Úspěšný rok 2004 pro Škoda Auto
Škoda Auto dosáhla v roce 2004 dobrého výsledku hospodaření před zdaněním ve výši 4,815 miliard korun (+ 91,3 %). Tržby z obratu zaznamenaly nárůst o 8,4 mld. Kč (+ 5,8 %) na 153,550 mld. Kč. Škoda Auto v porovnání s předchozím rokem dodala zákazníkům rovněž více aut - 451675 vozů (2003: 449758 vozů.; + 0,4 %).
Finanční výsledky dle Českých Účetních Standardů (ČÚS) budou zveřejněny dnes (24. 2. 2005) na výroční tiskové konferenci v Mladé Boleslavi. Celková aktiva společnosti se v uplynulém hospodářském roce zvýšila o 5,7 mld. Kč na 71,837 mld. Kč (+ 8,6 %). Provozní výsledek hospodaření zaznamenal nárůst a dosáhl hodnoty 5,856 mld. Kč (+ 12,4 %). Winfried Vahland, místopředseda představenstva společnosti Škoda Auto, zodpovědný za oblast ekonomie, k výsledkům hospodaření za rok 2004 poznamenal: „Fáze konsolidace, zahájená před dvěma lety, v současnosti přináší viditelné výsledky. Společnost se nachází na poloviční cestě k cílům, které si stanovila.
Tento výsledek je motivací a současně závazkem pro další snahy o zlepšení hospodářské situace společnosti v budoucích letech.“ Společnost Škoda Auto v roce 2004 exportovala vozy a náhradní díly v hodnotě 131,104 mld. Kč (+ 8,6 %) do téměř devadesáti zemí světa. Podílem ve výši 7,7 % na celkovém exportu České republiky potvrdila Škoda Auto opět pozici největšího českého exportéra. Ke konci sledovaného období zaměstnávala Škoda Auto 24561 pracovníků (+ 7,7 %). Detlef Wittig, předseda představenstva společnosti Škoda Auto, přiblížil budoucí vývoj společnosti: „Na základě tohoto výsledku můžeme podniknout další kroky k rozšíření našeho výrobního programu a našeho tržního základu. Tyto kroky přispějí k dalšímu kvalitativnímu zlepšení našich výsledků.“ Škoda Auto v uplynulém roce dodala zákazníkům na celém světě celkem 451 675 vozů (2003: 449758) modelových řad Fabia, Octavia a Superb, což představuje nárůst o 0,4 %. Nejprodávanější modelovou řadou Škoda byla v roce 2004 Fabia s 247600 (2003: 260988) vozy. Řada Octavia posunula svůj rekord z roku 2003 o dalších 9,7 % na celkem 181683 prodaných vozů. Nemalou měrou k tomuto úspěchu přispěla také nová Octavia, která od svého uvedení získala mimořádně pozitivní ohlas jak mezi novináři, tak mezi zákazníky.Limuzínu Superb si zakoupilo celkem 22392 (2002: 23135) zákazníků. V západní Evropě si udržela značka Škoda v roce 2004 stabilní pozici i přes stagnaci automobilového trhu. Celkem se zde dodalo 240672 vozů (+ 2,0 %). Tržní podíl Škoda Auto dosáhl úrovně 1,7 %. V Německu, které si drží pozici největšího exportního trhu, bylo v roce 2004 prostřednictvím autorizované prodejní sítě dodáno 78051 vozů (+ 11,4 %). Tržní podíl dosáhl úrovně 2,4 % (2003: 2,2 %). Výrazného zvýšení prodeje docílila Škoda Auto ve Španělsku (16605 vozů, + 24,6 %), v Řecku (9202 vozů, + 20,9 %) a v Dánsku (8362 vozů, + 16,0 %). Na tuzemský trh, který je po Německu druhým největším, bylo ve sledovaném období dodáno celkem 64676 vozů (- 9,6 %), což vyvolal 11 % pokles celkového trhu. Vozy Škoda přitom posílily svou pozici a dosáhly 48,5 % podílu na trhu (2003: 47,7 %). V regionu střední Evropy - bez České republiky - dodala Škoda Auto v roce 2004 zákazníkům celkem 87139 vozů (- 6,8 %).
Tento výsledek silně ovlivnil pokles celkových trhů o 5,8 % oproti roku 2003. Především Polsko, jeden z nejvýznamnějších trhů společnosti Škoda Auto, zaznamenalo celkové snížení o 11,3 %, způsobené zvýšeným dovozem ojetých vozů. Přes tento pokles celkového trhu dokázala značka Škoda zvýšit meziročně tržní podíl z 12,0 % na 12,5 % a obhájit v i v roce 2004 pozici druhého nejúspěšnějšího importéra. V roce 2004 zaznamenala Škoda Auto v Maďarsku rekordní výsledek: vůz Škoda si zakoupilo 17350 zákazníků (+ 12,2 %). Značka Škoda tak dosáhla tržního podílu 8,2 %.
Kontinuální nárůst prodejů pokračoval i v Rumunsku, kde zákazníci koupili 7658 vozů (+ 22,6 %). Do zemí východní Evropy bylo v roce 2004 společností dodáno celkem 31564 vozů Škoda (+ 18,4 %).
V Rusku našlo své zákazníky 5429 vozů značky Škoda (- 18,7 %). Důvody poklesu byly důsledky silného kurzu koruny a restrukturalizace prodejní sítě. Na Ukrajině, kde se nachází jeden ze závodů Škoda pro montáž vozů, byl zaznamenán nárůst dodávek o 69,5 % s celkovým počtem 9005 vozů. V zámořských regionech a Asii došlo k nárůstu prodejů na 27624 vozů, což znamená zvýšení o 24,2 % v porovnání s rokem 2003. Velmi dobrého výsledku dosáhla Škoda Auto především v Indii, kde se prodalo celkem 7202 vozů (+ 54,7 %). Do Číny bylo dodáno 2307 vozů (nárůst o více než 100 %).
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidelŠkoda Octavia 2.0TDi 135kW SCOUT 4X4 DSG ČR
Škoda Octavia 2,0 TDI 135 kW 4x4 DSG Scout C
Škoda Superb 2.0 TSI 206 L&K Combi 4x4 DSG
Mohlo by vás zajímat
Nejnovější články
Automobilka MINI představila model Acenam a odtajnila české ceny
Na elektromobil s dojezdem až 406 km, nabíjením až 95 kW a délkou čtyř metrů stačí bohatě milion korun ...
Nejmenší Lexus LBX nebo jízda v dakarském speciálu byly taháky festivalu mobility
Na festival mobility Toyota & Lexus jsme vyzkoušeli Lexus LBX, vyzkoušeli off-roady, prolezli kempovací přestavby a obdi ...
Test: Peugeot e-208 GT je malý elektromobil s velkým dojezdem a dobrým srdcem
Facelift přinesl nejen kosmetické úpravy, ale také nový infotainment a vylepšený elektrický pohon ...
Nejčtenější články měsíce
Tipy z autobazarů
Audi A4
Rok výroby 2011
Nissan Navara
Rok výroby 2018
Mercedes-Benz Třídy S
Rok výroby 2017
Peugeot 508
Rok výroby 2022