Audi RS 5 Coupé a RS 5 Sportback nabídnou 450 koní a nové ovládání

vloženo

Oba modely sázejí na novou technologii ovládání MMI touch s velkým centrálním displejem. Zárukou zajímavých jízdních výkonů je i nadále motor V6 Biturbo s nejvyšším výkonem 331 kW (450 k) a maximálním točivým momentem 600 N.m. V České republice začne prodej modernizovaného modelu Audi RS5 Coupé a RS5 Sportback na počátku roku 2020.

Audi RS 5 Coupé a RS 5 Sportback nabídnou 450 koní a nové ovládání Audi RS 5 Coupé a RS 5 Sportback nabídnou 450 koní a nové ovládání

Prodej omlazených modelů RS 5 bude spuštěn na počátku roku 2020 a cena ještě nebyla stanovena. Standardem bude prodloužená čtyřletá záruka s nájezdem 120 000 km.


Ještě dynamičtější vnější design obou modelů RS 5 je rozpoznatelný na první pohled. Maska chladiče Singleframe je širší a nižší, čímž navazuje na čistý design velkých sourozenců RS 6 a RS 7. Naznačená štěrbina pro přívod vzduchu nad maskou chladiče připomíná klasický model Audi Sport quattro z roku 1984. Podběhy kol, rozšířené o 40 milimetrů, propůjčují modelu RS 5 impozantní vzhled. Na přání dodávané světlomety Matrix LED s laserovými světlomety Audi mají tmavě tónovaná krycí skla, která oba modely RS zřetelně odlišují od výchozího modelu A5. Velké otvory pro přívod vzduchu s výraznými konturami mají nově tvar pětiúhelníku.

Nově navrženy byly rovněž boční prahy a difuzor na zádi, v němž ústí dvě velké koncovky výfukové soustavy. Stylistické pakety s ozdobnými prvky, opatřenými povrchovou úpravou leskle černá, matný hliník nebo uhlíkový kompozit, propůjčují vnějším dílům karoserie na přídi, zádi a bočních prazích ještě individuálnější vzhled. Na přání mohou být čtyři kruhy a nápisy RS černé. Novými barvami v paletě laků jsou modrá Turbo a červená Tango. Pro kupé se dodává střecha z uhlíkových kompozitů s viditelnou strukturou tkaniny z uhlíkových vláken, která snižuje hmotnost vozidla o téměř čtyři kilogramy.

Skvělý vzhled: interiér

Interiéru modernizovaných modelů RS 5 dominují horizontální linie a tmavé barevné odstíny. Sportovní sedadla RS jsou sériově čalouněna Alcantarou a kůží, na přání jemnou kůží Nappa. Červenými nebo šedými doplňky oživí vnitřní prostor stylistický paket RS. Ovládací prvky, jako je volant nebo páka voliče převodovky, a kolenní opěrky jsou v tomto případě obšity Alcantarou s červeným nebo šedým kontrastním prošíváním.

Místo otáčení stačí dotek: nový koncept ovládání
Nový koncept ovládání obou modelů RS 5 je soustředěn na displeji MMI touch s úhlopříčkou 10,1 palce. Velký displej s akustickou zpětnou vazbou vyčnívá volně do prostoru a je mírně natočen k řidiči. Je-li vůz vybaven vrcholným informačním a zábavním systémem MMI Navigation plus, poskytuje řidiči specifický ukazatel RS informace o teplotách provozních náplní pohonu, podélném i příčném zrychlení, sportovním diferenciálu quattro a tlaku i teplotě v pneumatikách.

Na přání je k dispozici digitální panel sdružených přístrojů Audi virtual cockpit plus (12,3 palce). Řidič má u něj na výběr několik různých režimů zobrazování – včetně specifického sportovního designu RS, u něhož má stupnice otáčkoměru charakteristický zalomený tvar a je doplněna vizuálním ukazatelem vhodného okamžiku řazení. Pokud řidič zvolí tlačítkem RS Mode na volantu jeden ze dvou nových individuálních režimů RS, otevřou se specifické ukazatele RS ve sportovním designu a zobrazují například maximální hodnoty zrychlení. Exkluzivní ukazatele RS poskytuje také na přání dodávaný průhledový displej.

Trakce, dynamika a stabilita: pohon

Motor 2.9 TFSI V6 Biturbo se vyznačuje nesmírnou hnací sílou, vysokým výkonem a současně i pozoruhodnou hospodárností. Srdce modelů RS 5  poskytuje i nadále nejvyšší výkon 331 kW (450 k) a již od 1900 min-1 působí na klikový hřídel maximum točivého momentu, 600 N.m. Oba modely RS 5 zrychlí z nuly na 100 km/h za 3,9 sekundy, na přání mohou jet nejvyšší rychlostí až 280 km/h.

Rychle řadící osmistupňová převodovka tiptronic předává hnací sílu motoru trvalému pohonu všech kol quattro. Řidič může dávat povely k řazení novými, většími hliníkovými páčkami na volantu. Pohon quattro propůjčuje oběma modelům RS za každého počasí rozhodující výhodu z hlediska trakce, dynamiky a stability. Ještě sportovnější jízdní vlastnosti dodá vozu na přání dodávaný sportovní diferenciál na zadní nápravě, který aktivně rozděluje hnací sílu mezi zadní kola.

Vysoká preciznost: podvozek
Oba modely RS 5 jsou sériově vybaveny sportovním podvozkem RS s tuhou charakteristikou. Na přání se dodává sportovní podvozek RS plus s hydraulickým systémem DRC (Dynamic Ride Control) pro eliminaci podélného a příčného náklonu karoserie. Odpružení pracuje s ocelovými vinutými pružinami a třístupňově nastavitelnými tlumiči, které jsou vzájemně diagonálně propojeny hydraulickým potrubím s centrálním ventilem. Při rychlém průjezdu zatáčkou působí proudění oleje v tlumiči vnějšího předního kola proti náklonu karoserie, což vylepšuje ovladatelnost.

Systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select (sériová výbava) doplňuje známé režimy comfort, auto a dynamic o dva nové módy RS1 a RS2. Jakmile řidič nastaví oba režimy podle svých přání na dotykovém displeji MMI a uloží je, může je aktivovat přímo tlačítkem „RS-MODE“ na volantu, aniž by musel znovu ovládat MMI touch response. Systém ovlivňuje činnost důležitých technických modulů, jakými jsou motor, převodovka, tlumiče, řízení, dynamické řízení, sportovní diferenciál a zvuk motoru.

Modernizované modely RS 5 jezdí na 19“ kolech. Na přání se dodávají nová 20“ kola ve třech variantách, z nichž jedna je kompletně leskle černá a další je lakována matně bronzovým odstínem. U sériově dodávané brzdové soustavy svírají černě nebo červeně lakované třmeny ocelové kotouče. Audi nabízí jako alternativu pro přední nápravu brzdové kotouče z keramického materiálu, vyztuženého uhlíkovými vlákny. Jejich třmeny mohou být lakovány šedou, červenou nebo modrou barvou.

Sportovní luxus: výbava
Vrcholný informační a zábavní systém MMI Navigation plus používá nové technologie na základě třetí generace modulární platformy MIB 3 pro informační a zábavní systémy. Portfolio Audi connect doplňuje navigaci četnými internetovými službami. Některé z více než 30 nabízených asistenčních systémů jsou součástí sériové výbavy. Ostatní se dodávají buď jako samostatné položky výbavy na přání, nebo v paketech pro jízdu a parkování.
 

Hodnoty spotřeby paliva výše uvedených modelů

Audi RS 5 Coupé

  • Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 9,1;
  • kombinované emise CO2 v g/km: 208

Audi RS 5 Sportback

  • Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 9,2;
  • kombinované emise CO2 v g/km: 209

Audi RS 6 Avant

  • Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 11,7 – 11,5;
  • kombinované emise CO2 v g/km: 268 – 263

Audi RS 7 Sportback

  • Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 11,6 – 11,4;
  • kombinované emise CO2 v g/km: 265 – 261

redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Audi

Fotografie k článku

Fotografie k článku Audi RS 5 Coupé a RS 5 Sportback nabídnou 450 koní a nové ovládání Fotografie k článku Audi RS 5 Coupé a RS 5 Sportback nabídnou 450 koní a nové ovládání Fotografie k článku Audi RS 5 Coupé a RS 5 Sportback nabídnou 450 koní a nové ovládání Fotografie k článku Audi RS 5 Coupé a RS 5 Sportback nabídnou 450 koní a nové ovládání Fotografie k článku Audi RS 5 Coupé a RS 5 Sportback nabídnou 450 koní a nové ovládání Fotografie k článku Audi RS 5 Coupé a RS 5 Sportback nabídnou 450 koní a nové ovládání Fotografie k článku Audi RS 5 Coupé a RS 5 Sportback nabídnou 450 koní a nové ovládání Fotografie k článku Audi RS 5 Coupé a RS 5 Sportback nabídnou 450 koní a nové ovládání Fotografie k článku Audi RS 5 Coupé a RS 5 Sportback nabídnou 450 koní a nové ovládání Fotografie k článku Audi RS 5 Coupé a RS 5 Sportback nabídnou 450 koní a nové ovládání Fotografie k článku Audi RS 5 Coupé a RS 5 Sportback nabídnou 450 koní a nové ovládání

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Kia Niro se nebojí odvážného vzhledu. Nabídne tři druhy pohonu

Kia Niro se nebojí odvážného vzhledu. Nabídne tři druhy pohonu

V pojetí exteriéru Nira je zřejmý silný vliv koncepčního modelu Habaniro z roku 2019, který zaujal stylovým a smělým vzhledem crossoveru a neotřelým dvoubarevným lakem karoserie. Široký zadní sloupek, volně přecházející..

Nový pick-up Ford Ranger dostane šestiválcový turbodiesel a vzhled F-150

Nový pick-up Ford Ranger dostane šestiválcový turbodiesel a vzhled F-150

Modrý ovál představil zbrusu novou generaci pick-upu Ranger. Oblíbený model se na českém trhu utká s Toyotou Hilux nebo..

Rizika při půjčení vozidla. Na co si dát pozor?

Rizika při půjčení vozidla. Na co si dát pozor?

Půjčení vozu nespočívá pouze v tom, že nějaké osobě předáte klíčky a technický průkaz. Z právního hlediska totiž..

Test: Peugeot 508 SW GT Hybrid  je uhrančivé a úsporné kombi

Test: Peugeot 508 SW GT Hybrid je uhrančivé a úsporné kombi

Nová generace Peugeotu 508 se po stránce designu maximálně povedla, a to jak v provedení sedan, tak kombi. Novinka se..

Nejrizikovější období pro chodce je tady. Bez reflexních prvků nejsou ve tmě vidět

Nejrizikovější období pro chodce je tady. Bez reflexních prvků nejsou ve tmě vidět

Podzimní, a ještě více zimní čas zvyšují riziko nehody motorových vozidel s chodci pohybujícími se z jakéhokoliv důvodů..