Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem
Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím motorem.
Podle společnosti Gartner se tak stane dříve, než se dosud očekávalo a bude to umožněno inovativními výrobními postupy a snížením cen baterií.
Odborníci se shodují, že elektromobilům nestačí poskytovat dotace a mluvit o ekologické udržitelnosti, jedinou cestou k jejich popularizaci je právě výrazné snížení ceny elektromobilů. Ke snížení výrobních nákladů elektromobilů nepřispějí jen postupně klesající náklady na výrobu trakčních baterií. Důležitou roli sehrají také nové metody montáže karoserií, které se budou skládat z menšího počtu dílů než dosud, což nejenže celý proces urychlí, ale také sníží náklady na stavbu karoserie nejméně o 20 procent, nepočítaje výdaje na její lakování.
Zároveň však analytici Gartneru varují, že opravy elektromobilů nebudou rentabilní a že řidiči budou mít problém sehnat pojišťovnu. Náklady na opravy by se mohly zvýšit až o 30 procent a pojišťovny budou odmítat registrovat elektromobily.
Zatímco letos by se podle odhadů společnosti Gartner mělo na celém světě koupit až 18,4 milionu elektromobilů, v roce 2025 se toto číslo má zvýšit na 20,6 milionu kusů.
V České republice prodej elektromobilů loni vzrostl o 71 procent na 6640 vozidel. Prodej nových aut s hybridním pohonem se zvýšil o 44,5 procenta na 40 804 vozů. První příčku mezi elektromobily drží Tesla, mezi hybridy vede Toyota, která v následujících dvou letech plánuje uvést na trh několik nových bateriových modelů.
Toyota převzala nový podnik na výrobu baterií
Toyota se nedávno dohodla s Panasonikem jako spoluvlastníkem výrobce baterií Primearth EV Energy (PEVE) na zvýšení svého podílu na 100 procent. PEVE se tak stane dceřinou společností Toyoty, což urychlí hromadnou výrobu různých typů baterií pro elektrické vozy. Akvizice je naplánována na konec března. Kromě baterií pro hybridní vozy plánuje i PEVE začít vyrábět baterie pro bateriové vozy a plug-in hybridy. Posun společnosti k masové výrobě široké škály baterií pro elektromobily umožní Toyotě pružně reagovat na rostoucí poptávku po akumulátorech a zároveň přispěje k dalšímu posílení konkurenceschopnosti hromadné výroby.
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidelFord Transit 2,2 TDCI L3H3 9MÍST BUS KLIMA
Peugeot 308 1,5HDI*96KW*DIGIKL*Záruka 36mě
Škoda Octavia 2,0 TDI DSG Style+ XENONY
Mohlo by vás zajímat
Kia Stinger po modernizaci je pořád stejná, bohudík
Kia Stinger prodělala decentní facelift, který pozná jen opravdový znalec tohoto zajímavého vozu. Kia u modernizovaného ...
Test: Opel Astra 1.4 Turbo CVT - jak jede s novým srdcem po faceliftu?
Nová Astra dostala neviditelný facelift, v rámci kterého se sahalo hlavně na techniku. Zvenční nové auto téměř nepoznáte ...
Test: Hyundai i30 N Performance Fastback. Petrolheadův nejlepší kámoš!
Hyundai i30 N je bezpochyby kultovní stroj. Vždyť hned v první ostré generaci vstoupil rovnýma nohama do síně slávy a př ...
Nejnovější články
Test: Opel Crossland HIT 1.2 Turbo – neodolatelná nabídka nejen pro důchodce
Bohatě vybavené SUV na sklonku života boduje pořizovací cenou. ...
BMW i4 a nové BMW řady 4 Gran Coupé prošly modernizací a dostaly zásadní novinku
Kabině vládne nově obrovský prohnutý displej s rozšířenou realitou. ...
Nové Mitsubishi ASX s francouzským rodokmenem představeno
Automobilka Mitsubishi se po uvedení nového Coltu rozhodla rozvířit segment B-SUV, do nějž vstupuje nový model ASX, navr ...
Nejčtenější články měsíce
Tipy z autobazarů
Mercedes-Benz Třídy S
Rok výroby 2017
Volkswagen Golf
Rok výroby 2017
Nissan Navara
Rok výroby 2018
Audi A4
Rok výroby 2011