Úspěšný rok 2004 pro Škoda Auto

27. 02. 2005
Sdílet článek

Škoda Auto dosáhla v roce 2004 dobrého výsledku hospodaření před zdaněním ve výši 4,815 miliard korun (+ 91,3 %). Tržby z obratu zaznamenaly nárůst o 8,4 mld. Kč (+ 5,8 %) na 153,550 mld. Kč. Škoda Auto v porovnání s předchozím rokem dodala zákazníkům rovněž více aut - 451675 vozů (2003: 449758 vozů.; + 0,4 %).

Finanční výsledky dle Českých Účetních Standardů (ČÚS) budou zveřejněny dnes (24. 2. 2005) na výroční tiskové konferenci v Mladé Boleslavi. Celková aktiva společnosti se v uplynulém hospodářském roce zvýšila o 5,7 mld. Kč na 71,837 mld. Kč (+ 8,6 %). Provozní výsledek hospodaření zaznamenal nárůst a dosáhl hodnoty 5,856 mld. Kč (+ 12,4 %). Winfried Vahland, místopředseda představenstva společnosti Škoda Auto, zodpovědný za oblast ekonomie, k výsledkům hospodaření za rok 2004 poznamenal: „Fáze konsolidace, zahájená před dvěma lety, v současnosti přináší viditelné výsledky. Společnost se nachází na poloviční cestě k cílům, které si stanovila.


Tento výsledek je motivací a současně závazkem pro další snahy o zlepšení hospodářské situace společnosti v budoucích letech.“ Společnost Škoda Auto v roce 2004 exportovala vozy a náhradní díly v hodnotě 131,104 mld. Kč (+ 8,6 %) do téměř devadesáti zemí světa. Podílem ve výši 7,7 % na celkovém exportu České republiky potvrdila Škoda Auto opět pozici největšího českého exportéra. Ke konci sledovaného období zaměstnávala Škoda Auto 24561 pracovníků (+ 7,7 %). Detlef Wittig, předseda představenstva společnosti Škoda Auto, přiblížil budoucí vývoj společnosti: „Na základě tohoto výsledku můžeme podniknout další kroky k rozšíření našeho výrobního programu a našeho tržního základu. Tyto kroky přispějí k dalšímu kvalitativnímu zlepšení našich výsledků.“ Škoda Auto v uplynulém roce dodala zákazníkům na celém světě celkem 451 675 vozů (2003: 449758) modelových řad Fabia, Octavia a Superb, což představuje nárůst o 0,4 %. Nejprodávanější modelovou řadou Škoda byla v roce 2004 Fabia s 247600 (2003: 260988) vozy. Řada Octavia posunula svůj rekord z roku 2003 o dalších 9,7 % na celkem 181683 prodaných vozů. Nemalou měrou k tomuto úspěchu přispěla také nová Octavia, která od svého uvedení získala mimořádně pozitivní ohlas jak mezi novináři, tak mezi zákazníky.

Limuzínu Superb si zakoupilo celkem 22392 (2002: 23135) zákazníků. V západní Evropě si udržela značka Škoda v roce 2004 stabilní pozici i přes stagnaci automobilového trhu. Celkem se zde dodalo 240672 vozů (+ 2,0 %). Tržní podíl Škoda Auto dosáhl úrovně 1,7 %. V Německu, které si drží pozici největšího exportního trhu, bylo v roce 2004 prostřednictvím autorizované prodejní sítě dodáno 78051 vozů (+ 11,4 %). Tržní podíl dosáhl úrovně 2,4 % (2003: 2,2 %). Výrazného zvýšení prodeje docílila Škoda Auto ve Španělsku (16605 vozů, + 24,6 %), v Řecku (9202 vozů, + 20,9 %) a v Dánsku (8362 vozů, + 16,0 %). Na tuzemský trh, který je po Německu druhým největším, bylo ve sledovaném období dodáno celkem 64676 vozů (- 9,6 %), což vyvolal 11 % pokles celkového trhu. Vozy Škoda přitom posílily svou pozici a dosáhly 48,5 % podílu na trhu (2003: 47,7 %). V regionu střední Evropy - bez České republiky - dodala Škoda Auto v roce 2004 zákazníkům celkem 87139 vozů (- 6,8 %).

Tento výsledek silně ovlivnil pokles celkových trhů o 5,8 % oproti roku 2003. Především Polsko, jeden z nejvýznamnějších trhů společnosti Škoda Auto, zaznamenalo celkové snížení o 11,3 %, způsobené zvýšeným dovozem ojetých vozů. Přes tento pokles celkového trhu dokázala značka Škoda zvýšit meziročně tržní podíl z 12,0 % na 12,5 % a obhájit v i v roce 2004 pozici druhého nejúspěšnějšího importéra. V roce 2004 zaznamenala Škoda Auto v Maďarsku rekordní výsledek: vůz Škoda si zakoupilo 17350 zákazníků (+ 12,2 %). Značka Škoda tak dosáhla tržního podílu 8,2 %.

Kontinuální nárůst prodejů pokračoval i v Rumunsku, kde zákazníci koupili 7658 vozů (+ 22,6 %). Do zemí východní Evropy bylo v roce 2004 společností dodáno celkem 31564 vozů Škoda (+ 18,4 %).

V Rusku našlo své zákazníky 5429 vozů značky Škoda (- 18,7 %). Důvody poklesu byly důsledky silného kurzu koruny a restrukturalizace prodejní sítě. Na Ukrajině, kde se nachází jeden ze závodů Škoda pro montáž vozů, byl zaznamenán nárůst dodávek o 69,5 % s celkovým počtem 9005 vozů. V zámořských regionech a Asii došlo k nárůstu prodejů na 27624 vozů, což znamená zvýšení o 24,2 % v porovnání s rokem 2003. Velmi dobrého výsledku dosáhla Škoda Auto především v Indii, kde se prodalo celkem 7202 vozů (+ 54,7 %). Do Číny bylo dodáno 2307 vozů (nárůst o více než 100 %).

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel


Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Audi A4

Rok výroby 2011

265 777 Kč

Nissan Navara

Rok výroby 2018

499 900 Kč

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

899 000 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

719 000 Kč