5 sportovních kupé, na která by svět neměl zapomenout

Obliba sportovních aut v žádném případě neupadá, spíš naopak. Výrobci však stále častěji sahají po přeplňovaných motorech a pohonu na všechna čtyři kola, takže automobily s klasickou atmosférickou V osmičkou pohánějící zadní nápravu takřka zmizely z trhu. Pár zástupců tohoto téměř vymřelého druhu však zůstává.

Zde je pět sportovních kupé s atmosférickými motory V8 a pohonem zadních kol, které jsou stále v prodeji.


Lexus LC 500

Pokud jde o atmosférické V osmičky, má se Lexus rozhodně čím chlubit. Japonská značka od samého počátku používá ve svých autech motory právě v tomto uspořádání. Již první model Lexusu, LS 400, byl vybaven motorem V8 4.0 s označením 1UZ-FE. Jeho současné vozy používají motory UR. Pod kapotou Lexusu LC 500 se ocitla atmosférická V osmička o objemu pět litrů. Motor vyvíjí výkon 464 koní, který se přenáší na zadní kola pomocí desetirychlostní automatické převodovky. K tomu přidejme výjimečný styl a luxusní interiér a máme před sebou pravý grand tourer.

Ford Mustang GT

Mustang je legenda amerických sportovních aut. Jak se sluší na pravý muscle car, auto disponuje silnou atmosférickou V osmičkou o objemu pěti litrů a výkonu 450 koní. Pohon směřuje na zadek, k čemuž napomáhá šestirychlostní automat nebo poněkud rychlejší automatická převodovka s deseti převody. Na výběr jsou verze kupé a varianta se snímatelnou střechou.

Lexus RC F

LC není jediný sportovní model Lexus, který se v současné době s motorem V8 prodává. Japonská značka vyrábí nejen sportovní hybridy, ale v současné době nabízí i sportovní auto s tradičním motorem V8. Řeč je o menším bratru vlajkového kupé LC, o Lexusu RC F. Disponuje stejnou pětilitrovou jednotkou V8 s výkonem 464 koní, ovšem propojenou s osmistupňovou převodovkou. Lexus RC F je nyní dostupný i ve speciální extrémnější verzi Track Edition.

Maserati GranTurismo

S výrobou vozů s atmosférickými motory V8 neskončili ani Italové. Právě místní inženýři nabízejí Maserati GranTurismo. Automobil s V osmičkou vznikl ve dvou variantách - 4,2 a 4,7 l. Větší je i silnější, protože jednotku vyvíjející výkon 460 koní najdeme ve verzích Sport a MC. V každé z nich se pohon přenáší na zadní kola. Ovšem když slyšíte zvuk motoru, výsledky jdou stranou.

Dodge Challenger R/T

Na trhu je ještě jedno sportovní auto, původně z Ameriky: Dodge Challenger. Automobil má několik variant pohonu – základní SXT disponuje motorem V6, nejsilnější verze SRT Hellcat přeplňovaným V8 6.2 o výkonu více než 700 koní. Pro milovníky atmosférických V osmiček je varianta R/T s motorem o objemu 6,4 l a výkonu cca 490 koní.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nový Ford Mustang v prodeji. Základ za 1,6 milionu korun má osmiválec
Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Honda ZR-V je miliónové SUV s výborným hybridem a neuvěřitelnou spotřebnou Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou Test: Kia Stonic 1.2 DPI - moc nejede, ale nic lepšího neseženete

Tipy z autobazarů

Hyundai I30

Rok výroby 2019

269 000 Kč

Kia Ceed

Rok výroby 2019

219 900 Kč

Ford Mondeo

Rok výroby 2019

455 000 Kč

Škoda Enyaq iV

Rok výroby 2022

1 599 000 Kč