Volkswagen vyvíjí Polo R WRC pro novou éru rallye

Volkswagen se připravuje na novou éru soutěžního sportu a dává nahlédnout za oponu vývoje nové generace vozu Polo R WRC. V roce 2017 začne slibná budoucnost mistrovství světa v rallye FIA WRC. Polo R WRC s výkonem cca 280 kW (380 k), o 45 kW (60 k) více než dosud (235 kW/318 k), bude ještě výkonnější, rychlejší a atraktivnější.
Nižší hmotnost, větší šířka, více volnosti v oblasti aerodynamiky – designéři značky Volkswagen nyní ukazují na vizuálním konceptu svou představu o podobě soutěžního vozu Polo R WRC pro následující sezonu. Volkswagen pracuje již od léta 2015, kdy Mezinárodní automobilová federace FIA zveřejnila nová pravidla pro nejvyšší kategorii soutěžního sportu, na vývoji třetí generace soutěžního vozu Polo R WRC. Poté, co byly úspěšně testovány základní komponenty vozidla v aktuální karoserii, vstupuje nyní vývoj třetího vozu WRC značky Volkswagen do rozhodující fáze.
„Pravidla WRC pro rok 2017 obsahují mnoho atraktivních technických novinek pro mistrovství světa v rallye,“ říká ředitel oddělení Volkswagen Motorsport Jost Capito. „Zkušenosti, které týmy nasbíraly v uplynulých letech, budou využity v soutěžních vozech WRC budoucnosti, které budou výrazně dynamičtější a zároveň bezpečnější. Jako obvykle pracujeme pečlivě na vývoji nové generace vozu Polo R WRC. Do začátku nové sezony nyní půjde o vytvoření nejlepších předpokladů pro to, aby bylo Polo R WRC 2017 stejně úspěšné jako oba jeho předchůdci.“
Atraktivnější podívaná pro fanoušky: nová generace soutěžních vozů WRC
Mezi klíčové údaje soutěžního vozu Polo pro rok 2017 patří o 50 mm širší karoserie, o 25 kilogramů nižší hmotnost a výkon cca 280 kW (380 k). Nárůstu výkonu o cca 45 kW (60 k) je dosaženo zvětšením průměru restriktoru sání ze současných 33 na budoucích 36 milimetrů. V převodovém ústrojí bude navíc povoleno použití elektronicky řízeného mezinápravového diferenciálu. Mezi nápadné vizuální prvky budou patřit především větší zadní spoiler a širší přední spoiler. Minimální vnější délka bude 3900 milimetrů, minimální hmotnost klesne z 1200 na 1175 kilogramů.
Přestože již byly nové technické komponenty vozidla úspěšně podrobeny mnoha testům, projde vzhled vozu Polo R WRC do začátku sezony na Rallye Monte Carlo v lednu 2017 ještě výraznými změnami. Tím byla zahájena poslední fáze vývoje nového soutěžního vozu Polo R WRC. V aktuální sezoně má Volkswagen na svém kontě tři vítězství ze tří soutěží a vede všechna průběžná hodnocení mistrovství světa. Tým z Wolfsburgu se nyní připravuje na čtvrtý podnik mistrovství světa v rallye, jímž bude Rallye Argentina (21. až 24. dubna 2016).
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidel
Volkswagen Passat 2,0 TDi Elegance LED Virtual

Volkswagen Crafter L2H2 KLIMA 2.0TDI

Volkswagen e-Golf 100kW Comfortline 1.maj A/T C
Mohlo by vás zajímat
Nejnovější články

Na nový Peugeot 508 Fastback stačí milion korun, za hybrid je nutné připlatit
Přesně 990.000 Kč stačí na novinku Peugeot 508, kombi SW je dražší o 35.000 Kč. Mít můžete plug-in hybrid nebo vrcholnou ...

Škoda dokončila testy nových modelů Kodiaq a Superb v extrémních podmínkách
V teplotách od -30 °C do téměř 50 °C testovala mladoboleslavská automobilka své dvě novinky. ...

Test: Kia Niro EV - ideální automobil pro ženy
Reálný dojezd předčí ten udávaný a řídí se lépe, než si myslíte. Zůstává pouze jediný problém. ...
Nejčtenější články měsíce

Tipy z autobazarů

Volkswagen Arteon
Rok výroby 2017

Ford Focus
Rok výroby 2018

Škoda Superb
Rok výroby 2016

Seat Ateca
Rok výroby 2017