Test: Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT jezdí za pakatel a má co nabídnout

vloženo

Nový Yaris již brzy bude sjíždět z pásů výrobního závodu v Kolíně a nás zajímalo, jak jezdí hybridní model poháněný novým benzínovým tříválcem spojený s elektromotorem a převodovkou e-CVT na zbrusu nové podvozkové modulární platformě TNGA GA-B.

Test: Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT jezdí za pakatel a má co nabídnout Test: Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT jezdí za pakatel a má co nabídnout

Toyota Yaris nové generace byla navržena v Evropě, vyrábět se začala v červnu ve francouzském Valenciennes a od příštího roku bude sjíždět i z výrobních pásů továrny ve středočeském Kolíně, kde se již vyrábí model Aygo.


Nový Yaris má proti předchůdci větší šířku a rozvor o 50 mm, přestože celkově je o pět milimetrů kratší a do délky čtyř metrů mu chybí pouhé čtyři centimetry. Rozchod je oproti předchozí generaci větší o 57 mm. Kabina v pohodě pojme čtyři dospělé, které se uvnitř nebudou mačkat. Horší je to pouze s nastupováním na zadní sedadla - dveře se otevírají do nevelkého úhlu a vstupní otvor je poměrně malý. Dostat dovnitř dětskou sedačku tak není vyloženě lehké. Pochvalu zaslouží dobře provedené úchyty ISOFIX.

Zavazadlový prostor Yarisu pojme jen 286 litrů, což je méně než u například u Hondy Jazz. Na šířku má kufr rovný jeden metr a je hluboký 65 cm, což je v této kategorii aut naprosto běžná hodnota. Horší je to s použitými materiály v kufru, ty jsou tvrdé a omyvatelné, celkově to ovšem působí velmi lacině.

Na českém trhu se Yaris představuje ve čtyřech stupních výbav. Na základní výbavu Active navazuje střední výbava Comfort a pro nejnáročnější zákazníky jsou přichystaná stylová provedení Selection Elegant, Selection Style nebo limitovaná Premiere Edition.

O bezpečnost se v rámci standardní výbavy stará soubor prvků Toyota Safety Sense 2.5, který mimo jiné zahrnuje předkolizní bezpečnostní systém s funkcí rozpoznávání chodců a cyklistů, systém zmírňování rizika kolize na křižovatkách, asistent pro udržení v jízdním pruhu, systém sledování únavy řidiče nebo nouzový asistent řízení.

Pod kapotou Yarisu je možné mít základní litrový tříválec VVT-i o výkonu 72 koní. Daleko lepší volbou je ovšem nová tříválcová patnáctistovka Dynamic Force o výkonu 92 kW (125 koní) a 153 Nm, za kterou se připlácí ve druhé výbavě pouze dvacet tisíc korun. Nový tříválec pracující v Atkinsonově cyklu se chlubí dlouhým zdvihem, vysokým kompresním poměrem (14,0:1) a vysokou termodynamickou účinností (40 %). Námi testovanou hybridní verzi tvořil tento atmosférický tříválec, ovšem naladěný jen na výkon 68 kW (92 koní) a 120 Nm, jelikož elektromotor přidává hezkých 59 kW výkonu a 141 Nm. Výsledkem je pak slušná dynamika, akceleraci z 0 na 100 km/h hybridní Yaris zvládne za 9,7 sekundy a umí v případě potřeby uhánět až 175 km/h. Čistě elektrická jízda je pak možná do rychlosti 130 km/h, což je oproti předchůdce značné zlepšení. Nové jsou také lithium-iontové baterie, ty se tentokráte vešly pod zadní sedadla (poklesl počet článků z 120 na pouhých 48 ks). 

A jak funguje hybrid v praxi? Skvěle. Už samotný rozjezd vozu je velmi čiperný. Záběr hybridní soustavy je okamžitý, převodovka nehučí a má příjemný projev (vysavače se tady rozhodně nedočkáte). Yaris stojící na nové podvozkové platformě na oproti předchůdci nižší těžiště, celkově nižší posez, tužší karoserii a širší rozchod. To vše z něj dělají téměř závodní náčiní, pro které mluví i příjemně strmé a nepřeposilované řízení. To vše vede k výborné ovladatelnosti vozu. Špatné to není ani s poskytovaným komfortem. Na sedmnáctipalcových kolech působí tužší dojmem, ale filtrování nerovností je stále dobré.

Pochválit musíme hybrid za spotřebu paliva, když se zkoušený Yaris dokázal v běžném provozu pohybovat za hodnoty udávané výrobcem. Dosáhnout udávané spotřeby 3,8 l/100 km není vůbec nereálné. Hybrid je nejúspornější při jízdě po městě nebo při uvolněném cestováním po okresních silničkách. Jakmile vjedete na dálnici, spotřeba povyskočí téměř dvojnásobně - k šesti litrům. Pokud tedy jezdíte převážně po dálnici, hybridu se vyhněte a sáhněte po levnější 1.5 Dynamic Force s manuální převodovkou (na její test se můžete těšit hned příští týden). My jízdy kombinovali a výsledná spotřeba činila 4,1 l/100 km. Naučili jsme se totiž při dojíždění na semafor využívat na řadící páce polohu B (jedná se o jízdní režim, ve kterém auto co nejefektivněji rekuperuje).

Hybridní Toyota Yaris v týdenním testu jasně dokázala, že se nemá za co stydět a že ve srovnání s ostatními hybridními konkurenty vychází cenově velmi přijatelně. Yaris Hybrid přijde v základu Active na 460 000 Kč, což není ve srovnání s konkurencí vyloženě špatná nabídka.

Toyota Yaris 1.5 Hybrid:

  • Převodovka: e-CVT, pohon předních kol
  • Motor: 1 490 ccm, zážehový přeplňovaný tříválec + elektromotor
  • Cena od: 460 000 Kč
  • Rozměry: Výška 1 500 / Šířka 1 745 / Délka 3 940 / Rozvor 2 560 mm
  • Výkon: 68 (92 k) kW / 5 500 ot/min + elektromor
  • Točivý moment: 120 Nm / 3 600 - 4 800 ot/min + elektromotor
  • Zrychlení: 9,7 s
  • Maximální rychlost: 175 km/h
  • Objem palivové nádrže: 36 litrů
  • Spotřeba: oficiální 3,8-4,9 / test 3,6-6,0 l/100km
  • Hmotnost (užitečná/celková): 1 090/600 kg

redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Toyota

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT jezdí za pakatel a má co nabídnout Fotografie k článku Test: Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT jezdí za pakatel a má co nabídnout Fotografie k článku Test: Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT jezdí za pakatel a má co nabídnout Fotografie k článku Test: Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT jezdí za pakatel a má co nabídnout Fotografie k článku Test: Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT jezdí za pakatel a má co nabídnout Fotografie k článku Test: Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT jezdí za pakatel a má co nabídnout Fotografie k článku Test: Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT jezdí za pakatel a má co nabídnout Fotografie k článku Test: Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT jezdí za pakatel a má co nabídnout Fotografie k článku Test: Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT jezdí za pakatel a má co nabídnout Fotografie k článku Test: Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT jezdí za pakatel a má co nabídnout Fotografie k článku Test: Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT jezdí za pakatel a má co nabídnout Fotografie k článku Test: Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT jezdí za pakatel a má co nabídnout Fotografie k článku Test: Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT jezdí za pakatel a má co nabídnout Fotografie k článku Test: Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT jezdí za pakatel a má co nabídnout Fotografie k článku Test: Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT jezdí za pakatel a má co nabídnout Fotografie k článku Test: Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT jezdí za pakatel a má co nabídnout Fotografie k článku Test: Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT jezdí za pakatel a má co nabídnout Fotografie k článku Test: Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT jezdí za pakatel a má co nabídnout Fotografie k článku Test: Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT jezdí za pakatel a má co nabídnout Fotografie k článku Test: Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT jezdí za pakatel a má co nabídnout Fotografie k článku Test: Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT jezdí za pakatel a má co nabídnout Fotografie k článku Test: Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT jezdí za pakatel a má co nabídnout Fotografie k článku Test: Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT jezdí za pakatel a má co nabídnout Fotografie k článku Test: Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT jezdí za pakatel a má co nabídnout Fotografie k článku Test: Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT jezdí za pakatel a má co nabídnout Fotografie k článku Test: Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT jezdí za pakatel a má co nabídnout

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test: Peugeot e-208 je nejhezčí druhé auto do rodiny

Test: Peugeot e-208 je nejhezčí druhé auto do rodiny

Malý, krásný a čistě elektrický. To je model e-208 francouzské automobilky se lvem ve znaku, který jsme důkladně proklepli. Zajímalo nás, jak se s ním žije, jak jezdí v mrazech a jakým reálným dojezdem se může..

Nové SUV od Škody se bude jmenovat Kushaq, u nás ho ale nekoupíte

Nové SUV od Škody se bude jmenovat Kushaq, u nás ho ale nekoupíte

První sériový vůz postavený na platformě MQB-A0-IN vyvinuté speciálně pro indický trh ponese na zádi jméno Kushaq a..

 Elektrické BMW i4 dostane 530 koní a stovku zvládne za 4 sekundy

Elektrické BMW i4 dostane 530 koní a stovku zvládne za 4 sekundy

Je-li vyžadována ideální vyváženost mezi dynamikou a jízdním komfortem, modely BMW řady 3 a 4 ve svých prémiových..

Chystáte se na hory autem? Pořiďte si střešní nosič

Chystáte se na hory autem? Pořiďte si střešní nosič

Chystáte se na hory autem, ale lyžařské vybavení se vám nevejde do zavazadlového prostoru? Praktický střešní nosič..

Suzuki Swace v prodeji. Hybridní kombi stojí od 610 900 Kč

Suzuki Swace v prodeji. Hybridní kombi stojí od 610 900 Kč

Po 20 letech se do nabídky značky Suzuki vrací model s karoserií kombi. Je jím nová řada Swace, která jako první Suzuki..