Známe nejvyhledávanější automobilové značky na internetu
Nejvyhledávanější automobilovou značkou na internetu v roce 2021 byla opět Toyota. Japonská značka vévodila hledání na Google ve 47 ze 154 sledovaných zemí. To odpovídá podílu 31 procent v rámci všech zadaných dotazů. Proti roku 2020 nicméně jde o zhruba třetinový pokles počtu zemí, kde Toyota vedla.
Za Toyotou celosvětově následují německé značky BMW a Mercedes, které se do první trojky zařadily druhým rokem po sobě. Mercedes se nadále drží na třetím místě, avšak v několika zemích Toyotu a BMW předběhl. Tím se odstup na stupních vítězů podstatně zmenšil.
Vysoký zájem internetových uživatelů si Toyota udržela mimo jiné díky oznámení o uvedení velkého množství nových modelů včetně elektrifikovaných vozů. Světovou premiéru si také odbyla Corolla SUV a kompletně přepracovaný Land Cruiser.
Zájem vzbudilo i listopadové oznámení společnosti Toyota Gazoo Racing, že zahájí výrobu náhradních dílů pro starší již nevyráběné modely Corolla Levin a Sprinter Trueno.
Tři značky se drží dlouho nahoře, ostatní kolísají
Zatímco popularita Toyoty, BMW a Mercedesu v mnoha zemích zůstává vysoká, data Google Trends ukázala, že zájem o další značky se celosvětově mění. Například v případě Audi se více než zdvojnásobil počet zemí, kde se objevilo na nejvyšší příčce, čímž se posunulo ze 6. na 4. místo v pořadí.
Suzuki, které se globálně od roku 2018 ve vyhledávání nikde neobjevila na top pozici, se v několika zemích opět vynořila jako jednička. První pozici v některé zemi poprvé získaly také Rolls Royce a Mazda.
Naopak se zdá, že ve vyhledávání dochází síla značkám Ford, Volvo, Nissan a Peugeot, které všechny zaznamenaly sestup minimálně o tři příčky. Volkswagen, Mitsubishi, Alfa Romeo a Daewoo ze soutěže vypadly a první místo v žebříčku nejvyhledávanějších značek neobsadily v žádné ze sledovaných zemí.
redakce
Vyhledat vozidla v inzerci: Toyota
Fotografie k článku

Sdílet článek
Komentáře k článku:
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Všechny články o značce / modelu
NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY
Nejmenší Lexus všech dob je tady. Model LBX je luxusním crossoverem
Lexus plánuje ročně prodej až 300 kusů modelu LBX, který sází na individuální prvky, styl, luxus a mrštnost. Oslovit má zejména mladé zákazníky. První vozy sjedou z výrobních pásů ještě letos, začátkem příštího roku se..
Rolls-Royce Cullinan Black Badge Blue Shadow - vesmírná krása, která je vyprodaná
Rolls-Royce představuje model Cullinan Black Badge Blue Shadow Private Collection, který odhaluje krásu a tajemství..
Nový Volkswagen Amarok stojí pod milion, ale bez DPH
Zákazníci si již mohou nakonfigurovat svůj vysněný pick-up Amarok. Dealeři budou nabízet testovací jízdy po oficiálním..
Kia EV9 se umí nabít na cestu z Prahy do Brna za 15 minut
Nejnovější elektrické SUV značky Kia s ultrarychlou 800V dobíjecí technologií prodlouží dojezd o 239 km za 15 minut a..
Modernizované modely Audi A6 a A7 ohromí novými výbavovými liniemi
Modely Audi A6 a Audi A7, včetně příslušných modelů S, vstupují do modelového roku 2024 s výrazným a ušlechtilým..