Z Kopřivnice vyjela nejdelší a nejtěžší Tatra v historii

vloženo

Kopřivnická Tatra dokončila výrobu a vyexpedovala nejdelší a nejtěžší tatrovku v historii. Jedná se o podvozek pro speciální vrtnou soupravu, kterou na vozidlo namontuje německý výrobce STREICHER Drilling Technology.

Z Kopřivnice vyjela nejdelší a nejtěžší Tatra v historii Z Kopřivnice vyjela nejdelší a nejtěžší Tatra v historii

Vozidlo pak bude sloužit k průzkumným vrtům i v náročném terénu. Celková hmotnost kompletního vozidla bude přibližně 84 tun.


TATRA TRUCKS kromě standardních nákladních vozidel, hasičských speciálů a vojenských podvozků vyvíjí a vyrábí podvozky pro speciální použití. Právě vrtné soupravy, které jsou velmi nákladným zařízením, potřebují podvozek postavený na míru, který je spolehlivě dopraví na místa, která jsou mimo dosah komunikací. Speciální podvozky dostávají ve výrobním programu společnosti TATRA TRUCKS stále více prostoru a stále více zákazníků, kteří potřebují specializované řešení, se na kopřivnickou automobilku obrací se svými požadavky.



Podvozek má celkem osm náprav a je v konfiguraci pohonu 16x8 v souladu s požadavkem zákazníka. Uspořádání hnacího traktu však umožňuje, aby v případě zájmu mělo vozidlo poháněné všechny nápravy, tzn. 16x16. První tři nápravy jsou odpruženy vzduchem, mají nosnost 10 tun, a jsou řiditelné. Prostřední dvojnáprava je odpružena kombinací vzduchových vaků a listových per (tzv. těžké kombinované pérování) s nosností až 16 tun dle použitých pneumatik a požadované maximální rychlosti (v tomto konkrétním případě je možné maximální zatížení 14,7 tuny). Poslední trojice náprav je opět řiditelná a odpružená vzduchovými vaky s nosností 10 tun. Řízení zadních náprav je hydraulické s elektronickým řízením od holandského výrobce VSE s vazbou na natočení kol předních. Rozvory mezi jednotlivými nápravami činí 2 150 / 2 150 / 2 860 / 1 450 / 2 150 / 1 650 / 1 650 mm. Na všech řízených nápravách jsou osazeny pneumatiky o rozměru 385/65 R22,5 v jednomontáži, na prostřední dvojnápravě pak 315/80 R22,5 ve dvojmontáži. V této konfiguraci pak činí celková technicky přípustná hmotnost 86,4 tuny, resp. až 92 tun při volbě odpovídajících pneumatik.



K pohonu impozantního speciálu slouží kapalinou chlazený vidlicový 12ti válcový motor Caterpillar C-32 o objemu 32 litrů s výkonem 839 kW / 1 132 koní a krouticím momentem 5143 Nm. Tak vysoký výkon je potřebný pouze pro pohon vrtné soupravy, v případě pohonu vozidla je jeho výkon a krouticí moment elektronicky snížen cca na polovinu. Na motor navazuje 6ti stupňová automatická převodovka Allison 8610 MR s retardérem. Prostřednictvím kardanu je hnací moment přenášen do tzv. „distribuční" přídavné převodovky opatřené řazením pohonu buď vrtné soupravy (plný výkon motoru) s výstupem v horní části převodovky, anebo pohonu vozidla (snížený výkon motoru) s výstupem ve spodní části převodovky. Spodní výstup je opět prostřednictvím kardanu propojen na druhou přídavnou převodovku, integrovanou již v nosné rouře podvozku, kde je hnací moment distribuován prostřednictvím děliče a mezinápravových diferenciálů na kola permanentně hnaných náprav - 1., 2., 4. a 5. nápravy. Obě přídavné převodovky jsou vlastní konstrukce TATRA se skříněmi a dalšími komponenty vycházejícími ze standardních převodovek určených pro sériová vozidla modelových řad TATRA FORCE a TATRA PHOENIX. Pro chlazení motoru, převodovky a hydraulických okruhů jsou po obou stranách vozidla za kabinou umístěny dva chladicí bloky, každý s hydraulicky poháněným ventilátorem.



Vozidlo je osazeno standardním provedením kabiny TATRA FORCE se sedadlem řidiče a spolujezdce. Kabina je tentokrát nesklopná a proti standardním vozům je – vzhledem k požadované limitní výšce a s ohledem na zástavbu motoru – posunuta o 200 dopředu a 50 mm dolů. Rám vozidla je složen ze dvou částí, sešroubovaných v prostoru za třetí nápravou – přední část je výrobkem naší společnosti, navazující část si dodal německý nástavbář. Celková délka vozidla, včetně rámu, činí 18 080 mm, výška přes kabinu pak 2 490 mm a šířka 3 000 mm. Obrysový poloměr zatáčení je 15,5 m, stopový 14,3 m.

Vozidlo bylo po provedení příslušných zkoušek a testů pomocí dvou jeřábů naloženo na přepravní návěs a převezeno do Německa, kde proběhne kompletace s nástavbou.

TATRA TRUCKS a.s.

Vyhledat vozidla v inzerci: Tatra

Fotografie k článku

Fotografie k článku Z Kopřivnice vyjela nejdelší a nejtěžší Tatra v historii Fotografie k článku Z Kopřivnice vyjela nejdelší a nejtěžší Tatra v historii Fotografie k článku Z Kopřivnice vyjela nejdelší a nejtěžší Tatra v historii Fotografie k článku Z Kopřivnice vyjela nejdelší a nejtěžší Tatra v historii Fotografie k článku Z Kopřivnice vyjela nejdelší a nejtěžší Tatra v historii Fotografie k článku Z Kopřivnice vyjela nejdelší a nejtěžší Tatra v historii Fotografie k článku Z Kopřivnice vyjela nejdelší a nejtěžší Tatra v historii Fotografie k článku Z Kopřivnice vyjela nejdelší a nejtěžší Tatra v historii

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Z 0 na 100 km/h za 3,7 s. To je nové BMW M4 CSL

Z 0 na 100 km/h za 3,7 s. To je nové BMW M4 CSL

Geny, které M4 CSL sdílí se svým závodním sourozencem, BMW M4 GT3, se odrážejí i v jeho jízdních vlastnostech. Při testech na Severní smyčce okruhu Nürburgring dosáhlo BMW M4 CSL nejrychlejšího času na kolo ze všech..

Chcete nový vůz bez čekání? Lexus má skladem zajímavou limitku

Chcete nový vůz bez čekání? Lexus má skladem zajímavou limitku

Čekací doby na nové vozy se pohybují klidně v řádu měsíců. A u vozů kategorie SUV je to nejhorší. Pokud se chcete..

Omlazené BMW řady 3 je tady, ceny začínají lehce nad milionem korun

Omlazené BMW řady 3 je tady, ceny začínají lehce nad milionem korun

Právě představené aktualizované provedení BMW řady 3 Sedan a BMW řady 3 Touring již má stanovené ceny. Nabídka BMW řady..

Na limitovanou edici Hyundai i30 N Drive-N bohatě stačí milion korun

Na limitovanou edici Hyundai i30 N Drive-N bohatě stačí milion korun

Limitovaná edice modelu i30 N Drive-N má české ceny. Cena varianty s manuální převodovkou startuje na částce 899.990..

Nákup vozidla ze zahraničí - jaký je postup

Nákup vozidla ze zahraničí - jaký je postup

Nákup nového vozu bývá často otázkou nervů a předcházet mu musí jasné stanovení priorit. Zachovat si chladnou hlavu je..