Za kolik jezdí Škoda Superb Combi 2.0 TDI-CR?

01. 11. 2012
Sdílet článek

Jelikož se nám stále množí dotazy na reálnou spotřebu paliva u jednotlivých automobilů, rozhodli jsme se měřit spotřebu u nejpoptávanějších modelů a motorizací. Jako první na řadu přichází Škoda Superb Combi poháněná dvoulitrovým dieselem TDI ve spojení s populární převodovkou DSG. Abychom zjistili skutečnou spotřebu paliva, absolvovali jsme se Superbem více než 2300 kilometrů po nejnáročnějších silnicích.

Udávané hodnoty průměrné spotřeby paliva v technických specifikacích často nesedí. V reálném provozu je tak nejčastěji počítat se spotřebou daleko vyšší než udává samotný výrobce. Proto je nejlepší ověřit reálnou spotřebu v praxi. A jelikož řada novinářských aut má syrové motory, vypůjčili jsme si z autopůjčovny Budget zánovní Škodu Superb Combi s motorem 2.0 TDI-CR o výkonu 103 kW a spojenou s převodovkou DSG. Vůz měl na svém kontě již 19.600 km. Neváhali jsme ho tedy naložit a v reálném provozu ověřit, za kolik tento managerský vůz jezdí. Škoda Superb je předurčena k využívání na delších trasách, čemuž odpovídá nadprůměrný podélný prostor na zadních sedadlech. Proto bylo potřeba naplánovat trasu, která by nejlépe vystihla nejčastější využívání Superbů v běžném provozu.


Cestu jsme tedy naplánovali z Prahy po dálnici D5 na Rozvadov, přes Regensburg, Mnichov a Innsbruck až do Soldenu, městečka obklopeným nejednou třítisícovkou. Zvolená trasa musela být díky sobotním kolonám před Mnichoven několikrát upravena a vedla částečně po okresních německých komunikacích. Tuto trasu dlouhou 550 km zdolal Superb za 6,5 l/100 km při rychlostním průměru 101 km/h. Kde to jen šlo, tak se rychlost na německých dálnicích pohybovala mezi 170-210 km/h, díky čemuž bylo možné trasu díky četným omezením a kolonám (před Mnichoven) zdolat za 6,5 hodiny.

škoda superb test spotřeby

Když už jsme se dostali do Alp, bylo nutné ověřit spotřebu paliva při opětovných výjezdech do výšky 2800 m.n.m. a opětovných sjezdech. Superb překvapil lehkostí a velmi přívětivou spotřebou, která se pohybovala (při cestě nahoru a dolů) vždy do 8,5 l/100 km. Po Rakousku a Itálii tak bylo najeto téměř 1.000 kilometrů simulujících cesty za lyžováním či rodinnou dovolenou.

Zpáteční cesta do Česka se odehrála ve všední den, kdy panoval minimální provoz. Trasa již nebyla vedená jen po dálnicích, ale i po okresních silnicích. Zejména pak z Innbrusku přímo do centra Mnihova se jelo po silnicích první a druhé třídy. Trasu dlouhou 620 km se za slabšího provozu podařilo zdolat o více než hodinu rychleji. Rychlost na dálničních úsecích v Německu téměř neustále atakovala hranici 200 km/h. Závěrečná spotřeba po ujetých 2.327 kilometrech činila 6,2 l/100 km za celkovou dobu jízdy 36 hodin a 55 minut při závěrečné průměrné rychlosti 63 km/h.

Výsledkem je tedy tvrzení, že Superb se podle palubního počítače hodně přibližuje udávané kombinované spotřebě výrobcem (6,0 l/100 km). Dotankování nádrže do plné vždy ukázalo na odchylku 0,3-0,6 l/100 km. Palubní počítač je tedy vcelku optimistický.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Petr Šikl (text+foto)

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

999 000 Kč

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč

Audi A4

Rok výroby 2011

217 777 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

739 000 Kč