Zdánlivě malý Hyundai i10 má české ceny a skrývá velká překvapení | Autanet.cz

Zdánlivě malý Hyundai i10 má české ceny a skrývá velká překvapení

Po úspěšném předprodeji prvních 100 kusů, který musel být kvůli velkému zájmu dokonce zdvojnásoben, nyní nová generace modelu Hyundai i10 vstupuje na český trh. Model i10 disponuje svěžím designem, velkým vnitřním prostorem i nejrozsáhlejší bezpečnostní výbavou ve své třídě a jeho cena začíná již na 219 990 Kč.

Hyundai i10 se dodává se dvěma zážehovými motory. Tříválec 1.0 MPi dosahuje nejvyššího výkonu 49 kW (67 k), maximálního točivého momentu 96 Nm a nejvyšší rychlosti 156 km/h. Čtyřválec 1.2 MPi je vyladěn na nejvyšší výkon 62 kW (84 k) a maximální točivý moment 118 Nm a může se pochlubit nejvyšší rychlostí 171 km/h.


Oba motory jsou dostupné se dvěma převodovkami, pětistupňovou mechanickou a pětistupňovou automatizovanou. V porovnání s tradičními samočinnými převodovkami zvyšuje automatizovaná převodovka hospodárnost díky nižší hmotnosti a menším ztrátám v důsledku tření.

Hyundai i10 N Line bude v Evropě k dispozici od léta 2020. Toto provedení nabídne tříválec 1.0 Turbo GDi s nejvyšším výkonem 74 kW (100 k) a maximálním točivým momentem 172 Nm. Alternativou bude čtyřválec 1.2 MPi s nejvyšším výkonem 62 kW (84 k) a maximálním točivým momentem 118 Nm. Oba motory se dodávají s pětistupňovou mechanickou převodovkou.

Model i10 je vybaven přední nápravou se vzpěrami McPherson a hřebenovým řízením s elektrickým posilovačem. Ovladatelnost a jízdní vlastnosti byly navíc vylepšeny optimalizací konstrukce zadní nápravy a systému řízení. Zkrutná příčka, spojující vlečená ramena zadní nápravy, má průřez ve tvaru písmene U místo trojúhelníkového. Tím se zvýšila stabilita při změnách směru jízdy. Soustava hřídelů od volantu k převodce řízení byla vyztužena, čímž se zlepšily reakce vozu na řízení (z 2,4 na 2,7 Nm/stupeň), zatímco převod řízení je nyní strmější, 56,0 mm/otáčka v porovnání s předchozí hodnotou 53,5 mm/otáčka.

Oba motory jsou dostupné se dvěma převodovkami, pětistupňovou mechanickou a pětistupňovou automatizovanou. V porovnání s tradičními samočinnými převodovkami zvyšuje automatizovaná převodovka hospodárnost díky nižší hmotnosti a menším ztrátám v důsledku tření.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: Opel Astra 1.5 Diesel AT8 nabídne hned několik trumfů
Šestá generace Subaru Forester v Česku. Univerzální SUV se ničeho nebojí Test: Mazda CX-80 2.5 e-Skyactiv PHEV AWD Homura Test: Suzuki Swift 4x4 - nejlepší malé auto do sněhu Test: Toyota Corolla Sedan Klasik je poslední možností, jak pořídit normální auto za skvělé peníze

Tipy z autobazarů

Ford Mondeo

Rok výroby 2020

399 000 Kč

Audi Q8

Rok výroby 2021

1 209 000 Kč

BMW Řada 2

Rok výroby 2020

498 000 Kč

Škoda Superb

Rok výroby 2015

228 800 Kč