Volkswagen Golf Cabrio GTI je na světě
Je to právě rok, kdy byl na ženevském autosalonu představen Golf Cabrio, který nyní přijíždí v ostré verzi GTI. Volkswagen první prototyp Golfu GTI bez střechy ukázal v loňském roce na tuningovém setkání v rakouském Wörthersee a nyní přichází do sériové výroby.
Zatímco ve Wolfsburgu již dokončují sedmou generaci modelu Golf, nový Cabriolet je v rámci generací Golfu teprve třetí. Pod jeho kapotou se objeví přímovstřikový zážehový čtyřválec 2,0 TFSI s výkonem 154 kW (210 koní), který je možné kombinovat s manuální šestistupňovou převodovkou nebo s dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG. V obou případech novinka zrychlí z klidu na 100 km/h za 7,3 s, přičemž nejvyšší rychlost je 237 km/h s manuálem a 235 km/h s automatem. Golf GTI Cabriolet dokáže podle automobilky jezdit s průměrnou spotřebou 7,6 l/100km, resp. 7,7 l/100km v případě převodovky DSG.
Kromě plátěné skládací střechy se Golf Cabriolet GTI prakticky ničím zásadně neliší od běžného hatchbacku Golf GTI. Úpravou prošla maska chladiče (dostala rudé rámování) a mlhová světla, která jsou orientována svisle. Nové jsou rovněž sedmnáctipalcová litá kola Denver obouvajících pneumatiky o rozměru 225/45. Za osmnáctipalcové ráfky je nutné připlatit. Ve spodní části zadního nárazníku se nachází náznakový difuzor a pár ozdobných koncovek výfukové soustavy. Interiér je u Cabrioletu GTI oproti Golfu GTI pouze čtyřmístný.Plátěná střecha je ovládána elektricky, otevírá se za 9,5 s a zavírá za 11 s, přičemž manipulovat s ní lze do rychlosti 30 km/h. O bezpečnost posádky v případě převrácení vozu se starají vystřelovací ochranné oblouky za hlavovými opěrkami zadních sedadel.
Prodeje nového Volkswagenu Golf GTI Cabriolet mají být na evropských trzích zahájeny v červnu.