Zvítězil Huff, ale šampionem WTCC je Muller
Yvan Muller získal v senzačním finále šampionátu v Macau titul mistra světa v sezóně 2011 seriálu WTCC, celkem svůj třetí a druhý za volantem Chevroletu. Rob Huff svého týmového kolegu nebezpečně stíhal až do samotného konce mistrovství. Britský jezdec prokázal své skvělé schopnosti dvojnásobným vítězstvím v bývalé portugalské enklávě. Zvýšil tak počet svých vítězství v Macau na pět. Yvan Muller skončil na druhém a třetím místě. Znovu tak ukázal své mistrovství a umění v závodech cestovních automobilů.
Nakonec skončili tito jezdci s těsným odstupem tří bodů. Ze sezóny vzešel skvělý mistr světa, stejně skvělý vicemistr a bezprecedentní řada rekordních výsledků pro Chevrolet, tým RML a nový Chevrolet Cruze 1,6 turbo. Stručná statistika hovoří sama za sebe: 21 vítězství z 24 závodů a 12 pole position v průběhu 12 víkendů. Tento nový automobil s novým motorem vstoupil na závodní dráhu v září 2010.
Alain Menu, který sehrával důležitou roli v tomto roce triumfů značky Chevrolet, neměl v Macau štěstí a jeho víkend se skončil v 1. kole prvního závodu, když se stal účastníkem nehody, kterou nezavinil. První závod byl velmi stresující, s opožděným startem a dvěma výjezdy safety car v první části. Rob Huff dobře využil svoji pole position v průběhu startu a obou restartů, ale byl neustále pod Mullerovým tlakem. Yvan několikrát atakoval Roba na konci velmi dlouhé rovinky a byl dost blízko na to, aby Roba ohrozil, ale Rob vydržel na čele až do cíle. Ve druhém závodě byl safety car na trati jednou. Rob Huff, který startoval z třeho místa, se v 3. kole probojoval na čelo po tom, co skvěle předjel Nykjaera. Muller, který odstartoval z osmého místa, se rychle dostal na čtvrtou pozici, což mu stačilo na zabezpečení titulu. Nakonec předjel Nykjaera a završil sezónu na stupních vítězů.Řekli po závodě:
Rob Huff (1. /1.): „Bylo to velmi emotivní. Udělal jsem, co jsem mohl, abych využil svoji šanci, ale nestačilo to. Jsem současně nespokojený, že jsem nesplnil svůj cíl s tak malým rozdílem a současně velmi spokojený s dvěmi vítězstvími a sezónou. Skončil jsem sezónu se stejným počtem vítězství a pole position jako Yvan a myslím, že jsem v průběhu celé sezóny ukázal velkou konzistentnost, když jsem všechny závody dokončil na bodovaných místech. Yvan mě vždy přinutil jet až na doraz, také dnes v 1. závodě, a díky tomu jsem se jako jezdec velmi zlepšil. Gratuluji Yvanovi, který znovu dokázal, že patří k největším osobnostem závodů cestovních automobilů. Rád bych vyzdvihl vynikající práci týmu a také skvělý vztah, který máme s Yvanem a Alainem. V příštím rok tu budeme znovu a už se na něj těším…“
Yvan Muller (2. /3.): „Je to prostě fantastické být opět mistrem, zejména po tak stresujícím víkendu, jako byl tento v Macau. Byla to vynikající sezóna, která pro mne nezačala příliš dobře. V jejím středu se to podstatně zlepšilo díky práci, odvedené s mým inženýrem Chrisem Croninem a celým týmem. To mi umožnilo krok za krokem postupovat až do vzrušujícího finále… Věděl jsem, že Rob tady může zvítězit v obou závodech, což také dokázal, a že já si nemůžu dovolit riskovat. Šampionát se tak také vyvíjel a jsem si jistý, že Rob v něm brzy zvítězí. Je to skvělý den pro celý tým a já pociťuji intenzivní a hluboké zadostiučinění".
Alain Menu (nedokončil/nestartoval): „Jistě, o takovémhle konci sezóny jsem zrovna nesnil. V 1. závodě jsem dobře odstartoval, mnoho soupeřů jsem předjel. Věděl jsem, že trať je v zatáčce Mandarin velmi znečistěná a snažil jsem se předejít problémům. Naneštěstí, do Couta šťouchlo jiné auto, vytlačil mě ven a dvakrát do mne narazil, když přestal auto ovládat. Pro mne to znamenalo konec, protože moje auto bylo silně poničené a mezi závody nebylo dost času na opravu. Znamenalo to, že jsem se na oba závody díval z depa a poblahopřál jsem Yvanovi i Robovi ke skvělé sezóně.“
Ray Mallock: „Byl to velmi intenzivní víkend, s velkým napětím v kokpitech i v depu, ale se skvělým soubojem na trati. Yvan i Rob dokázali, že jsou hodní titulu mistra světa, a chci jim blahopřát k tomu, že byli tak graciézní v tomto souboji. Jsem opravdu hrdý, jak každý člen týmu přispěl k tomuto souboji a k finále.“
Eric Nève: „Nemohli jsme si přát více vzrušující a hezčí závěr této výjimečné sezóny. Titul si zasloužil Yvan i Rob, ale mistrem může být jen jeden. Velmi mě těší skutečnost, že nám poskytli skvělou show a svým tvrdým a férovým soubojem složili hold sportu. Blahopřeji také celému týmu k jeho profesionalitě a perfektní přípravě automobilů, díky čemuž žádný mechanický problém nenarušil souboj o titul.“
Macau – výsledky 1. závodu:
1. R. Huff Chevrolet Cruze 11 kol za 35 min 01,903 s
2. Y. Muller Chevrolet Cruze + 1,016 s
3. G. Tarquini SEAT SR León 1,6T + 5,666 s
4. T. Coronel BMW 320 TC + 8,239 s
5. M. Nykjær SEAT SR León 1,6T +10,778 s
Macau – výsledky 2. závodu:
1. R. Huff Chevrolet Cruze 11 kol za 33 min 23,223 s
2. T. Coronel BMW 320 TC + 4,680 s
3. Y. Muller Chevrolet Cruze + 8,695 s
4. G. Tarquini SEAT SR León 1,6T + 9,047 s
5. M. Nykjær SEAT SR León 1,6T +10,218 s
Závěrečné pořadí šampionátu WTCC:
1. Y. Muller (Chevrolet), 433 bodů;
2. R. Huff (Chevrolet), 430;
3. A. Menu (Chevrolet), 323;
4. T. Coronel (BMW), 233;
5. G. Tarquini (SEAT), 202; …
12. D. O’Young (Chevrolet), 43;
15. C. Bueno (Chevrolet), 25;… atd.
Pořadí výrobců:
1. Chevrolet, 973 bodů;
2. BMW, 583;
3. SEAT, 522;
4. Volvo, 154.