Volkswagen slaví trojnásobné vítězství v domácím podniku WRC

25. 08. 2015
Sdílet článek

Trojnásobné vítězství v domácím podniku je trojnásobným vítězstvím, které vstoupí do historie: Volkswagen od začátku dominoval v Rallye Německo a poprvé v ní zvítězil. Posádka Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) se stala prvním vítězem tohoto podniku v historii mistrovství světa s německým automobilem. Volkswagen kromě toho obsadil také druhé a třetí místo v pořadí Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) a Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N).

Po nejlepším možném a nejsladším triumfu – právě domácí podnik byl dodnes jedinou rallye, kterou Volkswagen ještě nikdy nevyhrál – je jasné, že letošní mistr světa v rallye jezdí s vozem Volkswagen. Již v nadcházejícím podniku mistrovství světa v Austrálii může být rozhodnuto o tom, která ze tří továrních posádek se bude radovat z titulu. Po svém 30. vítězství v kariéře budou mít Ogier/Ingrassia u protinožců realistické šance na zpečetění třetího titulu v řadě v hodnocení jezdců a spolujezdců. To samé platí pro Volkswagen v hodnocení konstruktérů.


„Trojnásobné vítězství v Rallye Německo je pro Volkswagen velkolepým úspěchem,“ říká Dr. Heinz-Jakob Neußer, člen představenstva značky Volkswagen, zodpovědný za technický vývoj, který po trojnásobném vítězství převzal trofej pro vítězného výrobce u městské brány Porta Nigra v Trieru. „Za tímto triumfem stojí optimální příprava, maximální soustředění a velký týmový duch. Soutěžní vůz Polo R WRC znovu prokázal, že je nejrychlejší i na asfaltu, a dokonale zvládl i skutečně náročné trasy v Německu. Chtěl bych výslovně poděkovat všem, kdo spolupracovali na tomto důležitém vítězství. Kompliment patří také organizátorům. Autoklub ADAC s tisíci dobrovolnými pomocníky uspořádal za podpory armády prvotřídní akci. To dokládá také enormní divácká kulisa, kterou vytvořilo více než 225 000 fanoušků.“



Polo R WRC: nejglobálnější Volkswagen, nejúspěšnější v historii mistrovství světa v rallye
Švédsko, Mexiko, Portugalsko, Řecko, Itálie, Finsko, Austrálie, Francie, Španělsko, Velká Británie, Monte Carlo, Argentina, Polsko… a nyní: Německo. Volkswagen vyplnil trojnásobným vítězstvím malou, ale rozhodující mezeru v životopisu soutěžního vozu Polo R WRC. Rallye Německo byla dosud jedinou rallye, kterou World Rally Car z Wolfsburgu ještě nevyhrál. Zrovna v domácím podniku nepřálo jezdcům Volkswagenu doposud štěstí. To je však nyní minulostí, díky triumfu, který je pro Volkswagen typický: Kdykoli stál tým ředitele oddělení Volkswagen Motorsport Josta Capita pod tlakem, odpověděl trojnásobným vítězstvím. Po porážce v Rallye Německo 2014 následovalo v Austrálii první trojnásobné vítězství v historii značky. Po letošním zklamání v Argentině následovala nejúspěšnější rallye vozu Polo R WRC v Portugalsku. A při třetím pokusu se nyní Volkswagen v Německu konečně prosadil – celkově čtvrtým trojnásobným vítězstvím, třetím v této sezoně. A to před více než 225 000 nadšenými fanoušky.

30 vítězství – Ogier se dotáhl v historických tabulkách na Grönholma
Číslo 30 hrálo pro Volkswagen v domácím podniku mimořádnou roli. Jednak se jednalo o 30. vítězství vozu Polo R WRC v 35 soutěžích a navíc to byl také 30. úspěch v kariéře posádky Sébastien Ogier a Julien Ingrassia. A toto vítězství jim přineslo i mimořádný zápis do historie mistrovství světa v rallye. V historických tabulkách se dotáhli na Marcuse Grönholma, s nímž se nyní dělí o druhou pozici z hlediska počtu vítězství. Ve věčném duelu Francie vs. Finsko je nyní země galského kohouta opět o krok napřed – Francie má nyní na svém kontě 175 vítězství, Finsko 174. Jezdci týmu Volkswagen Sébastien Ogier a Jari-Matti Latvala jsou jedinými trvale zapsanými zástupci svých zemí v mistrovství světa v rallye.



Lepší už to být nemůže: také Latvala a Mikkelsen na stupních vítězů
Oslavy Volkswagenu na stupních vítězů završily posádky Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila a Andreas Mikkelsen/Ola Fløene – a to po vynikajících jezdeckých výkonech. Všechny tři posádky Volkswagenu neměly v domácím podniku značky Volkswagen žádnou konkurenci. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila na posádku Sébastien Ogier/Julien Ingrassia nepřetržitě dotírali. Nakonec však rozhodla legendární rychlostní zkouška „Panzerplatte“ na vojenském cvičišti Baumholder. Tam Ogier a Ingrassia všem ujeli – i svým týmovým kolegům. Pro posádku Latvala/Anttila to bylo 19., pro posádku Mikkelsen/Fløene jedenácté umístění na stupních vítězů v barvách týmu Volkswagen, který má nyní na svém kontě 59 umístění mezi nejlepšími třemi posádkami v 35 soutěžích.

A přesto: bonusové body pro posádku Latvala/Anttila v Powerstage
Bonusové body nebyly pro jezdce Volkswagenu ještě nikdy tak málo přitažlivé jako na Rallye Německo 2015. Cíl zvítězit v domácím podniku týmu Volkswagen byl nadřazen pokušení získat v závěrečné rychlostní zkoušce bonusové body do hodnocení jezdců a spolujezdců. Jari-Matti Latvala přesto obdržel tři bonusové body za nejrychlejší čas.

Tři „mečboly“ u protinožců – Volkswagen stojí před ziskem titulu ve všech třech hodnoceních
Výsledkem snů v Německu si Volkswagen vypracoval tři „mečboly“ pro další boj o tituly mistra světa. V hodnocení jezdců a spolujezdců zbývá rozdělit 112 bodů. Z toho plyne, že mistrem světa v rallye 2015 se může stát už jen posádka Volkswagenu. Pokud obhájci titulu Sébastien Ogier a Julien Ingrassia obhájí v Austrálii 84 bodů z dosavadního 93bodového náskoku před už jen výhradně týmovými konkurenty, jimiž jsou Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila a Andreas Mikkelsen/Ola Fløene, budou potřetí v řadě slavit titul. Také Volkswagen může u protinožců obhájit titul v hodnocení konstruktérů. Pokud Ogier/Ingrassia a Latvala/Anttila udrží společně 129 bodů z dosavadního 139bodového náskoku, nebude už nikdo schopen tým Volkswagen potřetí v řadě překonat.



Hlasy po 3. dni Rallye Německo

Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #1
„Z tohoto vítězství mám obrovskou radost! S Julienem jsme velmi hrdí, že jsme konečně mohli darovat našemu fantastickému týmu vítězství v domácím podniku, o které jsme dlouho usilovali. Všichni členové našeho týmu dělají maximum pro to, abychom jako jezdci a spolujezdci mohli usilovat o vítězství. Toto vítězství v Rallye Německo je naším díkem – a je jasné, že bez týmového ducha Volkswagenu by nebyl ani tento úspěch možný. Před rallye nám náš týmový šéf Jost Capito ještě jednou připomněl slib, který jsme v uplynulém roce dali při závěrečné oslavě koncernovému šéfovi, profesoru Winterkornovi. Více slov jako motivace už nebylo zapotřebí. V závěrečném dni šlo už jen o to, abychom udrželi náskok a dojeli s Polem ve zdraví do cíle. Nyní se to konečně podařilo, a hned trojnásobným vítězstvím. Neuvěřitelný okamžik plný emocí!“

Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #2
„Je to skvělý den pro Volkswagen i celý tým! Po výsledcích z uplynulých let je trojnásobné vítězství samozřejmě správnou odpovědí. Všichni odolali tlaku a tvrdě pracovali na dosažení tohoto úspěchu. Z mé strany velký kompliment. Osobně jsem se svým druhým místem velmi spokojený. Koneckonců to je stále ještě asfaltová rallye, což není oblíbený povrch Finů. Samozřejmě bych rád zopakoval svůj úspěch z Finska, ale o tomto víkendu byl můj týmový kolega Sébastien Ogier jednoduše lepší. To se musí uznat. Díky druhému místu jsem zvětšil svůj náskok před třetím místem v mistrovství světa, a to musí být i nadále mým cílem. Do poslední třetiny sezony vstoupím v každém případě v bojovném naladění.“

Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC #9
„Jak naprosto velkolepý výsledek pro Volkswagen! A jaký pěkný pohled na tolik šťastných tváří v našem servisním zázemí! Nikde neměli všichni v týmu větší touhu po vítězství než tady. Bylo důležité napravit chyby uplynulých let tak famózním výsledkem a je skvělý pocit, že jsem k tomu mohl přispět. Po dobrém začátku v pátek jsme byli na relativně bezpečném třetím místě – s velkou ztrátou na přední místa a s velkým náskokem před ostatními. V obou závěrečných dnech šlo o to, abychom s dobře kalkulovaným rizikem tuto pozici udrželi. To se nám podařilo, ale nebylo to zrovna vzrušující. Ale právě to jsme si přece přáli: maximálně klidnou Rallye Německo.“



Jost Capito, ředitel týmu Volkswagen Motorsport
„Trojnásobné vítězství v domácí rallye je něčím mimořádným. Ale vzhledem k naší historii v tomto podniku mistrovství světa, který jsme jako jediný dosud ještě nevyhráli, vyvolalo ještě větší emoce než všechna dosavadní vítězství. Každý člen týmu nejenže jako vždy svědomitě a motivovaně přispěl svým dílem k tomuto grandióznímu úspěchu, ale ještě k tomu přidal navrch něco navíc. Celý tým – od mechaniků, přes inženýry, logistiky, kuchaře, fyzioterapeuty a lékaře, až po management, marketing a PR – do tohoto vítězství vložil všechno. A právě díky tomu je zcela výjimečný. Největší kompliment bych však rád složil našim jezdcům a spolujezdcům, kteří odolali největšímu tlaku i enormním očekáváním a odvedli absolutně znamenitou práci. Věřím, že všichni zaměstnanci Volkswagenu jsou na tento úspěch neuvěřitelně hrdí. Já v každém případě ano.“



A pak tu byla ještě…
…třešnička na dortu, a to digitální. Ve 3 hodiny a 3 minuty v noci ze soboty na neděli překročil facebookový profil oddělení Volkswagen Motorsport hranici pěti milionů uživatelů – přesně na oslavu dokonalého soutěžního dne. Od 1. ledna 2013, kdy Volkswagen vstoupil s vozem Polo R WRC do mistrovství světa v rallye, zvýšila značka počet svých fanoušků stonásobně a dosáhla od té doby také více než 300 milionů kontaktů. Během 2,5 sezony v mistrovství světa v rallye dosáhla navíc nejúspěšnější facebooková prezentace značky Volkswagen více než 60 milionů přímých interakcí s tímto kanálem.

A kromě toho tu byl ještě…
… „řidičský začátečník“ Andreas Mikkelsen. Třetí muž loňského mistrovství světa narazil při pokusu registrovat ve svém druhém domově, v Monaku, automobil na své jméno na neobvykle vysokou překážku. Protože to měla být Mikkelsenova úplně první registrace, požadovala jeho pojišťovna doporučující dopis – Mikkelsen je totiž v Monaku považován za řidičského začátečníka. Nor proto požádal u svého zaměstnavatele Josta Capita, zda by mu mohl potvrdit „způsobilost řídit motorové vozidlo“. Jaká byla humorná odpověď ředitele oddělení Volkswagen Motorsport? Vše je prý již vyřízeno, přiložil dokonce i fotografii Mikkelsenovy nehody ve Finsku…

A do třetice všeho dobrého tu je ještě…
…poděkování příznivcům značky Volkswagen. Fotbalisté VfL Wolfsburg – Klaus Allofs, Dieter Hecking, Maximilian Arnold a Christian Träsch – jakož i rockeři z německé skupiny „Revolverheld“ drželi týmu Volkswagen ze všech sil palce přímo v dějišti rallye. Brzy nashledanou!



Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Německo – konečné výsledky

01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 3:35.49,5 h
02. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 23,0 s
03. Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N), Volkswagen + 1.56,6 min
04. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai + 2.09,3 min
05. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai + 2.33,8 min
06. Elfyn Evans/Daniel Barritt (GB/GB), Ford + 2.52,1 min
07. Mads Østberg/Jonas Andersson (N/S), Citroën + 3.12,5 min
08. Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST), Ford + 4.26,6 min
09. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai + 4.46,8 min
10. Stéphane Lefebvre/Stéphane Prévot (F/B), Citroën + 4.54,5 min

Průběžné pořadí mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship)
Hodnocení jezdců
1. Sébastien Ogier, 207 bodů; 2. Jari-Matti Latvala, 114; 3. Andreas Mikkelsen, 98; 4. Mads Østberg, 90; 5. Thierry Neuville, 80; 6. Elfyn Evans, 61; 7. Kris Meeke, 56; 8. Ott Tänak, 54; 9. Dani Sordo, 52; 10. Hayden Paddon, 46

Hodnocení konstruktérů
1. Volkswagen Motorsport, 300 bodů; 2. Hyundai Motorsport, 161; 3. Citroën Total Abu Dhabi WRT, 148; 4. M-Sport, 138; 5. Volkswagen Motorsport II, 64; 6. Hyundai Motorsport N, 45; 7. Jipocar Czech National Team, 43; 8. FWRT, 9


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Porsche Česká republika s.r.o.

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Peugeot 308

Rok výroby 2024

549 999 Kč

Citroën C3

Rok výroby 2016

145 000 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

715 000 Kč

Audi A4

Rok výroby 2011

265 777 Kč