Toyota Yaris GRMN má českou cenu - je dražší než GT86 | Autanet.cz

Toyota Yaris GRMN má českou cenu - je dražší než GT86

Ostrý Yaris GRMN bude jednou sběratelskou raritou, jelikož má být vyrobenou pouhých 400 kusů. Na hot Yarise si připravte přesně 850 000 Kč, což je více, než stojí základní provedení modelu GT86. A také počítejte s tím, že Yaris GRMN je k dispozici s jediným motorem, jedinou výbavou a jedinou převodovkou.

Toyota Yaris GRMN disponuje vyšším výkonem (156 kW) než Peugeot 208 GTi (-3 kW), Opel Corsa OPC (-4 kW) nebo Renault Clio R.S. (-9 kW). Ze všech uvedených je ovšem absolutně nejdražší (např. Corsu OPC koupíte za necelý půl milion koroun).


Novinku od Toyoty pohání kompresorem přeplňovaný čtyřválec o zdvihovém objemu 1,8 litru s výkonem 156 kW (212 koní). Nechybí přesná šestistupňová manuální převodovka nebo samosvorný diferenciál Torsem. Maximální rychlost je elektronicky omezená na 230 km/h (je to z důvodu tepelného zatížení). Zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za 6,5 sekundy..

Ve snaze sladit výkon motoru se zábavnou jízdou používá Yaris GRMN robustní podvozek s dodatečnými výztuhami, včetně další výztuhy mezi levou a pravou věží zavěšení předních kol. Odladění podvozku probíhalo v rámci detailního testování na náročné severní smyčce závodního okruhu Nürburgring s přispěním závodního týmu Toyota GAZOO Racing.

toyota yaris grmn

K lepšímu záběru a ovladatelnosti přispívá samosvorný diferenciál Torsen. Díky kratším pružinám vůz ještě lépe sedí na vozovce. Úprava pružin jde ruku v ruce se speciálními tlumiči (vývoj společně s firmou Sachs) a předními stabilizátory o větším průměru. Yaris GRMN je kromě toho vybaven účinnými brzdami s velkými ventilovanými kotouči a čtyřpístkovými třmeny na předních kolech.

Novinka je nabízena výhradně v třídveřovém provedení a obouvá 17" litá kola BBS s více paprsky. Yaris GRMN je vybaven černým křídlem na zádi. Z dalších úprav jmenujme např. speciální provedení obou nárazníků, zadní difuzor a markantní centrální koncovku výfuku.

toyota yaris hot

Kromě změn na karoserii a interiéru přináší výbava ostrého Yarise jen to nejlepší. Kromě jiného například automatickou klimatizaci, sedm airbagů, parkovací kameru, infotainment se sedmipalcovým dotykovým displejem a navigací, bezklíčové odemykání a startování nebo světelný a dešťový senzor. Specialitou je pak již zmíněný samosvorný diferenciál Torsen.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Petr Šikl

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Fiat Grande Panda dostala spalovací motory i čistě elektrickou verzi
Test: Suzuki Swift 4x4 - nejlepší malé auto do sněhu Test: Toyota Corolla Sedan Klasik je poslední možností, jak pořídit normální auto za skvělé peníze Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém

Tipy z autobazarů

Audi A6

Rok výroby 2017

429 999 Kč

Ford Mondeo

Rok výroby 2020

419 000 Kč

Volkswagen Golf Sportsvan

Rok výroby 2015

255 500 Kč

BMW X5

Rok výroby 2018

1 229 900 Kč