Audi RS 5 Coupé a RS 5 Sportback nabídnou 450 koní a nové ovládání | Autanet.cz

Audi RS 5 Coupé a RS 5 Sportback nabídnou 450 koní a nové ovládání

Oba modely sázejí na novou technologii ovládání MMI touch s velkým centrálním displejem. Zárukou zajímavých jízdních výkonů je i nadále motor V6 Biturbo s nejvyšším výkonem 331 kW (450 k) a maximálním točivým momentem 600 N.m. V České republice začne prodej modernizovaného modelu Audi RS5 Coupé a RS5 Sportback na počátku roku 2020.

Prodej omlazených modelů RS 5 bude spuštěn na počátku roku 2020 a cena ještě nebyla stanovena. Standardem bude prodloužená čtyřletá záruka s nájezdem 120 000 km.


Ještě dynamičtější vnější design obou modelů RS 5 je rozpoznatelný na první pohled. Maska chladiče Singleframe je širší a nižší, čímž navazuje na čistý design velkých sourozenců RS 6 a RS 7. Naznačená štěrbina pro přívod vzduchu nad maskou chladiče připomíná klasický model Audi Sport quattro z roku 1984. Podběhy kol, rozšířené o 40 milimetrů, propůjčují modelu RS 5 impozantní vzhled. Na přání dodávané světlomety Matrix LED s laserovými světlomety Audi mají tmavě tónovaná krycí skla, která oba modely RS zřetelně odlišují od výchozího modelu A5. Velké otvory pro přívod vzduchu s výraznými konturami mají nově tvar pětiúhelníku.

Nově navrženy byly rovněž boční prahy a difuzor na zádi, v němž ústí dvě velké koncovky výfukové soustavy. Stylistické pakety s ozdobnými prvky, opatřenými povrchovou úpravou leskle černá, matný hliník nebo uhlíkový kompozit, propůjčují vnějším dílům karoserie na přídi, zádi a bočních prazích ještě individuálnější vzhled. Na přání mohou být čtyři kruhy a nápisy RS černé. Novými barvami v paletě laků jsou modrá Turbo a červená Tango. Pro kupé se dodává střecha z uhlíkových kompozitů s viditelnou strukturou tkaniny z uhlíkových vláken, která snižuje hmotnost vozidla o téměř čtyři kilogramy.

Skvělý vzhled: interiér

Interiéru modernizovaných modelů RS 5 dominují horizontální linie a tmavé barevné odstíny. Sportovní sedadla RS jsou sériově čalouněna Alcantarou a kůží, na přání jemnou kůží Nappa. Červenými nebo šedými doplňky oživí vnitřní prostor stylistický paket RS. Ovládací prvky, jako je volant nebo páka voliče převodovky, a kolenní opěrky jsou v tomto případě obšity Alcantarou s červeným nebo šedým kontrastním prošíváním.

Místo otáčení stačí dotek: nový koncept ovládání
Nový koncept ovládání obou modelů RS 5 je soustředěn na displeji MMI touch s úhlopříčkou 10,1 palce. Velký displej s akustickou zpětnou vazbou vyčnívá volně do prostoru a je mírně natočen k řidiči. Je-li vůz vybaven vrcholným informačním a zábavním systémem MMI Navigation plus, poskytuje řidiči specifický ukazatel RS informace o teplotách provozních náplní pohonu, podélném i příčném zrychlení, sportovním diferenciálu quattro a tlaku i teplotě v pneumatikách.

Na přání je k dispozici digitální panel sdružených přístrojů Audi virtual cockpit plus (12,3 palce). Řidič má u něj na výběr několik různých režimů zobrazování – včetně specifického sportovního designu RS, u něhož má stupnice otáčkoměru charakteristický zalomený tvar a je doplněna vizuálním ukazatelem vhodného okamžiku řazení. Pokud řidič zvolí tlačítkem RS Mode na volantu jeden ze dvou nových individuálních režimů RS, otevřou se specifické ukazatele RS ve sportovním designu a zobrazují například maximální hodnoty zrychlení. Exkluzivní ukazatele RS poskytuje také na přání dodávaný průhledový displej.

Trakce, dynamika a stabilita: pohon

Motor 2.9 TFSI V6 Biturbo se vyznačuje nesmírnou hnací sílou, vysokým výkonem a současně i pozoruhodnou hospodárností. Srdce modelů RS 5  poskytuje i nadále nejvyšší výkon 331 kW (450 k) a již od 1900 min-1 působí na klikový hřídel maximum točivého momentu, 600 N.m. Oba modely RS 5 zrychlí z nuly na 100 km/h za 3,9 sekundy, na přání mohou jet nejvyšší rychlostí až 280 km/h.

Rychle řadící osmistupňová převodovka tiptronic předává hnací sílu motoru trvalému pohonu všech kol quattro. Řidič může dávat povely k řazení novými, většími hliníkovými páčkami na volantu. Pohon quattro propůjčuje oběma modelům RS za každého počasí rozhodující výhodu z hlediska trakce, dynamiky a stability. Ještě sportovnější jízdní vlastnosti dodá vozu na přání dodávaný sportovní diferenciál na zadní nápravě, který aktivně rozděluje hnací sílu mezi zadní kola.

Vysoká preciznost: podvozek
Oba modely RS 5 jsou sériově vybaveny sportovním podvozkem RS s tuhou charakteristikou. Na přání se dodává sportovní podvozek RS plus s hydraulickým systémem DRC (Dynamic Ride Control) pro eliminaci podélného a příčného náklonu karoserie. Odpružení pracuje s ocelovými vinutými pružinami a třístupňově nastavitelnými tlumiči, které jsou vzájemně diagonálně propojeny hydraulickým potrubím s centrálním ventilem. Při rychlém průjezdu zatáčkou působí proudění oleje v tlumiči vnějšího předního kola proti náklonu karoserie, což vylepšuje ovladatelnost.

Systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select (sériová výbava) doplňuje známé režimy comfort, auto a dynamic o dva nové módy RS1 a RS2. Jakmile řidič nastaví oba režimy podle svých přání na dotykovém displeji MMI a uloží je, může je aktivovat přímo tlačítkem „RS-MODE“ na volantu, aniž by musel znovu ovládat MMI touch response. Systém ovlivňuje činnost důležitých technických modulů, jakými jsou motor, převodovka, tlumiče, řízení, dynamické řízení, sportovní diferenciál a zvuk motoru.

Modernizované modely RS 5 jezdí na 19“ kolech. Na přání se dodávají nová 20“ kola ve třech variantách, z nichž jedna je kompletně leskle černá a další je lakována matně bronzovým odstínem. U sériově dodávané brzdové soustavy svírají černě nebo červeně lakované třmeny ocelové kotouče. Audi nabízí jako alternativu pro přední nápravu brzdové kotouče z keramického materiálu, vyztuženého uhlíkovými vlákny. Jejich třmeny mohou být lakovány šedou, červenou nebo modrou barvou.

Sportovní luxus: výbava
Vrcholný informační a zábavní systém MMI Navigation plus používá nové technologie na základě třetí generace modulární platformy MIB 3 pro informační a zábavní systémy. Portfolio Audi connect doplňuje navigaci četnými internetovými službami. Některé z více než 30 nabízených asistenčních systémů jsou součástí sériové výbavy. Ostatní se dodávají buď jako samostatné položky výbavy na přání, nebo v paketech pro jízdu a parkování.
 

Hodnoty spotřeby paliva výše uvedených modelů

Audi RS 5 Coupé

  • Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 9,1;
  • kombinované emise CO2 v g/km: 208

Audi RS 5 Sportback

  • Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 9,2;
  • kombinované emise CO2 v g/km: 209

Audi RS 6 Avant

  • Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 11,7 – 11,5;
  • kombinované emise CO2 v g/km: 268 – 263

Audi RS 7 Sportback

  • Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 11,6 – 11,4;
  • kombinované emise CO2 v g/km: 265 – 261

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Cupra Formentor

Rok výroby 2022

1 238 000 Kč

Ford Kuga

Rok výroby 2014

269 000 Kč

Ford Mondeo

Rok výroby 2016

249 900 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2021

529 000 Kč