Test: Volvo V60 D4 AWD - krásná rebelka ze severu | Autanet.cz

Test: Volvo V60 D4 AWD - krásná rebelka ze severu

05. 12. 2012
Sdílet článek

Chtělo by se mi říci, Volvo V60 je krásné kombi ze Švédska. To však není tak úplně pravda. Čínská automobilka Geely platí vývoj a do severské automobilky pumpuje peníze. A to je dobře, již nyní se projevují první pozitivní výsledky. Testované Volvo, je totiž lepší než všechny dosavadní modely. Pojďme se na něj podívat trochu více podrobněji.

Volvo S60 jsem testoval při uvedení na trh a nebyl jsem z něho příliš odvázaný, jelikož mi do řízení mluvila řada bezpečnostních a elektronických systémů. Pod dolní hranou čelního skla mi neustále svítilo červené světlo, které signalizovalo nedostatečný odstup za předemnou jedoucím vozidlem, při přejetí středové čáry jsem byl informován varovným signálem, že opouštím svůj pruh atd. Naštěstí téměř všechny tyto systémy omezující řidiče šly vypnout. V paměti z jízdy s S60 mi uvízlo přehnané množství elektroniky a bezpečnostních systémů, které z řidiče dělají spíše pasažéra. Sedan S60 mi vzhledem k jeho vyšší cenovce, omezené variabilitě a praktičnosti nedával příliš smysl. S odstupem zhruba dvou roků jsem proto byl zvědavý na kombi V60 odvozené od sedanu.


Design v hlavní roli
Pryč je doba, kdy kombi od Volva byly hranaté krabice. Nová V60 sází především na design a díky tomu si může dovolit suplovat absenci pětidveřového hatchbacku. Kombi je dlouhé jako sedan a má dokonce stejný rozvor. Ve střední třídě patří duo S60/V60 s délkou 4.628 mm k nejkratším automobilům, což vynahrazuje slušný rozvor náprav 2.776 mm. Díky těmto kompaktním rozměrům je zaděláno na agilní jízdní vlastnosti, ke kterým přispívá i tuhá karoserie s malou mírou prosklení. Testovaný vůz dorazil v modré barvě "Rebel Blue", která mu nesmírně slušela.



Útulný obývák
Kabina je dostatečně šiřoká, vpředu jsem v úrovni loktů naměřil 1.520 mm, vzadu pak 1.490 mm. Oproti sedanu nabídne kombi více prostoru cestujícím na zadních sedadel. Samotný sedák je o 20 mm výše nad podlahou než u sedanu, což je k nezaplacení při delších cestách. Také nad sedákem zbývá o 20 mm více místa. Sezení vzadu je příjemnější, jelikož cestující mají díky větším bočním sklům lepší výhled. Dvojice dospělých si užije slušeného pohodlí (s přepravou třech osob raději nepočítejte, sedadla mají výrazné tvarování právě pro dva pasažéry a prostřední místo je spíše tvrdší i když nabízí plnohodnotnou opěrku hlavy a více pohodlí než třeba VW Passat). Výhled dozadu není úplně ideální, za příplatek si však můžete pořídit elektricky sklopné zadní opěrky hlavy zlepšující výhled nebo pomocníka v podobě parkovacích senzorů, které jsou standardně dostupné od třetího stupně výbavy.

Multifunkční volant skvěle padne do rukou. Na jeho levé straně nalezneme ovladače tempomatu a omezovač rychlosti, vpravo pak tlačítka audiosoustavy. Na páčce směrových světel se ovládá palubní počítač. Údaje procházíte pomocí roleru a tlačítka. Tradičně skvěle je řešeno na středovém panelu ovládání ventilace a klimatizace rozdělené na přehledné zóny. Velkou pochvalu zaslouží rozměrný skvěle čitelný displej umístěný v horní části středové konzoly, který zobrazuje informace palubního počítače, audiosoustavy, navigace nebo nastavení vozu. Všechny palubní systémy komunikují v češtině.



Velikost zavazadelníku není u V60 rozhodující. Jak tvrdí samotná automobilka, pro zákazníky toužící po objemném zavazadelníku jsou určeny modely V70 a XC70. Objem zavazadelníku V60 dosahuje 430 litrů, což je ve srovnání s konkurencí podprůměrná hodnota (stejný objem nabídnou i kombíky o dvě třídy nižší). Neházejme však flintu do žita. Kufr Volva V60 má pravidelný tvar a v nejužším místě mezi podběhy na šířku naměříme velmi solidních 1.100 mm. S hloubkou to také není špatné, jen na výšku je to slabé. V60 nabízí jen 400 mm využitelné výšky (měřeno k platíčku). Delší avšak nízké věci v pohodě převezete. Opěradla zadních sedadel lze sklopit rovnou na sedáky, čímž vzniká rovná ložná plocha.

Jezdí skvěle a komfortně
Volvo S60/V60 stojí na podvozkové platformě Y20, kterou využívá i současné Mondeo (Ford ji označuje EUCD nebo C/D). Vpředu tak nalezneme klasické pseudo McPherson závěsy, vzadu víceprvkovou nápravu od čehož se odvíjejí nadprůměrné jízdní vlastnosti s odpovídajícím komfortem střední třídy. Nová V60 navíc servíruje komfort srovnatelnými s nejlepšími vozy ve třídě (zde si dovolím přirovnání k současné řadě C od Mercedesu-Benz, který exceluje poskytovaným komfortem). Volvo V60 nemá měkce nastavené tlumiče, takže působí pevně a v zatáčkách se téměř nenaklání. Dobře odladěný podvozek dovoluje uhánět dvoustovkou po německé dálnici, rychle zdolávat jednu zatáčku za druhou a umí se skvěle vypořádat s nerovnostmi českých silnic. Komu je poskytované pohodlí málo, může sáhnout po adaptivním podvozku Four-C. Volvo V60 se vyšvihlo mezi nejpohodlnější vozy ve třídě. K pohodě na palubě přispívá i velmi kvalitní audiosystém a celkově dobré odhlučnění.

Volvo V60 přestože působí díky šmrncovní karoserie dravě, nemůžeme ho označit za sportovně laděný vůz. V60 je především vozem, který se hodí zejména na zdolávání delších tratí. Zároveň je také výborným společníkem za každého počasí díky pohonu všech kol AWD (pohon všech kol řešen pomocí spojky Haldex páté generace funguje znamenitě). Skvěle dokáže posádku izolovat od okolního světa a umí ji nabídnout dostatečný komfort a bezpečnost.

Volvo S60/V60 může být vybavenou celou řadou bezpečnostních systémů (k dispozici je tak mimo jiné systém detekce chodců s funkcí plně automatického brzdění, funkce sledování bdělosti řidiče, systém City Safety, který vůz automaticky zastaví, jestliže řidič včas nezareaguje na zpomalení nebo zastavení vozidla vpředu, případně pokud se příliš rychle blíží k pevné překážce atd.). Vysokou bezpečnost Volva S60/V60 dokazuje zisk nejlepšího hodnocení v nejnáročnějších nárazových zkouškách IIHS. V těchto testech vůz naráží do pevné překážky v rychlosti 64 km/h pouhými 25% své šířky, přičemž v těchto nárazových testech celá řada konkurentů vůbec neobstála.

Komfortní kombi s rebelskou tváří
Krásná rebelka ze severu umí nejen zaujmout, ale také skvěle jezdí a je vcelku praktickým vozem, který se v případě pohonu všech kol nezalekne ani sněhové kalamity. Koupí V60 získáte komfortně a bezpečně jezdící kombi s atraktivním vzhledem, které posádku rozmazluje výtečným dílenským zpracováním a nadprůměrně kvalitními materiály v interiéru. Kdo, touží po prémiovém kombíku střední třídy, určitě by neměl Volvo V60 vynechat ze svého hledáčku.


(plusy)
trakce
bezpečnost
tuhá karoserie
luxusní a originální provedení interiéru
tlumení nerovností, poskytovaný komfort a jistý podvozek
odhlučnění a nízký aerodynamický hluk
čestina v palubních systémem
harmonie motoru a převodovky
zvuk audiosoustavy
slušná variabilita pravidelně tvarovaného zavazadelníku

(mínusy)
podprůměrný objem zavazadelníku a jeho menší využitelná výška
méně místa pro nohy pod předními sedadly
vyšší hmotnost vozu
horší výhled dozadu

Technické údaje Volvo V60 2.4 D4 AWD, Momentum
Motor: vznětový přeplňovaný pětiválec
Objem motoru: 1984 ccm
Výkon:  120kW(163k)/2900 ot./min.
Točivý moment max.: 400Nm/1400-2850 ot./min.
Max. rychlost:  215 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 7,5 s
Spotřeba - kombin.: 6,4 l/100 km
Spotřeba - město: 8,6 l/100 km
Spotřeba - mimo město: 5,2 l /100 km
Objem pal. nádrže: 67,5 l
Délka/šířka/výška: 4628/1825/1484 mm
Rozvor: 2776 mm
Zavazadelník: 430/1241 l
Pohot./celková hmotnost: 1701/2280 kg
Základní cena: 741.000 Kč (D2, Base)
Cena test modelu od: 1 026.000 Kč (D4, Momentum)

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Petr šikl (text+foto)

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Seat Leon

Rok výroby 2023

585 000 Kč

Mercedes-Benz GLS

Rok výroby 2024

2 750 000 Kč

Mazda 6

Rok výroby 2017

474 000 Kč

Mini Clubman

Rok výroby 2017

375 000 Kč