V čem se liší zimní a letní pneu od těch celoročních?

vloženo

Jestli patříte mezi řidiče, kteří neradi přezouvají auto, možná jste uvažovali o celoročních pneumatikách. Jsou ale pro vás opravdu nejlepším řešením?

V čem se liší zimní a letní pneu od těch celoročních? V čem se liší zimní a letní pneu od těch celoročních?

Přezouvání má svůj smysl
Ze zákona mají řidiči povinnost, přezouvat letní pneumatiky na zimní od 1. listopadu. Není to žádný výmysl zákonodárců, ale má to svůj smysl.


Letní pneumatiky obsahují speciální směs a vzorek, díky kterému si poradí s rozpálenou vozovkou během horkého léta. Dobře přilnou k silnici a zvládnou odvést přebytečnou vodu z kol, když vás překvapí pořádná letní bouřka. Pokud s nimi vyjedete v nižších teplotách, než je +7 stupňů, dost riskujete. Letní pneumatiky nejsou připravené na námrazu ani sněhový poprašek. Při případném rychlém brzdění se nebezpečně prodlouží brzdná dráha automobilu a koledujete si o nehodu. Vzorek dezénu nesmí být nižší než 1,6 mm. 

Jízdou na zimních pneumatikách v létě rozhodně neušetříte
Naopak zimní pneumatiky zvládnou sníh i zledovatělou silnici. Nedostanete s nimi tak snadno smyk a díky hlubokému dezénu se perfektně zakousnou do sněhové pokrývky. Když s nimi ale vyrazíte v létě, auto je při řízení zbytečně těžkopádné a kvůli vysoké teplotě nepřilne pneumatika k vozovce tak, jak by měla. Navíc gumy zbytečně opotřebováváte. Vzorek musí být minimálně 4 mm hluboký a jízdou v létě ho opotřebujete zbytečně brzo. Rozhodně tím neušetříte, právě naopak. Nové pneumatiky budete kupovat dřív, než si myslíte. 

Celoroční pneumatiky jsou vhodné pro řidiče, kteří toho najezdí méně
A jak je to s celoročními pneu? Jak už název napovídá, můžete na nich jezdit v mínusových teplotách i během horkých letních dnů. Mějte ale na paměti, že se jedná o kompromis a celoroční pneumatiky mají svoje omezení. Hodí se pro řidiče, kteří najezdí málo kilometrů. Pokud tedy občas zajedete pouze na nákup, klidně si je pořiďte. Podmínkou jsou také mírné podnební podmínky, což znamená, že pokud bydlíte v horách, přezouvání vás stejně nemine. Celoroční pneumatiky vám na sněhu neposlouží tak dobře, jako zimní pneu. A pokud vám leží na srdci nižší pořizovací cena, pak věřte, že to s ní není tak horké. Protože budete jezdit celý rok, rychleji je opotřebujete a stejně budete brzo kupovat nové.

Komerční článek



Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test ojetiny: Ford Puma – malé kupé s velkým kouzlem

Test ojetiny: Ford Puma – malé kupé s velkým kouzlem

Malý sportovní vůz Ford Puma přijel na trh s trojicí motorů, ale jen s tím nejsilnějším se stane srdeční záležitostí. V takovém případě ženy okouzlí tvary karoserie a muže výkonným motorem.

Omlazený Suzuki Swift stojí od 312 900 Kč, s pohonem všech kol 385 900 Kč

Omlazený Suzuki Swift stojí od 312 900 Kč, s pohonem všech kol 385 900 Kč

Jediný malý hatchback s možností pohonu všech kol přichází do Česka v modernizovaném provedení. Nová je maska chladiče..

Škoda Fabia Combi, která ve většině případů zastala funkci rodinného vozu, slaví dvacátiny

Škoda Fabia Combi, která ve většině případů zastala funkci rodinného vozu, slaví dvacátiny

Fabia Combi slaví kulaté výročí. Úspěšný příběh tohoto modelu odstartoval jeho představením před 20 lety na pařížském..

Poklice kol aneb efektní a praktická změna vzhledu auta

Poklice kol aneb efektní a praktická změna vzhledu auta

Poklice na kola možná patří ke zdánlivě nenápadným doplňkům, efektně ale dokážou ovlivnit celkový vzhled snad každého..

Přichází ze „Zeleného pekla“. BMW 128ti se samosvorem

Přichází ze „Zeleného pekla“. BMW 128ti se samosvorem

BMW představuje sportovní variantu BMW řady 1 s předním pohonem a mechanickým samosvorným diferenciálem Torsen. Ta je..