Užijte si léto v kabrioletu

29. 04. 2013
Sdílet článek

Léto už prakticky dorazilo a s ním i doba letních výletů. Kromě návštěvy památek, festivalů a koncertů si můžete užít volno i jinak – při samotné jízdě kabrioletem. Jelikož domácí Škoda žádné takové auto zatím nevyrábí, podíváme se na auta z alespoň stejného koncernu – VW Eos a VW Beetle cabriolet.

VW Beetle Cabrio
Nový Beetle se již prodává, ale první kusy se do garáží dostanou v květnu. Auto má plátěnou, automaticky ovládanou střechu a vybrat si můžete i její barvu. K dispozici jsou 2 motorové verze – 1,2 nebo 1,4 TSI v nejdražší variantě Sport. Cena bude začínat na 485 000 Kč v základní výbavě. Pokud si však počkáte pár měsíců, určitě bude k dostání v autobazarech za méně peněz – třeba v Auto ESA, zkušenosti prožité při jízdě s větrem ve vlasech za to stojí.


V základní výbavě dostanete autorádio, manuální klimatizaci, tempomat nebo asistent pro rozjezdy v kopci. Když si připlatíte 20 000 Kč na 505 000 Kč, přidá vám výrobce ještě 16 palcová kola, mlhovky s přisvěcováním zatáček a pohodlnější sedadla. V nejdražší variantě Sport za 601 000 Kč se kola zvětší na 17 palců z hliníku, klimatizace bude automatická a další prvky. Nejpodstatnější je však v této verzi silnější motor, který dodává 118 kW a zrychlení z 0-100 km/h se zlepší o 3,1 sekundy na 8,6 s.

VW Eos

Na rozdíl od Beetlu se Eos už neprodává, a v současnosti se čeká na nástupce, kterého automobilka teprve připravuje. Stále je však dostupný jako ojetý třeba v AutoESA.

Eos byl určen trochu náročnějším zákazníkům než Beetle cabrio nebo Golf cabrio. Od nich ho také dělí ten na první pohled největší rozdíl – skládací pevná střecha. Další rozdíl spočívá v motorech – na rozdíl od Beetlu pohání Eos motory se zdvihovým objemem 1,4 nebo 2,0 litry. Ten nejsilnější disponuje výkonem 154 kW. Pro milovníky dieselu připravil výrobce ještě dvoulitrovou variantu poháněnou naftou.

I v interiéru se projeví mírně luxusnější zaměření auta. K dispozici jsou tak všechny možné druhy asistentů a elektronických systémů. Zásadním rozdílem je také velikost. Eos je už na první pohled mnohem větší a nabízí i pro cestující vzadu dostatečný prostor. U Beetlu je prostor pro druhou řadu sedaček už znatelně omezen. Cena nového Eosu se v době, kdy byl k dostání nový, začínala na 740 000 Kč, ale v autobazarech seženete ojeté vozy už za slušných 300 000 Kč nebo i méně – třeba v nabídce Auto ESA, reference na nabízenou motorizaci najdete v recenzích na internetu.

Ať už si na letní výlety vyberete kterýkoliv model, je skoro jisté, že si jízdu užijete. Cestování kabrioletem je totiž úplně něco jiného.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel


Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Citroën C3

Rok výroby 2016

145 000 Kč

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč

Nissan Navara

Rok výroby 2018

499 900 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč