WRC 2: Ford Fiesta R5 ve Švédsku první, Škoda Fabia R5 druhá a třetí

vloženo

Kategorii WRC 2 ovládla britská posádka Evans/Parry jeoducí na Fordu Fiesta R5. Tým Škoda Motorsport odstartoval do sezóny 2016 s místy na stupních vítězů. Při druhém podniku FIA Mistrovství světa v rally dojel Pontus Tidemand na druhém místě v klasifikaci WRC 2. Jejich týmoví kolegové Esapekka Lappi/Janne Ferm se kvůli jezdecké chybě v pátek dočasně propadli na jedenácté místo, ale po bezchybném výkonu v sobotu a v neděli se rovněž dostali na stupně vítězů.

WRC 2: Ford Fiesta R5 ve Švédsku první, Škoda Fabia R5 druhá a třetí WRC 2: Ford Fiesta R5 ve Švédsku první, Škoda Fabia R5 druhá a třetí

Naši piloti na silně zkrácené trati ukázali, že vůz ŠKODA Fabia R5 patří i na ledu a sněhu k těm nejvíce konkurenceschopným rallyovým speciálům kategorie WRC 2,“ řekl šéf ŠKODA Motorsportu Michal Hrabánek. „Bohužel to nakonec nestačilo na úplné vítězství, ale sedm nejlepších časů na rychlostních zkouškách ukázalo, že naše posádky mohou jet kdykoli na vítězství. To nás tím spíše motivuje, abychom při následující účasti na mistrovství světa ještě přidali.


Jelikož se v neděli konala pouze Power Stage, měl domácí Tidemand pouhých 15,87 km na to, aby zkrátil náskok vedoucího Elfyna Evanse. „Zkusili jsme všechno, ale takovou ztrátu není možné na jedné RZ dohnat,“ řekl Tidemand, jehož ztráta nakonec činila 14,7 sekund. „Přesto jsem s druhým místem spokojený - je to můj dosud nejlepší výsledek na domácí rally. Kromě toho to byla premiéra s novým spolujezdcem Jonasem Anderssonem. Hned napoprvé jsme si výborně sedli a já se už těším na další rally s ním. Gratuluji Elfynu Evansovi, který si vítězství zasloužil vynikajícím výkonem.

rallye sweden

Týmový kolega Lappi předvedl v neděli působivý výkon na závěrečné Power Stage, kde zajel nejen nejrychlejší čas v kategorii WRC 2, ale navíc ještě na posledních metrech překonal v celkové klasifikaci dosud třetího Anderse Grøndala. „Nejlepší čas z tohoto velice krátkého finálového dne je pro mne trošku zadostiučiněním,“ řekl Lappi, který startoval do poslední RZ se ztrátou 8,7 sekund na Grøndala. „Být nakonec třetí je super pocit. Blahopřání celému týmu ŠKODA Motorsport, který nám opět připravil rychlé a spolehlivé auto.

Švédská rally se od r. 1965 pravidelně koná v zimě na ledu a sněhu, předtím byla známa jako letní podnik pod názvem „Rally půlnočního slunce“. Takové teplo, jako v počátcích rally sice letos kolem centra rally Karlstadu nebylo, přesto se mírné, téměř jarní počasí na počátku týdne postaralo o to, že pořadatel nakonec musel zrušit devět z plánovaných 21 rychlostních zkoušek. Místo zledovatělých a zasněžených tratí našli pořadatelé částečně rozměklé šotolinové tratě, na kterých by byla jízda na pneumatikách s hroty, dodanými speciálně pro Švédskou rally, příliš nebezpečná. Trať rally byla nakonec zkrácena z 331,21 na 226,48 měřených kilometrů, což znamená, že Švédská rally 2016 byla nejkratší rally mistrovství světa všech dob.

Číslo pro Švédskou rally: 7
Z dvanácti rychlostních zkoušek, na které byla Švédská rally zkrácena z původních 21 RZ, jich piloti týmu ŠKODA Motorsport vyhráli celkem sedm. Pontus Tidemand byl nejrychlejší na rychlostních zkouškách Torsby 2, Vargåsen 1 a Karlstad 2. Esapekka Lappi pro sebe rozhodl úseky Svullrya 2, Rämmen 2, Vargåsen 2 a závěrečnou Power Stage Värmullsåsen 2. Většina nejrychlejších časů zimní rally vedoucí Švédskem a Norskem tak připadla v kategorii WRC 2 vozu ŠKODA Fabia R5.


Škoda Motorsport

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku WRC 2: Ford Fiesta R5 ve Švédsku první, Škoda Fabia R5 druhá a třetí Fotografie k článku WRC 2: Ford Fiesta R5 ve Švédsku první, Škoda Fabia R5 druhá a třetí Fotografie k článku WRC 2: Ford Fiesta R5 ve Švédsku první, Škoda Fabia R5 druhá a třetí Fotografie k článku WRC 2: Ford Fiesta R5 ve Švédsku první, Škoda Fabia R5 druhá a třetí

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test: Suzuki Jimny 1.5 VVTi AT - nedostupné a skvělé baby G

Test: Suzuki Jimny 1.5 VVTi AT - nedostupné a skvělé baby G

Tohle je bestseller, kterého vraždí emisní předpisy a tak trochu paradoxně i vysoká poptávka. Jimny už není jen off-roadem pro myslivce, lesníky a horaly. Je také módní ikonou, po které touží naprosto rozdílné skupiny..

Test ojetiny: Hyundai Matrix – spolehlivý praktik za lidovku

Test ojetiny: Hyundai Matrix – spolehlivý praktik za lidovku

MPV Hyundai Matrix je levné, avšak nepadne do oka každému. Kdo jej vyzkoušel, zpravidla byl spokojen jak se..

Hyundai i30 po modernizaci dostal nový základní i vrcholný motor

Hyundai i30 po modernizaci dostal nový základní i vrcholný motor

Kromě omlazeného vzhledu a novinek v kabině se to hlavní odehrálo pod kapotou kam kromě jiného zavítal nový základní..

Peugeot představil pick-up Landtrek, co Evropy se ale nedostane

Peugeot představil pick-up Landtrek, co Evropy se ale nedostane

Brodivost Landtreku činí 600 mm, světlá výška se pohybuje od 214 do 235 mm a pohonu všech kol nechybí redukční..

Volkswagen Caddy jde s dobou, bude digitální a nahradí MPV

Volkswagen Caddy jde s dobou, bude digitální a nahradí MPV

Prodej nového Caddy bude zahájen v průběhu roku 2020. Pátá generace Volkswagenu Caddy je po dlouhé době zcela novou..