Test: Volkswagen T-Cross R-Line 1.5 TSI DSG je skvělé auto, jen má jednu chybu

Volkswagen T-Cross je nejmenší a nejnovější SUV německé značky. Vůz sdílející základ s hatchbackem Polo je navíc sourozencem Škody Kamiq a Seatu Arona. Jak si vede s benzínovým čtyřválcem pod kapotou?

Do redakční garáže nám zavítal T-Cross v provedení R-Line v tyrkysové barvě, s patnáctistovkou pod kapotou a převodovkou DSG. Testovaný kousek nejlépe ukazuje, jak lze na sebe v malém SUV strhnout pozornost.


Tyrkysová metalíza Makena za příplatek 14 900 Kč T-Crossu náramně sluší a dělá z něj atraktivní kousek. Vzhled vozu ještě vylepšuje designový paket R-Line bratru za 33 tisíc, bez kterého se lze ovšem obejít. V tyrkysovém laku vyniknou zajímavé detaily, jako jsou výrazné mlhovky vpředu nebo protažená koncová světla s černými prvky. Nám se karoserie T-Crosse jednoduše líbí. Je originální a působí hravě.

Dobrý pocit z vozu pokračuje i po otevření dveří. V kabině se opakují zajímavé dekory a T-Cross zůstává narozdíl od nového Golfu věrný klasickému ovládačům, což někteří motoristé ocení. Sedadla patří mezi pohodlná, tělo v zatáčkách podrží a ani delší cesty nepředstavují problém. Prostor vzadu ovlivňuje poloha podélně posuvné lavice v rozsahu 140 mm. Když dáte přednost vnitřnímu prostoru před zavazadelníkem, získají zadní cestující na poměry  malých SUV královský prostor. Cestovat můžete dokonce v klobouku, nad hlavami je prostoru dostatek. Zadní sedadla potěší vysoko ukotveným sedákem, který dostatečně podepírá stehna posádky. 

V kufru nechybí dojezdová rezerva a dostatek prostoru, který lze zvětšovat posuvem zadních sedadel. Díky příplatkovému hudebnímu systému beats zahrnující subwoorer výrobce u testovaného T-Crossu udává využitelný objem 375 litrů. Pokud se bez něj obejdete, počítejte s využitelným prostorem od 385 až po 455 litrů. Potěší pravidelné tvary a standardně dodávané sklopné opěradlo sedadla spolujezdce pro převoz dlouhých předmětů. Jediné co chybí, je nemožnost elektrického ovládání víka kufru (Škoda Kamiq tuto možnost nabízí).

volkswagen T-Cross

Motorová nabídka se aktuálně v Česku skládá z benzínových jednotek 1.0 TSI/70 kW, 1.0 TSI/85 kW, 1.5 TSI/110 kW nebo dieselu 1.6 TDI/70 kW. Agregáty spoléhají na spojení s pětistupňovým nebo šestistupňovým manuálem nebo s automatickou sedmistupňovou převodovkou DSG.

Zkoušeného T-Crosse poháněl benzínový čtyřválec 1.5 TSI, který v koncernu nahradil 1.4 TSI. Nasazení nových motorů se ovšem neobešlo bez problémů a někteří řidiči kritizují čtyřválce ve spojení s manuální převodovkou za cukání a škubání v nezahřátém stavu. V našem případě ale nové srdce spolupracuje se sedmistupňovým DSG a vše fungovalo bez potíží.

Patnáctistovka se chlubí výkonem 110 kw (150 koní) a točivým momentem vrcholící hodnotou 250 Nm. Tyto parametry zaručují zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,5 sekundy a maximální rychlost 200 km/h. Pro malé SUV se jedná o ideální motor. Nevadí mu kratší cesty po městě a disponuje dostatek sil a stále rozumnou spotřebou. Obtěžovat nebude posádku ani svým hlukem – motor je totiž kultivovaný a decentně se ozve pouze ve vyšších otáčkách. Moderní benzínové turbomotory obvykle lépe zabírají v nízkých otáčkách. Čtyřválec 1.5 TSI je nutné pro větší zátah hnát do vyšších otáček.

Zajímavou vychytávkou je pak vypínání poloviny válců, které je tu z jednoho jediného důvodu – nižší spotřeby (a tedy nižších emisí). Situaci, kdy jede T-Cross pouze na dva válce, poznáte jen podle ukazatele na displeji před řidičem. Na dva válce jede T-Cross v momentě, kdy po něm nechcete příliš výkonu. Přechod mezi čtyřválcovým a dvoupalcovým režimem je však absolutně plynulý a není se třeba této funkce vůbec obávat. S patnáctistovkou TSI jsme najeli přes 500 km ve smíšeném provozu a palubní displej ukazovat spotřebu 6,5 l/100 km. V praxi lze jezdit samozřejmě i za méně, jen nesmíte jezdit tak svižně.

t-cross engine 1.5 TSI

Benzinová patnáctistovka je v případě T-Crossu výhradně spárována se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, která má jisté mezery. Při prudších rozjezdech dokáže převodovka jemně cuknout, stejně tak při rychlém zbrzdění a opětovném šlápnutí na plyn. Ve vyšších rychlostech a při klidném tempu je vše v pořádku, převodovka řadí jemně a hladce.

Malé ale dospělé SUV

Testovaný Volkswagen T-Cross v provedení Style vyšel se všemi příplatky na nemalých 771 400 Kč. V základu přijde T-Cross s motorem 1.5 TSI a převodovkou DSG na 566 900 Kč. Není to málo, ale styl a dobré jízdní vlastnosti jednoduše něco stojí. Jen pro úplnost dodejme, že vůbec nejlevněji pořídíte T-Cross s benzinovým tříválcem o výkonu 70 kW a pětistupňovým manuálem ve výbavě Life. Ten startuje na částce 467 900 Kč.

Příplatková výbava testovaného vozu:

Metalický lak tyrkysová Makena (+ 14 900 Kč), paket R-Line Exteriér (+ 33 100 Kč), 18“ kola z lehkých slitin Nevada (+ 13 700 Kč), elektricky sklopná zrcátka (+ 3 900 Kč), Light Assist (+ 3 600 Kč), bezklíčový vstup (+ 8 700 Kč), alarm (+ 7 000 Kč), zatmavená zadní okna (+ 4 400 Kč), digitální přístrojový štít (+ 9 300 Kč), navigace (+ 13 100 Kč), aktivní parkovací asistent (+ 14 800 Kč), hudební systém Beats s šesti reproduktory o výkonu 300 W (+ 11 600 Kč), volba režimu jízdy (+ 3 200 Kč), vyhřívaná přední sedadla (+ 7 600 Kč), bederní opěrky vpředu (+ 2 800 Kč) nebo digitální radiopříjimač (+ 5 700 Kč).

Volkswagen T-Cross 1,5 TSI 7°DSG
Motor: 1498 ccm, přeplňovaný zážehový čtyřválec
Max. výkon: 110 kW (150 k) mezi 5000-6000 ot./min.
Max. točivý moment: 250 Nm při 1500-3500 ot./min.
0–100 km/h: 8,5 s
Nejvyšší rychlost: 200 km/h
Průměrná spotřeba: 5,2 l / 100 km
Pohotovostní hmotnost: 1 330 / 1790 kg
Délka x šířka x výška x rozvor:   4108 x 1760 x 1559 x 2551 mm
Základní objem zavazadelníku: 385-455 l 
Objem palivové nádrže: 40 l
Cena základní verze: 452 900 Kč (1,0 TSI) 
Cena s testovanou motorizací:  771 400 Kč

Autor: redakce


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie


Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč

Citroën C3

Rok výroby 2016

145 000 Kč

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

899 000 Kč