Tokijský expres: Polo GTI

28. 10. 2005
Sdílet článek

Hodně "ostrý" model představil Volkswagen na právě probíhajícím autosalonu v japonském Tokiu (19. října až 6. listopadu): Nabídka modelové řady Polo se rozroste o sportovně laděné Polo GTI, jehož motor o výkonu 110 kW/150 k a skvělý podvozek slibují sportovně založeným řidičům skutečně nevšední zážitky!


Srdcem nového modelu Polo GTI, který na tuzemský trh vyjede už na jaře příštího roku, je přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 1,8 l a výkonu 110 kW/150 k, což je proti předchozímu modelu Polo GTI z roku 1998 posun o 18 kW/25 k výš - nové Polo GTI je nejvýkonnějším provedením ve třicetileté historii modelové řady Polo! Vysokému výkonu motoru odpovídají i dynamické parametry nového modelu, který jede až 216 km/h (předchozí provedení 205 km/h) a sprint z 0 na 100 km/h zvládá za 8,2 s. Turbodmychadlem přeplňovaný motor s pětiventilovou technikou a mezichladičem stlačeného vzduchu vyniká výborným průběhem točivého momentu: Jeho maximální hodnota 229 Nm je k dispozici už při otáčkách 1950 min-1, při zařazeném čtvrtém rychlostním stupni zrychlí Polo GTI z 80 km/h na 120 km/h za pouhých 7,5 s! Ve světle těchto parametrů tím spíše vyniká mimořádně příznivá spotřeba přeplňovaného čtyřválce, která v průměru činí jen 7,8 l/100 km. Typickými "válečnými barvami" dravého Pola GTI jsou černá, stříbrná, bílá a především červená. Rudé jsou i třmeny kotoučových brzd u všech kol, které jsou dobře vidět za paprsky šestnáctipalcových litých kol s pneumatikami rozměru 205/45 R 16. Pocit dynamiky a dokonalé jízdní stability umocňuje i o 15 mm snížený podvozek a černé lemy dveřních podběhů. Střešní spojler s integrovaným třetím brzdovým světlem, uchycený k hornímu okraji zadních dveří, optimalizuje přítlak kol zadní nápravy ve vysokých rychlostech, efektním prvkem je i zdvojená chromovaná koncovka výfuku. Také interiér je plně ve stylu "GTI": Vůz je vybaven anatomickými sedadly s atraktivním čalouněním "Interlagos", volant, hlavice řadicí páky a madlo páky ruční brzdy jsou potažené kůží. Středová konzola přístrojové desky a výdechy ventilace jsou přizdobeny metalickým dekorem, sportovní odlehčené pedály jsou z hliníku. V České republice s nový Volkswagen Polo GTI objeví v I. čtvrtletí roku 2006 a cena bude upřesněna do konce tohoto roku.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Zdroj: volkswagen.cz

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Modernizovaná Kia Picanto má český ceník. Základ koupíte za 319.980 Kč
Díky hokejovému šampionátu ušetříte při koupi Škody Scala, Kamiq a Karoq až 120 tisíc korun Renault Symbioz je rodinné kombi s velkým kufrem Test: Peugeot e-208 GT je malý elektromobil s velkým dojezdem a dobrým srdcem Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám

Tipy z autobazarů

Audi A4

Rok výroby 2011

265 777 Kč

Nissan Navara

Rok výroby 2018

479 900 Kč

Peugeot 308

Rok výroby 2024

549 999 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč