Známe nejvyhledávanější automobilové značky na internetu

Nejvyhledávanější automobilovou značkou na internetu v roce 2021 byla opět Toyota. Japonská značka vévodila hledání na Google ve 47 ze 154 sledovaných zemí. To odpovídá podílu 31 procent v rámci všech zadaných dotazů. Proti roku 2020 nicméně jde o zhruba třetinový pokles počtu zemí, kde Toyota vedla.

Za Toyotou celosvětově následují německé značky BMW a Mercedes, které se do první trojky zařadily druhým rokem po sobě. Mercedes se nadále drží na třetím místě, avšak v několika zemích Toyotu a BMW předběhl. Tím se odstup na stupních vítězů podstatně zmenšil.


Vysoký zájem internetových uživatelů si Toyota udržela mimo jiné díky oznámení o uvedení velkého množství nových modelů včetně elektrifikovaných vozů. Světovou premiéru si také odbyla Corolla SUV a kompletně přepracovaný Land Cruiser.

Zájem vzbudilo i listopadové oznámení společnosti Toyota Gazoo Racing, že zahájí výrobu náhradních dílů pro starší již nevyráběné modely Corolla Levin a Sprinter Trueno.

Tři značky se drží dlouho nahoře, ostatní kolísají

Zatímco popularita Toyoty, BMW a Mercedesu v mnoha zemích zůstává vysoká, data Google Trends ukázala, že zájem o další značky se celosvětově mění. Například v případě Audi se více než zdvojnásobil počet zemí, kde se objevilo na nejvyšší příčce, čímž se posunulo ze 6. na 4. místo v pořadí.

Suzuki, které se globálně od roku 2018 ve vyhledávání nikde neobjevila na top pozici, se v několika zemích opět vynořila jako jednička. První pozici v některé zemi poprvé získaly také Rolls Royce a Mazda.

Naopak se zdá, že ve vyhledávání dochází síla značkám Ford, Volvo, Nissan a Peugeot, které všechny zaznamenaly sestup minimálně o tři příčky.  Volkswagen, Mitsubishi, Alfa Romeo a Daewoo ze soutěže vypadly a první místo v žebříčku nejvyhledávanějších značek neobsadily v žádné ze sledovaných zemí.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nový Ford Mustang v prodeji. Základ za 1,6 milionu korun má osmiválec
Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Honda ZR-V je miliónové SUV s výborným hybridem a neuvěřitelnou spotřebnou Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou Test: Kia Stonic 1.2 DPI - moc nejede, ale nic lepšího neseženete

Tipy z autobazarů

Ford Mondeo

Rok výroby 2019

455 000 Kč

Toyota Avensis

Rok výroby 2005

108 900 Kč

Fiat Ostatní

Rok výroby 1963

129 000 Kč

Hyundai I30

Rok výroby 2019

269 000 Kč