Vítězná série dvanácti triumfů skončila pro Volkswagen v Argentině

26. 04. 2016
Sdílet článek

Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) zvětšili druhým místem v Argentině své vedení v průběžném hodnocení mistrovství světa v rallye FIA WRC. V dramatickém finále byli trojnásobní mistři světa poraženi pouze posádkou Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ, Hyundai), která oslavila své první vítězství v mistrovství světa v rallye. Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N), stejně jako Ogier/Ingrassia rovněž s vozem Polo R WRC, završili dobrý týmový výkon třetím místem.

Pro Volkswagen tím v Argentině skončila vítězná série s dvanácti triumfy v řadě, během níž byl tým 335 dní neporažen. Posádky Ogier/Ingrassia a Mikkelsen/Jæger získali pro Polo R WRC 73. a 74. umístění na stupních vítězů ve 43. rallye od prvního startu v roce 2013. Polo R WRC zajelo v Argentině jedenáct z 18 možných nejrychlejších časů v rychlostních zkouškách.


Rallye extrémů – mlha, drsné cesty a měsíční krajiny
Rallye Argentina patří mezi nejnáročnější podniky v kalendáři FIA WRC a ročník 2016 tuto pověst ve všech ohledech potvrdil. Na mimořádně drsných cestách s částečně kamenitým a částečně písečným povrchem se střídaly úzké, točité pasáže s rychlými úseky, které umožňovaly rychlou, plynulou jízdu. V portfoliu podmínek na Rallye Argentina nechyběla ani obávaná mlha, v níž se jela legendární rychlostní zkouška „El Condor“. S rychlostní zkouškou „Mina Clavero“ v prostředí podobném měsíční krajině se navíc vrátila jedna z největších výzev v mistrovství světa v rallye. A v roce 2016 se jela na mimořádně drsných a rozbitých cestách.

Vynikající výkon – Ogier/Ingrassia zvětšili svůj náskok na prvním místě průběžné klasifikace
'Sébastien Ogier/Julien Ingrassia byli navzdory maximální snaze těsně poraženi. V závěrečné rychlostní zkoušce vyvinuli na vedoucí posádku Paddon/Kennard ještě jednou velký tlak. Před závěrečnou speciální rychlostní zkouškou Powerstage stáhli ztrátu z 29,8 na 2,6 sekundy. V poslední rychlostní zkoušce rallye, náročné „El Condor“, však na tento výkon nedokázali navázat. Za třetí nejrychlejší čas v této klasické rychlostní zkoušce získali nicméně jeden bonusový bod. Jejich celkově druhé místo ovšem znamená, že zvětšili své vedení v hodnocení jezdců a spolujezdců. Od posádky Paddon/Kennard, která je nově na druhém místě, je nyní dělí 39 bodů.

Soustředěný a zralý výkon: stupně vítězů pro Andrease Mikkelsena a Anderse Jægera
Andreas Mikkelsen a Anders Jæger byli v Rallye Argentina odměněni za zralý, uvážený výkon. Jejich strategií nebylo útočení za každou cenu, nýbrž kalkulované riziko, což se vyplatilo. Třetím místem, druhým umístěním na stupních vítězů v této sezoně, si zajistili cenné body v boji o titul. Nyní jsou na čtvrtém místě průběžného pořadí mistrovství světa – o 48 bodů za posádkou Ogier/Ingrassia.

Cenné body pro Volkswagen v hodnocení konstruktérů – díky obrovskému úsilí mechaniků
Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila narazili v sobotu ve 14. rychlostní zkoušce Rallye Argentina, v té době na vedoucí pozici, nešťastně do kusu skály, několikrát se převrátili a museli se tak vzdát nadějí na vítězství. Mechaniky týmu Volkswagen čekal enormně dlouhý seznam úkolů při opravě vozu, který zahrnoval kompletní zadní víko, nárazníky vpředu a vzadu, kapotu motoru, sklo čelního okna, obě zrcátka, blatníky vlevo a vpravo, všechny antény a nové ochranné panely spodní části vozu, co se týče zevnějšku. A pod vnějším pláštěm soutěžního vozu Polo R WRC sedadla, kolejnice pro upevnění sedadel, bezpečnostní pásy, nové systémy HANS a helmy, příčná ramena vpředu, spojovací tyče řízení vpředu, kompletní zadní nápravu, nový spojovací hřídel, chladič a mezichladič stlačovaného vzduchu, výměnu všech horních ložisek a tlumičů i výměnu všech těhlic, kloubových hřídelů a vložek podběhů kol. Díky soustředěnému výkonu týmu Volkswagen, který opravil Polo R WRC během povoleného limitu tří hodin, se mohla finská dvojice postavit v neděli opět na start a získat ještě dva body do hodnocení konstruktérů.

Hlasy po 4. dni Rallye Argentina:

Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #1

„Normálně to pro jezdce není vůbec dobrý pocit být poražen konkurentem. Ale tentokrát je to v pořádku. S Haydenem jsme dnes měli absolutně stejné podmínky na trati. V Powerstage podstoupil maximální riziko a byl jednoduše lepší. Respekt za jeho výkon. Pro mě to zároveň znamená velkou motivaci do dalších rallye, abych ze sebe vydal opět všechno a mohl být zcela nahoře. Rychlostní zkoušky byly extrémně obtížné a drsné, proto jsem možná nepodstupoval veškerá rizika. Druhé místo je totiž pro mě s Julienem velkolepým výsledkem, v hodnocení mistrovství světa jsme svůj náskok zvětšili.“

Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #2

„Skončit na průběžně vedoucí pozici je bezpochyby trpké. Tak jsme si Rallye Argentina nepředstavovali. Ve 14. rychlostní zkoušce rallye jsme narazili do kusu skály, na voze se něco ulomilo a převrátili jsme se. Navzdory našemu zklamání šlo dnes o to, abychom týmu pomohli. Moji mechanici vrátili obrovským úsilím Polo R WRC znovu do soutěže a já jsem je za to chtěl dnes odměnit body do hodnocení konstruktérů. Na Powerstage prasklo jedno příčné rameno, ale dojeli jsme do cíle a získali ještě dva body.“

Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC #9

„Od začátku jsme měli plán, jehož jsme se důsledně drželi. A to se maximálně vyplatilo. Proto jsem s třetím místem více než spokojen – koneckonců to je moje první umístění na stupních vítězů tady v Argentině. Očekávali jsme, že tato rallye bude extrémně tvrdá, a tak tomu také bylo. Trasa byla velmi drsná, místy extrémněji než v uplynulém roce. Jsme hrdí, že jsme rallye zvládli na třetím místě. A po nule z Mexika bylo důležité získat další body.“

Jost Capito, ředitel týmu Volkswagen Motorsport

„Sotva si lze představit napínavější průběh soutěže mistrovství světa v rallye. Rallye Argentina tak byla velkolepou reklamou pro náš sport. Navzdory vynikajícímu výkonu Sébastiena Ogiera a Juliena Ingrassii to na vítězství nestačilo. Gratulujeme Haydenu Paddonovi a Johnu Kennardovi, kteří zaslouženě vyhráli. Nejsme však ani trochu zklamáni, protože nejen Sébastien s Julienem, ale i Andreas Mikkelsen a Anders Jæger na třetím místě odvedli skvělou práci. Jari-Matti Latvala a Miikka Anttila si včera na průběžně vedoucí pozici při nárazu do kusu skály poškodili něco na voze a následně se převrátili. Díky skvělému výkonu našich mechaniků jsme dnes dokázali opět zaútočit a získat ještě body do mistrovství světa konstruktérů.“

A pak tu byla ještě…

…vzdálenost jednou kolem zeměkoule v tempu rychlostních zkoušek – a k tomu 151,15 kilometru navíc. V neděli ráno na Rallye Argentina měli Sébastien Ogier, Jari-Matti Latvala a Andreas Mikkelsen společně na svém kontě celkem 39 986. ujetý kilometr v rychlostních zkouškách a k němu ještě cca šest dalších s vozem Polo R WRC od prvního startu soutěžního vozu kategorie World Rally Car z Wolfsburgu na Rallye Monte Carlo 2013. Tato vzdálenost odpovídá obvodu Země – v ostrém soutěžním tempu. Pro zajímavost: V roce 2015 činila celková délka všech rychlostních zkoušek 4393,23 kilometru.

Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Argentina – konečné výsledky

01. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai, 3:40.52,9 h

02. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen, + 14,3 s

03. Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N), Volkswagen, + 1.05,2 min

04. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai, + 1.17,1 min

05. Mads Østberg/Ola Fløene (N/N), Ford, + 4.56,7 min

06. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai, + 9.29,5 min

07. Marcos Sebastián Ligato/Rubén García (RA/RA), Citroën, + 9.39,2 min

08. Eric Camilli/Benjamin Veillas (F/F), Ford, + 10.16,0 min

09. Henning Solberg/Ilka Minor (N/A), Ford, + 10.48,5 min

10. Nicolás Fuchs/Fernando Mussano (PE/RA), Škoda, + 24.42,8 min

Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Argentina – výsledky Powerstage

01. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai 13.08,0 min

02. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai + 11,2 s

03. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen + 11,7 s

Hodnocení jezdců

  1. Sébastien Ogier, 96 bodů;
  2. Hayden Paddon, 57;
  3. Mads Østberg, 52;
  4. Andreas Mikkelsen, 48;
  5. Dani Sordo, 44;
  6. Jari-Matti Latvala, 27;
  7. Ott Tänak, 24;
  8. Thierry Neuville, 23;
  9. Stéphane Lefebvre, 10;
  10. Henning Solberg, 8

Hodnocení konstruktérů

  1. Volkswagen Motorsport, 117 bodů;
  2. Hyundai Motorsport, 81;
  3. M-Sport, 62;
  4. Hyundai Motorsport N, 49;
  5. Volkswagen Motorsport II, 45;
  6. DMACK, 30;
  7. Jipocar Czech National Team, 6;
  8. Yazeed Racing, 0

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Porsche Česká republika s.r.o.

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Citroën C3

Rok výroby 2016

145 000 Kč

BMW Řada 5

Rok výroby 2020

849 000 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč