Test: Toyota Camry je hybrid, který umí mile překvapit cenou i spotřebou

Velký sedan od Toyoty se po patnácti letech vrátil na český trh a má všechny předpoklady získat si stovky zákazníků, kteří nemusejí diesely a před okupováním levého dálničního pruhu dávají přednost jízdnímu komfortu.

Toyota Camry si odbyla premiéru už v roce 1982 a od té doby sjelo z výrobních pásů přes dvacet milionů kusů. Tomuto modelu u nás nikdy pšenka nekvetla, přesto se japonská automobilka pokouší s tímto sedanem na českém trhu znovu prorazit.


Automobilový trh se mění a lidé v Toyotě vycítili příležitost zabodovat v české kotlině s hybridním sedanem. Do karet jim hraje hned několik faktů. Japonské automobilce již nějakou dobu chybí ve střední třídě zástupce. Avensis skončil a pro uspokojení potřeb fleetových zákazníků je Camry naprosto ideální (firmy při výběru nových vozidel stále více zohledňují ekologické hledisko).

Camry stojí na modulární platformě TNGA (Toyota New Global Architecture), kterou využívá například Lexus ES. Karoserie dlouhá 4885 mm působí majestátně a originálně. Příď vozu v top provedení Executive zdobí full-LED světlomety. Diody se opakují také na zádi. Auto na rozdíl od okoukaných německých konkurentů působí nevšedně s nádechem exotiky. Bílá perleť mu slušela a v horkých dnech se ukázala být ideálním společníkem, v kabině bylo stále snesitelně i po dlouhém stání na ostrém slunci. Zajímavostí hybridních Toyot je použití modré barvy v logech.

Stáří interiéru se nezapře, moderní vymoženosti ale nechybí

Po otevření dveří nečekejte žádný luxus v podobě prémiových materiálů. Uvnitř je to prostě obyčejná Toyota. Palubní deska je zpracovaná kvalitně, ale její design je na evropské poměry roky za zenitem. Kabina se nese v nudném tónu, podobně jako to bylo u Avensisu.

Za volantem se sedí trochu výš, můžete si ale elektricky seřídit pohodlnou sedačku v širším rozpětí. Přední A-sloupek je tenký a nebrání ve výhledu. Na volantu naleznete ovladače palubního počítače a adaptivního tempomatu, který dostanete už v základní výbavě. Toyota stále nepodlehla módě digitálních přístrojovek a Camry má tedy klasické budíky. Palubní počítač dostal barevnou obrazovkou, která umí zobrazovat poměrně velké množství informací. Dekorační lišty imitující dřevo jsou fotogenické, naživo však působí dojmem laciného plastu.

toyota camry interiér

Středový panel vyveden v lesklém provedení je náchylný na prach a otisky prstů. Nepotěší jeho ztvárnění ani použitá grafika navigace dostupná pro dvě top výbavy. Samotný infotainment je rychlý, vcelku přehledný a ovládá se jednoduše. Jen na nejlepší to už nestačí. Alespoň, že tu je přihrádka na bezdrátové dobíjení telefonů.

Pocitově se jedná o prostorné auto, zejména na zadních sedadlech si užijete nadbytek místa (dokonce si zde můžete dát nohu přes nohu). Vpředu je prostoru akorát, vzadu si užijete dlouhé sedáky mohutných křesel. Zadní sedadla můžete mít v případě paketu VIP (+ 100 000 Kč) elektricky polohovatelná - ty se ovládají spolu s rádiem a třízónovou klimatizací přes dotykovou obrazovku ve středové loketní opěrce. Kromě toho získáte elektricky ovládanou roletu zadního okna, manuálně ovládané rolety do bočních zadních oken, Head-Up displej nebo prémiový audiosystém JBL s devíti reproduktory.

Víko kufru se po stisknutí tlačítka na dálkovém ovladači otevře vlastní silou, přičemž se musí zavírat ručně. Zabouchnutí víka doprovází typické plechové klapnutí, což nevadí tolik jako vzpěry víka, které se nezasouvají do krytů, ale přímo mezi zavazadla.

Dlouhé cesty ale i popojíždění po městě je příjemné

S Toyotou Camry jsme během testovacího týdne najeli téměř osm stovek kilometrů, přičemž jsme přes poměrně malou palivovou nádrž (50 litrů) nemuseli tankovat, což je dáno nízkou spotřebou paliva. Tu lze dlouhodobě udržet při troše snahy pod hranicí pěti litrů, při jízdách po městě ještě níže. V praxi stačí jezdit maximálně 130 km/h a naučit se pár fíglů zvyšující dojezd. Je nutné se vyvarovat rychlých rozjezdů a jízdy ve stylu plyn-brzda-plyn. Dojíždět k přechodu nebo před semaforem je nejlepším sundáním nohy z plynu, nebo lehkým bržděním, kdy dochází k dobíjení baterií. Camry je stavěno na klidnou jízdu a popojíždění po ucpaných městech (je vybaveno tlačítkem EV Mode umožňující jízdu pouze na elektřinu).

toyota camry hybrid

Benzinový čtyřválec s objemem 2,5 litru pracuje v Atkinsonově cyklu, což přináší lepší termální účinnost. Je spojen s elektromotorem a nízkokapacitní NiMH baterií. K tomu je vybaven bezstupňovou e-CVT převodovkou. Celý hybridní systém čtvrté generace produkuje výkon 160 kW (218 koní). Benzínový agregát se z celkového výkonu podílí na 130 kW výkonu a poskytuje maximální točivý moment vrcholící hodnotou 221 Nm v rozmezí 3 600 - 5 200 otáček. Tyto hodnoty slibují zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,3 sekundy. Zklamáním je pak udávaná maximální rychlost 180 km/h.

Dobrý pocit z velmi tichého svezení přeruší až nutnost akcelerace. Při ostrém startu nebo předjíždění letí čtyřválec do otáček, ve kterých díky bezestupňové převodovce e-CVT zůstává a produkovaný zvuk připomíná vysavač. Při klidné jízdě ale funguje naprosto znamenitě.

Pohodlné svezení

Podvozek této Toyoty patří k měkčím a je tak předurčena k polykání kilometrů. Dlouhé a pohodlné cesty v poklidném tempu zvládá bravůrně, stejně tak při popojíždění po městě umí rozmazlovat posádku pohodlím a tichostí pohybu. I přes obutá osmnáctipalcová kola, žehlí podvozek znamenitě neduhy českých silnic. Camry není stavěná na to, aby řezala jednu zatáčku za druhou a ani Vás to za jejím volantem nebo na místě VIP pasažéra nebude bavit. Jediným problém se ukazuje být slabší izolace hluku od kol při vyšších rychlostech.

Zajímavá alternativa, kterou musíte pochopit

Toyota Camry zaujme nízkými emisemi (98 g na 100 km), přijatelnou cenovkou (od 920 000 Kč) a poskytovaným pohodlím zejména na zadních sedadlech. Camry je zajímavou alternativou pro všechny ekologicky smýšlející jedince, kterým nejsou po chuti dieselové vozy, dávají přednost klidnějšímu jízdnímu tempu a nechtějí splynout s davy. Hybridní sedan v podobě jakou stvořila Toyota nám dává smysl a jeho řízení nás vyloženě bavilo. Díky plynulé jízdě nám přišly dojezdové vzdálenosti kratší, než u dieselů s plynovým pedálem na podlaze.

Plusy:

  • spotřeba paliva
  • jízdní vlastnosti
  • ochota zatáčet, snadné ovládání
  • naprosto použitelný hybrid
  • komfort a prostor na zadních sedadlech
  • výhled z vozu
  • rezervní kolo a objem zavazadelníku

Mínusy:

  • vyšší hluk od kol při dálniční rychlosti
  • palubní deska působí lacině
  • kratší sedáky předních sedadel
  • horší využití kufru a levné detaily

 


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nový Ford Mustang v prodeji. Základ za 1,6 milionu korun má osmiválec
Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Honda ZR-V je miliónové SUV s výborným hybridem a neuvěřitelnou spotřebnou Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou Test: Kia Stonic 1.2 DPI - moc nejede, ale nic lepšího neseženete

Tipy z autobazarů

BMW Řada 5

Rok výroby 2020

850 000 Kč

Škoda Superb

Rok výroby 2018

549 000 Kč

Peugeot 308

Rok výroby 2024

567 999 Kč

Nissan Navara

Rok výroby 2018

529 900 Kč