Za kolik lze jezdit hybridem po Praze? Klidně za 3,4 l/100 km

Zúčastnili jsme se soutěže o nejúspornější jízdu Prahou, akce Toyota Eco Race 2019 a připsali si vítězné vavříny v kategorii a celkové druhé místo. S vozem Toyota Camry náš redaktor dosáhl krásnéo výsledku, průměrné spotřeby 4,1 l/100 km.

Vítězem prvního ročníku 24hodinové soutěže Toyota Eco Race 2019, kterou pořádalo české zastoupení automobilky Toyota, se stala posádka webu Autodays.cz Filip Suchomel a Jiří Doležal ve voze Corolla hybrid s průměrnou dosaženou spotřebou 3,3 litru benzínu na 100 km. Druhý skončil reprezentant redakčního týmu Autanet.cz, naše želízko v ohni, redaktor Martin Müller s Toyotou Camry a spotřebou 4,1 litru na 100 km, třetí pak tým redakce Autoindexu Aleš Kramer a Martin Kramer rovněž s Corollou a spotřebou 3,4 litru na 100 km.


Toyota Central Europe-Czech 24hodinovou soutěž uspořádala minulý týden v Praze s cílem zábavnou formou otestovat spotřebu a celkové chování hybridních vozů značky v městském a příměstském provozu hlavního města.

Průměrně vozy nepřekročily spotřebu 4,4 litru benzínu natural 95 na 100 km. Nejlepší skóre modelu Toyota Corolla bylo 3,3 litru na 100 km, modelu Toyota Camry 4,1 litru na 100 km a nejlepší výsledek modelu Toyota RAV4 pak 4,4 litru na 100 km.

Test se uskutečnil 5. a 6. listopadu na téměř 40 km dlouhé trase se startem a cílem v pražských Stodůlkách. Trasa zahrnula jak jízdu v hustém městském provozu, tak úsek v příměstské oblasti a na městském obchvatu. Jezdilo se po celých 24 hodin, ve dne i v noci hybridními vozy Toyota Corolla, Camry a RAV4. Průměrná reálná spotřeba hybridních vozů přímo na dané 40kilometrové trase pak byla 2,1 litru.

"Naším záměrem bylo uspořádání ekosoutěže v běžném provozu, při běžném stylu řízení. V rámci soutěžního klání jsme spojili zábavu s praktickým otestováním kvalit našich nejnovějších hybridních modelů. Testování vozů s hybridním pohonem v reálném městském provozu opět prokázalo úspornost, ekologičnost a zároveň řidičský komfort tohoto druhu pohonu," říká ředitel Toyota Central Europe-Czech Martin Peleška. Soutěž by proto Toyota v příštím roce ráda zopakovala.

Celkem se soutěže zúčastnilo 47 jezdců v 31 posádkách, které tvořili motorističtí novináři, zaměstnanci Toyoty a její partneři. Jezdec si vždy k sobě při registraci mohl kohokoliv vybrat, v řízení se pak mohli střídat. Soutěžilo se o hodnotné ceny, na vítězné posádky čeká herní konzole nebo oblečení s motivem Toyota Gazoo Racing.

Nejlepší posádka nejen že dosáhla extrémně nízké spotřeby, ale navíc v městském provozu absolvovala 73 procent jízdy čistě na elektřinu, tedy s nulovými emisemi. V průměru pak jízda čistě na elektřinu tvořila 59 procent času na trati.

Kompletní výsledky závodu jsou k dispozici na webu soutěže. K měření přesných hodnot byly použity měřící jednotky Driveco. Celkové umístění soutěžících vychází z vyhodnocení kombinace několika parametrů a jejich bodového ohodnocení. Finální skóre je tedy výsledkem kombinace následujících parametrů: porovnání celkového času s provozem, porovnání průměrné spotřeby s udávanou průměrnou spotřebou daného vozidla, reálná spotřeba na celé trati v litrech, přesnost dojezdu časové zkoušky, poměr jízdy na elektřinu a jízdy na spalovací motor. Během soutěže byla striktně dodržována pravidla silničního provozu.

redakce


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie


Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Audi A4

Rok výroby 2011

265 777 Kč

Peugeot 308

Rok výroby 2024

567 999 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

719 000 Kč