Barum rally: Konečně v cíli zlínské soutěže

Jihlavský mladík Martin Prokop protrhnul osobní smůlu spojenou se starty na Barum rally a po letech výpadků dojel až na cílovou rampu. V celkové klasifikaci skončil pátý, v hodnocení S1600 se musel sklonit před Francouzem Bouffierem.
Tři závody ve třech týdnech, to byl srpnový plán startů posádky týmu Jipocar Racing Martin Prokop – Jan Tománek. Může se zdát, že starty v Německu a ve Finsku mohly být tou nejlepší přípravou na šestý závod Mezinárodního mistrovství republiky Barum rally. Ale nakonec se ukázalo, že opak byl pravdou.
„Soutěže mistrovství světa jsou obrovská zátěž. Dva týdny v kuse jsem se nezastavil. Stále v plné koncentraci. Od tréninku, přes závod. Ihned do letadla a zase to samé. Něco podobného platilo i před zlínským závodem. V pondělí jsem teprve přiletěl z Finska a od středy už jsem zase seděl v autě při seznamovacích jízdách. Rázem jsem si připadal, jako by moje závodění byla spíše práce. Nějak se mi z toho vytratila radost. Tři velké soutěže v řadě nejde jet. Fyzicky nebyl problém, ale psychicky už jsem nebyl schopen ze sebe více vymáčknout. Moc mě to mrzí, že jsem neukázal divákům více,“ hodnotil start na zlínské soutěži Martin Prokop.
Přitom Prokop s Tománekem vstoupili do soutěže druhým časem na prvním průjezdu RZ Slušovice, kde zaostali za Krestou o pouhé tři desetiny sekundy. To znamenalo posun do čela skupiny S1600 a na čtvrté místo absolutně. Po dvou třetích časech v druhé sekci na Trojáku a ve Slušovicích se červenobílý citroën posunul na druhou příčku absolutní klasifikace.
„Z Trojáku a ze Slušovic jsem měl radost. Vždy jsem se pěkně svezl. Pouze škoda chybičky při druhém průjezdu Trojáku, kdy nám ve vracečce před Májovou zhasnul motor a stálo nás to nějaké sekundy,“ řekl k průběhu účastník JWRC. Bohužel kultovní zlínská vložka Pindula pohřbila všechny naděje na medailové umístění. Zejména poslední průjezd, v němž se Martin Prokop nevyvaroval jezdecké chyby a C2 skončila mimo trať. „Pindula je velmi specifická svým povrchem a bohužel jsme na ni nedokázali najít vhodné nastavení. Navíc páteční déšť vykonal své a podmínky na trati byly výrazně horší než loni. Citroën téměř nešlo udržet na trati a vše vyvrcholilo při devátém testu. Snažil jsem se do něj dát vše, ale udělali jsme hodiny a auto spadlo do příkopu. Zpět jsme se dostali až za pomoci diváků. Došlo však k proražení chladiče a po zbytek vložky neustále stoupala teplota. Proto jsem ji dojel opatrně, následně i do servisu, kde mechanici závadu odstranili,“ přiznal Martin Prokop, figurující po první etapě na šestém místě.
V neděli se sice posádka týmu Jipocar Racing posunula o příčku výše na páté místo, přesto již nedokázala najít recept na Peugeot Francouze Bouffiera. „V neděli to bylo nejmarkantnější. Chtěl jsem do toho jít na sto procent, ale časy tam prostě nebyly,“ smutnil jihlavský jezdec. „Celkově se mi Barum rally líbila a jsem rád, že jsem se konečně podíval na cílovou rampu. Kolem trati byla výtečná atmosféra. Jediné co bych poradil pořadatelům pro následující rok je nutnost zatraktivnění trati. Je potřeba harmonogram soutěže překopat, najít nové úseky. Jezdit na tři průjezdy už bohužel není v módě,“ uzavřel Martin Prokop.
Dalším startem týmu Jipocar Racing by měla být v polovině října Turecká rally. Vzhledem k napjaté politické situaci a sérii pumových atentátů přímo v centru soutěže v Antalyi se však může stát, že se jihlavský tým pokusí kvůli bezpečnosti start v Turecku zrušit a zakončit sezonu JWRC na britských ostrovech.
Výsledky 36. Barum Rally Zlín
1. Kresta - Gross (Mitsubishi Lancer Evo IX) 2:31:11.0
2. Pech - Uhel (Mitsubishi Lancer Evo IX) + 1:37.7
3. Bouffier - Panseri (F - Peugeot 206 S1600) + 3:13.1
4. Jandík - Chrastecký (Mitsubishi Lancer Evo VII) + 3:23.6
5. Prokop - Tománek (Citroën C2 S1600) + 4:25.3
6. Bebenek - Bebenek (PL - Mitsubishi Lancer Evo IX) + 4:26.1
7. Tanev - Sivov (BG - Subaru Impreza Sti) + 4:56.6
8. García Ojeda - Barrabes (E - Peugeot 206 S1600) + 4:58.7
9. Trojan - Řihák (Mitsubishi Lancer Evo VII) + 5:08.1
10. Volf - Novák (Mitsubishi Lancer Evo VIII) + 5:16.8
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidel
Mazda 2 1,5i 90 PS Challenge

Mazda 2 1,5i 90 HOMURA,kamera,zim.pneu

Mazda 2 1,4 MZ-CD PR.SERVIS,BEZ KOROZE
Mohlo by vás zajímat

Test: Mazda 2 není malé auto jen pro ženy
Už dlouho jsme v redakci nedostali vůz v běžné lidové výbavě. Téměř všechny automobilky chtějí oslnit novináře maximální ...

Test: MG ZS 1.0 TGI - předsudky stranou
Sehnat SUV pod půl milionu s bohatou výbavou je téměř nemožné. Nová automobilka na českém trhu MG nabízí ovšem dobře vyb ...

Mazda2 slaví dvacet let modernizací a dvojicí nových výbav
Základní cena verze Prime-Line s motorem 75 k Skyactiv G a manuální převodovkou je 406.400 Kč. Varianta s automatickou p ...
Nejnovější články

Test: Volkswagen Multivan Long Style 2.0 TSI je pro rodiny to nejvíc
Za kolik a jak jezdí prodloužená varianta Long hnaná silným benzínovým motorem? ...

Přestavba vozidel na míru pro náročné majitele
Uvítali byste, pokud by váš automobil měl pár vychytávek navíc? Právě pro vás jsme připravili níže uvedené řádky... ...

Na nový Peugeot 2008 stačí půl milionu korun i v lepší výbavě
Francouzská automobilka mile překvapila cenami nové 2008. Díky akčním slevám koupíte i nejvybavenějšší elektroverzi pod ...
Nejčtenější články měsíce

Tipy z autobazarů

Audi A4
Rok výroby 2013

Ford Focus
Rok výroby 2018

Audi RS 3
Rok výroby 2016

Audi A6 Allroad
Rok výroby 2012