Škoda Enyaq Coupé je tady, nechybí verze RS

vloženo

Po úspěšném uvedení modelu Škoda Enyaq iV rozšiřuje mladoboleslavská automobilka tuto modelovou řadu o elegantní kupé. Součástí nabídky je také sportovní verze RS. Enyaq Coupé iV má emocionálnější vzhled a navzdory sportovním liniím nabízí zavazadlový prostor o objemu 570 litrů.

Škoda Enyaq Coupé je tady, nechybí verze RS Škoda Enyaq Coupé je tady, nechybí verze RS

Nová Škoda Enyaq Coupé iV se vyrábí v hlavním závodě Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Jedná se tak o jediné modely v Evropě na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen, které nejsou vyráběny v Německu. Díky své konstrukci a velkému rozvoru nabízí platforma MEB nové možnosti konfigurace proporcí a designu karoserie. Umístění vysokonapěťové baterie v podlaze mezi přední a zadní nápravou a absence středového tunelu pak stojí za velkorysým prostorem pro všechny cestující.


Nový Enyaq Coupé iV má ještě emocionálnější vzhled než Enyaq iV. K dispozici je také verze Sportline a sportovně laděný vrcholný model Enyaq Coupé RS iV. Vůz charakterizuje specifický sportovní přední nárazník, boční prahy lakované v barvě karoserie a kola z lehké slitiny o průměru od 19" do 21". Střešní linie padá od B sloupku mírně dozadu a přechází do pátých dveří s ostře lomenou hranou. Linii karoserie dále zvýrazňuje standardně dodávané zatmavené prosklené panoramatické okno, které pokrývá celou střechu a plynule navazuje na prosklení pátých dveří. Jedná se o největší panoramatickou prosklenou střechu použitou ve voze Škoda. Je tenčí než klasická plná střecha a zajišťuje tak cestujícím dostatek místa nad hlavou. Panoramatická prosklená střecha vpouští do interiéru více denního světla a dodává mu vzdušnější dojem. Její součástí je speciální vrstva, která pomáhá zajistit trvale příjemné vnitřní klima. Na přání je k dispozici také přední maska Crystal Face s 131 LED diodami, které osvětlují vertikální lamely. Vzhled pak podtrhuje horizontální linka. U vozu Enyaq Coupé RS iV je Crystal Face součástí standardní výbavy.

Škoda Enyaq Coupé iV

Dva elektromotory, pohon všech kol: Enyaq Coupé iV 80x
Stejnou baterii s kapacitou 82 kWh využívá také verze Enyaq Coupé iV 80x. Tato verze disponuje pohonem všech kol díky druhému elektromotoru, který je umístěn na přední nápravě. Systémový výkon obou elektromotorů činí 195 kW**, maximální točivý moment je 425 Nm. Nejvyšší rychlost činí stejně jako u verze s pohonem zadních kol 160 km/h.

Sportovní vrcholný model: Enyaq Coupé RS iV
Vrcholný sportovní model Enyaq Coupé RS iV využívá rovněž baterii s kapacitou 82 kWh, dva elektromotory a pohon všech kol. Systémový výkon však činí 220 kW, maximální točivý moment je 460 Nm. První čistě elektrický vůz RS značky Škoda zvládá zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 6,5 s. Tato verze dosahuje jako jediná nejvyšší rychlosti 180 km/h. Maximální hmotnost přípojného vozidla činí u verzí Enyaq Coupé RS iV a Enyaq Coupé iV 80x 1 400 kg při 8% stoupání. Verze Enyaq Coupé iV 80 může táhnout brzděný přívěs o hmotnosti do 1 200 kg.

Škoda Enyaq Coupé iv

Krátké nabíjecí časy:

Baterie vozu Enyaq Coupé iV umožňuje standardně rychlodobíjení, přičemž dobíjení baterie z 10% na 80% kapacity trvá 29 minut. Enyaq Coupé iV lze také pohodlně dobít doma přes noc pomocí wallboxu Škoda iV Charger na střídavý proud s výkonem až 11 kW. Dobíjení trvá 6 až 8 hodin. Podobných nabíjecích časů lze dosáhnout i u veřejných dobíjecích stanic na střídavý proud se stejným maximálním výkonem. Pro tuto variantu nabíjení je vůz standardně vybaven propojovacím kabelem Mennekes. Vůz lze také dobít z běžné domácí 230V zásuvky o výkonu 2,3 kW. Nabíječka pro 230V zásuvku, která je k dispozici na přání, je kompatibilní se všemi běžnými nabíjecími zásuvkami. Na přání je dále dostupná přenosná nabíječka iV. Jedná se o mobilní řešení s vyměnitelnými propojovacími konektory. V kombinaci s CEE adaptérem umožňuje nabíjení na výkonnějších zásuvkách až do 11 kW. Adaptér Schuko pro domácí zásuvky je k dispozici v rámci příslušenství.

Úsporný provoz díky skvělé aerodynamice, tepelné čerpadlo k dispozici na přání

Na to, že se jedná o vůz s karoserií SUV, dosahuje Škoda Enyaq Coupé iV vynikající hodnoty součinitele odporu vzduchu cx 0,234. Díky tomu je vůz úspornější a nabízí dlouhý dojezd. Enyaq Coupé iV využívá chytré designové prvky, mezi které patří například aktivní rolo systému chlazení umístěné ve spodním otvoru pro přívod chladicího vzduchu na předním nárazníku a mnoho dalších aerodynamických prvků, které směrují proudění vzduchu kolem karoserie nebo pod vůz. Dalšími prvky jsou aerodnamicky tvarovaný přední nárazník, přední spoiler, zakrytá plochá podlaha, vzduchové clony Air Curtain nebo střešní spoiler. K vyšší účinnosti přispívá na přání dodávané tepelné čerpadlo, které je určeno k vytápění a chlazení interiéru. Vysoce účinný systém tepelného čerpadla stlačuje pod vysokým tlakem chladivo. Teplo, které při tomto procesu vzniká, je použito k zahřátí proudícího chladného vzduchu. To znamená, že vysokonapěťové topné těleso odebírá z baterie vozu méně energie a tím prodlužuje dojezd


redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Škoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Škoda Enyaq Coupé je tady, nechybí verze RS Fotografie k článku Škoda Enyaq Coupé je tady, nechybí verze RS Fotografie k článku Škoda Enyaq Coupé je tady, nechybí verze RS Fotografie k článku Škoda Enyaq Coupé je tady, nechybí verze RS Fotografie k článku Škoda Enyaq Coupé je tady, nechybí verze RS Fotografie k článku Škoda Enyaq Coupé je tady, nechybí verze RS Fotografie k článku Škoda Enyaq Coupé je tady, nechybí verze RS Fotografie k článku Škoda Enyaq Coupé je tady, nechybí verze RS Fotografie k článku Škoda Enyaq Coupé je tady, nechybí verze RS Fotografie k článku Škoda Enyaq Coupé je tady, nechybí verze RS Fotografie k článku Škoda Enyaq Coupé je tady, nechybí verze RS Fotografie k článku Škoda Enyaq Coupé je tady, nechybí verze RS Fotografie k článku Škoda Enyaq Coupé je tady, nechybí verze RS Fotografie k článku Škoda Enyaq Coupé je tady, nechybí verze RS Fotografie k článku Škoda Enyaq Coupé je tady, nechybí verze RS Fotografie k článku Škoda Enyaq Coupé je tady, nechybí verze RS Fotografie k článku Škoda Enyaq Coupé je tady, nechybí verze RS Fotografie k článku Škoda Enyaq Coupé je tady, nechybí verze RS Fotografie k článku Škoda Enyaq Coupé je tady, nechybí verze RS Fotografie k článku Škoda Enyaq Coupé je tady, nechybí verze RS Fotografie k článku Škoda Enyaq Coupé je tady, nechybí verze RS Fotografie k článku Škoda Enyaq Coupé je tady, nechybí verze RS

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Z 0 na 100 km/h za 3,7 s. To je nové BMW M4 CSL

Z 0 na 100 km/h za 3,7 s. To je nové BMW M4 CSL

Geny, které M4 CSL sdílí se svým závodním sourozencem, BMW M4 GT3, se odrážejí i v jeho jízdních vlastnostech. Při testech na Severní smyčce okruhu Nürburgring dosáhlo BMW M4 CSL nejrychlejšího času na kolo ze všech..

Chcete nový vůz bez čekání? Lexus má skladem zajímavou limitku

Chcete nový vůz bez čekání? Lexus má skladem zajímavou limitku

Čekací doby na nové vozy se pohybují klidně v řádu měsíců. A u vozů kategorie SUV je to nejhorší. Pokud se chcete..

Omlazené BMW řady 3 je tady, ceny začínají lehce nad milionem korun

Omlazené BMW řady 3 je tady, ceny začínají lehce nad milionem korun

Právě představené aktualizované provedení BMW řady 3 Sedan a BMW řady 3 Touring již má stanovené ceny. Nabídka BMW řady..

Na limitovanou edici Hyundai i30 N Drive-N bohatě stačí milion korun

Na limitovanou edici Hyundai i30 N Drive-N bohatě stačí milion korun

Limitovaná edice modelu i30 N Drive-N má české ceny. Cena varianty s manuální převodovkou startuje na částce 899.990..

Nákup vozidla ze zahraničí - jaký je postup

Nákup vozidla ze zahraničí - jaký je postup

Nákup nového vozu bývá často otázkou nervů a předcházet mu musí jasné stanovení priorit. Zachovat si chladnou hlavu je..