Toyoty Hilux pokořily nejstudenější místo na světě - Pól nedostupnosti

Speciálně upravené terénní picku-upy Toyota Hilux pokořily místo s nejnižší průměrnou teplotou na zemi. V Antarktidě dosáhly Pólu nedostupnosti, na kterém panuje teplota v průměru -58,2°C. Vozy Hilux ve verzi 4x4 a 6x6 upravila islandská firma Arctic Trucks.

Cestu vozy zahájily v chilském Punta Arenas 3. ledna a skončily v Cape Town v Jihoafrické republice. Jde o první posádku, která se přepravila přes Antarktidu z Šelfového ledovce Filchnera-Ronneové na Šelfový Fimbul přes Jižní pól.


Základem jsou speciální pneu

Letošní expedice se zúčastnil šestikolový Hilux s náhonem na všechna kola. Je vybaven 44palcovými koly Dick Cepec a pneumatikami AT/Nokian. Tento automobil v Antarktidě urazil již desítky tisíc kilometrů v rámci vědeckých i dobrodružných výprav a mimo jiné desetkrát stanul na Jižním pólu.

Druhým expedičním vozem byl nejnovější model Hiluxu z flotily Arctic Trucks, rovněž vybavený novými pneumatikami AT/Nokian, které jsou skvěle přizpůsobené jízdě na sněhu a ledu.

V Antarktidě v současné době operuje celkem 27 vozů připravených úpravci z Arctic Trucks. Čtyři z nich jsou firemní, ostatní si zakoupily výzkumné stanice a další týmy z různých zemí.

Oblíbený pracant

Hilux se v současnosti prodává již v 8. generaci. Původně byl pro svou houževnatost a spolehlivost určený pro těžkou práci v obtížných podmínkách, ale stále častěji je také využívaný různými expedicemi do extrémních částí světa nebo i rekreačními jezdci.

Tvůrci stávající generace se proto věnovali nejen tuhosti konstrukce, posílení zavěšení, objemu zavazadlového prostoru a houževnatosti v terénu, ale zaměřili se i na komfort v pětimístné kabině odpovídající standardu moderních SUV, a také na moderní systémy aktivní bezpečnosti Toyota Safety Sense.

Přes 3 tuny na kouli

Základem vozu je vznětový 2,4litrový motor ze série Global Diesel o výkonu 150 koní a 400 Nm. Ten spolu s šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou a náhonem na přední nápravu nebo všechna kola udává 5,33 metru dlouhému Hiluxu dostatečnou dynamiku. Auto na ložné ploše o velikosti čtverce s hranou 1,5 metru uveze tunu nákladu nebo je schopné táhnout přívěs o hmotnosti až 3,2 tuny.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nový Ford Mustang v prodeji. Základ za 1,6 milionu korun má osmiválec
Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Honda ZR-V je miliónové SUV s výborným hybridem a neuvěřitelnou spotřebnou Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou Test: Kia Stonic 1.2 DPI - moc nejede, ale nic lepšího neseženete

Tipy z autobazarů

Hyundai I30

Rok výroby 2019

269 000 Kč

Toyota Avensis

Rok výroby 2005

108 900 Kč

Škoda Enyaq iV

Rok výroby 2022

1 599 000 Kč

Ford Mondeo

Rok výroby 2019

455 000 Kč