichž vyzařuje hloubka, a současně evokuje svaly, které se pod karoserií ukrývají. Například blatníky působivě vystupují z těla karoserie, a tím zdůrazňují sportovní ambice. Na karoserii je exkluzivně použita barva Liquid Metal Bronze, která vytváří pocit, že karoserie je odlitá z jednoho kusu kovu. Zásluhou jemných pigmentů mění tato barva v závislosti na úhlu dopadu světla své odstíny mezi tmavými a světlými, a tím maximalizuje trojrozměrný efekt samotného designu. Lišty kolem bočních oken mají spolu s ramínky vnějších zpětných zrcátek povrchovou úpravu broušeného hliníku, což působí velmi hodnotným a moderním dojmem. Pohled z boku dotvářejí jedinečná kola s průměrem 20 palců, s dvojitými paprsky a působivým dvoubarevným lakováním.

Z přední a zadní části vyzařuje dynamika a emoce.
Designéři se při návrhu přední části zaměřili na zdůraznění šířky nízké přední části. Výrazné ledvinky tvořící masku chladiče a dva stylizované páry kulatých světlometů jsou typickými prvky designu vozů BMW a zároveň jasnými identifikačními znaky konceptu BMW Concept Compact Sedan. Právě dominantní maska chladiče vyjadřuje mimořádný charakter celého vozu a symbolizuje jeho agilitu, sportovnost a současně eleganci. Tvar světlometů s šestiúhelníkovými LED světelnými prstenci opticky směřuje k masce chladiče, se kterou je propojuje jejich výrazná horní hrana, jež vytváří velmi soustředěný výraz celé přední části. Spodní část předního nárazníku je rozdělena do tří samostatných sekcí, které opticky zvětšují šířku celého vozu. Střední část ve tvaru písmene V spolu s maximálně do stran vytaženými bočními otvory představují velmi působivý celek. Pro tuto část přední části je typické prolínání různých vrstev, které vytvářejí nezaměnitelně trojrozměrný a dynamický výraz.

Podobně jako přední část, také záď působí zásluhou typicky horizontálně vedených linií velmi sportovním dojmem. Šířku vozu z tohoto úhlu pohledu podtrhují důmyslně vedené hrany, které vytvářejí jedinečnou souhru světla a stínů. Ve stejném duchu jsou navržené také nízké zadní svítilny s typickým tvarem písmene L, v nichž je integrovaná LED světelná trubice, zajišťující charakteristický vzhled i při jízdě v noci. Silně k vozovce protažený zadní nárazník s originálně navrženým horizontálním průduchem dodává automobilu stabilitu a současně opět přispívá ke zdůraznění jeho šířky.

Sportovní lehkost a moderní exkluzivita – interiér.
Již první pohled do interiéru jasně říká, že BMW Concept Compact Sedan je součástí rodiny vozů BMW. Typické je například jasné zaměření na řidiče, které vychází z jednotlivých detailů, tvarů a ovladačů. Tento efekt je dále zdůrazněn ještě mnoha liniemi, které směřují k přístrojům do prostoru za volant, a tím pro řidiče vytvářejí dojem, že je nedílnou součástí vozu, a usměrňují jeho pohled vpřed. Do zorného pole se mu tak zcela přirozeně dostává i Head-Up Displej s výklopným štítkem, na němž se zobrazují relevantní informace přímo do jeho zorného pole.

Kromě zaměření na řidiče jsou ale na přístrojové desce aplikovány i přísně horizontální linie, které opticky zvětšují šířku vnitřního prostoru. Tento efekt je dále posílen i přirozeným přechodem přístrojové desky do dveřních výplní, kam přechází spolu s dekoračními výplněmi a hliníkovými lištami s broušeným povrchem. Prémiovost vnitřního prostoru podtrhuje použití kvalitních materiálů, jejich kombinace i zpracování.

Také výplně dveří aktivně přispívají k pocitu značné prostornosti v relacích třídy kompaktních vozů. Horizontální linie použité na přístrojové desce plynule přecházejí přes boční B sloupky až do zadní části interiéru a celý vnitřní prostor účinně propojují. Působivost interiéru dále podtrhují sportovní sedadla, která v zadní části vypadají jako dvě samostatná místa. Pro jejich čalounění je použita přírodní měkká kůže Nappa, kombinující příjemné teplé barevné odstíny Ivory, Grey Brown a Muted Brown. Sportovní charakter vozu evokuje skořepinové provedení sedadel, stejně tak jako jejich kontrastní akcenty v oranžové barvě Velocity Tulip. Samozřejmostí je nejen účinné držení těla v zatáčkách, ale také prvotřídní komfort, který sedadla poskytují. Prosklená střecha konceptu BMW Concept Compact Sedan vpouští do interiéru přirozené světlo, a dodává tak další vzdušnost a pocit prostoru.

Estetika techniky.
Veškerá technika je plně integrována do celkového designu vnitřního prostoru BMW Concept Compact Sedan. Všechny mechanické ovládací prvky, jako například ovladače klimatizace, volič převodovky nebo systém iDrive, jsou maximálně ergonomické a jsou navržené tak, že doslova vystupují z uhlazených povrchů. Všechny další funkční prvky, jako například volant, středový panel, středová konzola či ovládací prvky ve dveřích, mají dotykové ovládání a jejich podsvětlení září z exkluzivně působících lesklých černých povrchů. Z tělesa přístrojové desky vystupují také informační prvky v podobě Head-Up Displeje a centrálního kontrolního displeje.

Prostor i v zadní části.
Také z provedení zavazadlového prostoru je zřejmý důraz konceptu BMW Concept Compact Sedan na komfort své posádky. I přes kompaktní rozměry nabízí BMW Concept Compact Sedan dostatečný prostor i pro dvojici cestujících na zadních sedadlech. Zadní místa jsou navržena jako samostatná sedadla, a tím přenášejí sportovní atmosféru vytvořenou skořepinovými předními sedadly i do zadní části interiéru. Pocit prostoru podtrhuje rovněž zmiňovaná prosklená střecha, která přechází až do prostoru zadních sedadel. V noci usnadňuje obsluhu osvětlení dotykových ovladačů pro boční okna, stejně tak jako reproduktorů a klik dveří oranžovými linkami. O důrazu věnovaném komfortu zadních cestujících svědčí i samostatná klimatizace s vlastními ovládacími prvky.


BMW Group

Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw

Fotografie k článku

Fotografie k článku BMW Concept Compact Sedan - předobraz modelu BMW 1 sedan Fotografie k článku BMW Concept Compact Sedan - předobraz modelu BMW 1 sedan Fotografie k článku BMW Concept Compact Sedan - předobraz modelu BMW 1 sedan Fotografie k článku BMW Concept Compact Sedan - předobraz modelu BMW 1 sedan Fotografie k článku BMW Concept Compact Sedan - předobraz modelu BMW 1 sedan Fotografie k článku BMW Concept Compact Sedan - předobraz modelu BMW 1 sedan Fotografie k článku BMW Concept Compact Sedan - předobraz modelu BMW 1 sedan Fotografie k článku BMW Concept Compact Sedan - předobraz modelu BMW 1 sedan Fotografie k článku BMW Concept Compact Sedan - předobraz modelu BMW 1 sedan Fotografie k článku BMW Concept Compact Sedan - předobraz modelu BMW 1 sedan Fotografie k článku BMW Concept Compact Sedan - předobraz modelu BMW 1 sedan

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test: Suzuki Ingis 1.2 DualJet 4x4 Hybrid - prcek, co se nezdá

Test: Suzuki Ingis 1.2 DualJet 4x4 Hybrid - prcek, co se nezdá

Suzuk Ignis nemá kromě Fiatu Panda přímého soupeře. Konkurenci totiž převyšuje možností pohonu všech kol, což je prvek u ultra kompaktních aut nevídaný. O to víc nás zajímalo, jak jezdí inovované provedení vybavené..

BMW 4 Cabrio stojí 1,3 milionu, ve verzi M440i xDrive o půl milionu více

BMW 4 Cabrio stojí 1,3 milionu, ve verzi M440i xDrive o půl milionu více

Nová generace otevřeného modelu BMW střední třídy, nyní s plátěnou střechou startuje na ceně 1 319 500 Kč. Za tuto..

Volkswagen Touareg eHybrid a Touareg R v prodeji, dva miliony nestačí ani na jeden

Volkswagen Touareg eHybrid a Touareg R v prodeji, dva miliony nestačí ani na jeden

Volkswagen pokračuje v hybridní ofenzivě a ve fázi předprodeje začíná svým zákazníkům nabízet dvě nové verze modelu..

Test ojetiny: Honda Accord – pověst láká, vysoký nájezd ne

Test ojetiny: Honda Accord – pověst láká, vysoký nájezd ne

Honda Accord sedmé generace dodnes zaujme designem, láká ale i skvělou pověstí. Drtivá většina ojetin má ale opravdu..

Hyundai i20 N - hodně ostrý hatchback je tady, má 230 koní a samosvor

Hyundai i20 N - hodně ostrý hatchback je tady, má 230 koní a samosvor

Zcela nový model i20 N bude uveden na evropské trhy na jaře 2021. Novinka umí stovku za 6,7 sekundy a letí až 230 km/h...