Známe nejvyhledávanější automobilové značky na internetu
Nejvyhledávanější automobilovou značkou na internetu v roce 2021 byla opět Toyota. Japonská značka vévodila hledání na Google ve 47 ze 154 sledovaných zemí. To odpovídá podílu 31 procent v rámci všech zadaných dotazů. Proti roku 2020 nicméně jde o zhruba třetinový pokles počtu zemí, kde Toyota vedla.
Za Toyotou celosvětově následují německé značky BMW a Mercedes, které se do první trojky zařadily druhým rokem po sobě. Mercedes se nadále drží na třetím místě, avšak v několika zemích Toyotu a BMW předběhl. Tím se odstup na stupních vítězů podstatně zmenšil.
Vysoký zájem internetových uživatelů si Toyota udržela mimo jiné díky oznámení o uvedení velkého množství nových modelů včetně elektrifikovaných vozů. Světovou premiéru si také odbyla Corolla SUV a kompletně přepracovaný Land Cruiser.
Zájem vzbudilo i listopadové oznámení společnosti Toyota Gazoo Racing, že zahájí výrobu náhradních dílů pro starší již nevyráběné modely Corolla Levin a Sprinter Trueno.
Tři značky se drží dlouho nahoře, ostatní kolísají
Zatímco popularita Toyoty, BMW a Mercedesu v mnoha zemích zůstává vysoká, data Google Trends ukázala, že zájem o další značky se celosvětově mění. Například v případě Audi se více než zdvojnásobil počet zemí, kde se objevilo na nejvyšší příčce, čímž se posunulo ze 6. na 4. místo v pořadí.
Suzuki, které se globálně od roku 2018 ve vyhledávání nikde neobjevila na top pozici, se v několika zemích opět vynořila jako jednička. První pozici v některé zemi poprvé získaly také Rolls Royce a Mazda.
Naopak se zdá, že ve vyhledávání dochází síla značkám Ford, Volvo, Nissan a Peugeot, které všechny zaznamenaly sestup minimálně o tři příčky. Volkswagen, Mitsubishi, Alfa Romeo a Daewoo ze soutěže vypadly a první místo v žebříčku nejvyhledávanějších značek neobsadily v žádné ze sledovaných zemí.
redakce
Vyhledat vozidla v inzerci: Toyota
Fotografie k článku

Sdílet článek
Komentáře k článku:
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Všechny články o značce / modelu
NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY
Dřevěné garáže: výhody a nevýhody
Dřevěná garáž v současnosti zaznamenává prudký nárůst popularity. Stále více lidí se rozhoduje právě pro tento druh konstrukce, ať už vedle svých domů, na pozemku nebo v zahradě, aby si zajistily místo pro parkování a..
Na nové BMW M3 CS stačí čtyři miliony. Stovku umí za 3,4 sekundy a jede až 302 km/h
BMW M3 CS je vysokovýkonný sportovní sedan navržený pro jízdy na závodních okruzích. Jeho cena byla stanovena na 3 965..
Škoda Enyaq RS iV míří do prodeje na českém trhu
Škoda Enyaq RS iV disponuje výkonem 220 kW a maximálním točivým momentem 460 Nm. Díky druhému elektromotoru, který je..
Nový Volkswagen ID.7 bude mít chytrou klimatizaci. Co to znamená?
První model značky Volkswagen s inteligentním řízením výdechů ventilační soustavy na přístrojové desce nabízí volitelná..
Značka MG uvádí na trh model HS, velikostí zapadne mezi Karoq a Kodiaq
Již přes půl roku jsou v prodeji dva modely automobilky MG. Teď přichází do prodeje třetí, benzínové SUV HS, které..