Auta na Olympiádě 2018: přehlídka futuristických technologií v akci

Olympijské hry 2018 byly bezesporu ty nejfuturističtější a technologicky nejvybavenější v historii. Všichni hlavní partneři her dokázali vystavit na odiv pokročilou techniku, stejně jako automobiloví výrobci Toyota a Hyundai. Hyundai představil high-tech konvoj při své “bezpilotní jízdě” a Toyota se vyprofilovala programem Mobility for all, který se soustřeďuje nejen na inovaci v dopravě, ale i vývoj technologie pro lidi se zdravotním postižením.
Bezpilotní SUV poháněl vodíkový článek
Trend budoucnosti přicházející mílovými kroky - auta řízená autopilotem - na Olympiádě přiskočil blíže do přítomnosti. Domácí sponzor ZOH Hyundai demonstroval 190kilometrovou samostatnou jízdu pěti liduprázdných aut ze Soulu do Pyeongchangu.
Při jízdě v běžném provozu se ukázala spolehlivost a bezpečnost bezpilotních vozidel. Tři z pěti aut byla modifikovaný Hyundai Nexo SUV s vodíkovými palivovými články, které generují elektřinu pomocí reakce vodíku a kyslíku, a zbývající dvě auta byla modifikovaný luxusní sedan Genesis G80.
TIP: Zajímáte se o Hyundai? Pořiďte si ojeté vozy Hyundai v největším autosalonu v ČR.
Připojení aut na G5
Všech pět aut bylo řízeno pomocí nově zaváděné datové sítě G5, která má “starou” G4 rychlostně předčít 10-100x (celovečerní film si prý člověk bude moct stáhnout během několika vteřin).
První inteligentní autopilot s čistým pohonem
Auta jsou již nyní schopna řešit všechny standardní situace na vozovce a pracuje se i na zautomatizování situací, které řidič jinak řeší improvizací. Podle Hyundaie jde o první bezpilotní elektrická vozidla poháněná palivovými články tohoto typu. Jediný odpad těchto článků je voda a jsou efektivnější než ty v Hyundai Tucson, který během tohoto roku nahradí ve výrobě Hyundai Nexo. První komerční auta se začnou vyrábět v roce 2021 a na masovou výrobu postoupí kolem 2030. Než si budeme moct koupit například finančně dostupný ojetý vůz s touto technologií, chvíli to potrvá.
Toyota rozšířila profil působnosti směrem k pomoci postiženým
Toyota už v minulém roce na SuperBowlu LII naznačovala, že hodlá rozšířit svoje portfolio mimo automobilní dopravu. Nyní odhalila strategii Mobility for all, zaměřující se nejen na inovaci v dopravě (zejména taktéž bezpilotní auta), ale i vývoj technologií pro lidi s pohybovým a jiným postižením. Tím se zároveň mění i její poslání. Prezentace Toyoty na Olympiádě se nesla tedy spíše v duchu humanitních idejí a síly lidského ducha. V realitě se pak jedná o práci na vývoji robotů, kteří lidem pomáhají chodit, zařízení pro zrakově postižené či bezpečnostního řidičského systému Guardian s umělou inteligencí.
Co řídí Ester Ledecká?
Mimochodem, chcete vědět, co řídí Ester Ledecká? Ve svém mladém věku prostřídala již několik značek a ještě více aut, které všechny dostala darem. Momentálně ji najdete na fotkách s Audi SUV Q5, které si malinko graficky vyzdobila a cítí se s ním spokojená.
Zajímavost: V základní verzi budete pro Audi SUV Q5 potřebovat něco přes milion korun. Pokud by to bylo “pouze” Audi Q5 cena bude dost podobná. Ojetá Audi Q5 většinou nejde pod čtvrt milionu.
Vyhlídky do budoucna
Na Letních olympijských hrách 2020 v Tokyu se máme dočkat ještě většího technologického nášupu. ZOH 2018 měly být prý jen předkrmem - tak s velkým očekáváním vyčkáme do roku 2020.
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidel
Audi A6 Allroad 2,0 40 TDi Quattro Tov.Záruka

Volvo XC40 D4 AWD R-DESIGN AUT 1.maj.
