Toyota GT86 a Lexus LFA pojedou 24 hodinovku na Nürburgringu | Autanet.cz

Toyota GT86 a Lexus LFA pojedou 24 hodinovku na Nürburgringu

16. 05. 2013
Sdílet článek

Letošního 41. ročníku vytrvalostního závodu ADAC Zurich 24 hodin Nürburgringu na německém závodním okruhu se japonský tým GAZOO Racing automobilky Toyota zúčastní již posedmé. Toyota usiluje o to vyrábět stále lepší vozy, k čemuž má sloužit i nasazení produktů této společnosti a jejich pracovníků do náročných podniků, jakým je například vytrvalostní soutěž na proslulé severní smyčce (Nordschleife) okruhu Nürburgring, s délkou kola 25 kilometrů.

Členy závodního týmu GAZOO Racing – včetně pilotů, techniků a mechaniků – tvoří zaměstnanci TMC s běžnou pracovní náplní v jejich domovské společnosti v Japonsku. Účast firemních zaměstnanců přímo ve víru závodních tratí dává technikům a konstruktérům zapojeným do vývoje vozů příležitost zdokonalovat jejich um a konstrukční schopnosti, s cílem přicházet s produkty, které předčí očekávání zákazníků.


Kromě speciálu Lexus LFA (kategorie SP8) nasadí GAZOO Racing dva vozy Toyota GT86 (kategorie SP3) připravené pro závodní podmínky. K vývojářům z TMC se připojí i závodníci se zkušenostmi z vytrvalostních automobilových soutěží.
V loňském vytrvalostním závodu dosáhl tým GAZOO Racing vítězství v kategoriích SP8 i SP3.

Vozy ukázaly svůj potenciál již během letošní závodní série VLN na Nürburgringu, kdy získaly vítězství v kategorii a druhé místo v případě LFA týmu GAZOO Racing, stejně tak jako dvě pódiová umístění pro vozy GT86.
K závodnímu týmu GAZOO Racing se na legendárním okruhu ležícím ve vrchovině Eifel připojí i tým Toyota Swiss Racing, jenž nasadí tři závodní vozy Toyota GT86 v kategorii V3. Švýcarský tým si již odbyl úžasnou premiéru na loňském závodu 24 hodin, kde dosáhl vítězství ve své kategorii.

Společnost TMG bude v letošním závodu dobře zastoupena sestavou sedmi speciálů TMG GT86 CS-V3, které dodá závodním týmům Toyota Swiss Racing, Dörr Motorsport a MSC-Rhön c. V. im ADAC. Závodní vůz s pohonem zadních kol a výkonem 200 koní byl vyvinut speciálně pro kategorii V3 populární série VLN na německém okruhu Nürburgring.

TMG využila své bohaté zkušenosti z motoristického sportu a dokázala široce uznávaný homologovaný model GT86 ještě vylepšit, aby vznikl závodní vůz připravený na akce v kategorii CS-V3. Konstruktéři pro tyto účely zvýšili tuhost podvozku, optimalizovali rozložení hmotnosti pro motorsport a instalovali závodní výfukové svody, odpružení a brzdy.

V případě letošního závodu ADAC Zurich 24 hodin Nürburgringu se můžeme těšit na velice nabitý motoristický svátek, kdy se utká 200 přihlášených na okruhu o délce 25 km, tvořeném proslulou severní smyčkou (Nordschleife) a částí okruhu Velké ceny.

Časový rozvrh závodu ADAC Zurich 24 hodin Nürburgringu:
Pátek 17. května
14:25 – 15:55 Volné jízdy
19:35 – 23:30 Kvalifikace 1

Sobota 18. května
11:20 – 13:20 Kvalifikace 2
17:50 – 18:45 Kvalifikace nejlepších 40

Neděle 19. května
17:00 Zahájení závodu

Pondělí 20. května
17:00 Ukončení závodu

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

LEXUS CZECH & SLOVAK REPUBLIC

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: Opel Astra 1.5 Diesel AT8 nabídne hned několik trumfů
Šestá generace Subaru Forester v Česku. Univerzální SUV se ničeho nebojí Test: Mazda CX-80 2.5 e-Skyactiv PHEV AWD Homura Test: Suzuki Swift 4x4 - nejlepší malé auto do sněhu Test: Toyota Corolla Sedan Klasik je poslední možností, jak pořídit normální auto za skvělé peníze

Tipy z autobazarů

Škoda Kodiaq

Rok výroby 2020

598 000 Kč

Hyundai i40

Rok výroby 2016

279 000 Kč

BMW Řada 4

Rok výroby 2018

499 900 Kč

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2015

697 700 Kč