Test: Škoda Karoq 2.0 TDI Sportline - předokolka s dieselem jezdí za pět

V době elektrifikace působí mladoboleslavské SUV jako z jiného světa. Karoq pohání klasický dvoulitrový diesel a je spojen s manuální převodovkou a pohonem předních kol. Hodí se pro všechny, kteří rádi řadí a jsou za to odměňovány nízkou spotřebou paliva.

Škoda Karoq ve výbavě Sportline dostala černě lakované detaily v podobě krytů zpětných zrcátek nebo masky chladiče. S tím vším pak ladí černá litá kola s aerodynamickým designem.


Základní Karoq s 1.0 TSI jsme otestovali ještě před modernizací a nebyl vůbec špatnou volbou. Aktuálně ho můžete mít za 638.900 Kč v základní výbavě Ambition, popř. v druhém výbavovém stupni Style za 663.900 Kč. Pokud toužíte po vybavenějším Karoqu, je nutné volit silnější 1.5 TSI, popř. 2.0 TSI. Diesely jsou pak zastoupeny dvoulitrem TDI ve dvou výkonnostných verzích 85 a 110 kW. My sáhli po silnějším provedení v nejvyšší možné výbavě Sportline Exclusive s cenovkou 923.900 Kč, což je o 185.000 Kč více než v základní výbavě Ambition.

Karoq ve verzi Sporline Exclusive s atraktivním oranžovým lakem Phoenix má sice poměrně odvážnou cenovku, ale zachraňuje to bohatou výbavou a povedeným vzhledem. Testovanému kousku nechyběly full-LED světlomety Matrix, zatmavená maska chladiče, kryty zpětných zrcátek nebo záď vozu bez označení motorizace. Vše dokreslují aerodynamické 18“ disky. Uvnitř nalezneme sportovní sedadla s integrovanou hlavovou opěrkou, které jsou překvapivě komfortní i na dlouhých cestách. Sedadla mají slušné boční vedení a poskytují dostatečnou oporu těla. Pozice za sportovním volantem naleznete nadno. Naše výbava přinesla i virtuální kokpit, na jehož ovládání si je potřeba chvíli zvykat. Zajímavým prvkem je také zábavní systém Columbus s 9“ dotykovou obrazovkou, která je bohužel lesklá a je dokonalým lapačem otisků prstů. Pochvalu zaslouží ovládací panel třízónové klimatizace, která má mechanická tlačítka a otočné voliče. Řidič se tak nemusí potýkat s dotykovými plochami nebo s menu ukrytým v zábavním systému podobně jako například v aktuální Octavii.

Nebyla by to Škoda, kdyby si nepřichystala „simply clever“ výbavu. Těšit se můžete na obligátní škrabku ve víčku palivové nádrže, na odpadkový koš nebo deštník ve dveřích, ohrádky pro menší nákup na suchý zip,  nastavitelné kapsy a další drobnosti. V základu je těchto „vychytávek“ docela dost a lze si další přikoupit.

test škoda karoq 2.0 tdi

Kufr nabízí solidní kapacitu 521 litrů základního objemu, což není mezi konkurenty nejvyšší hodnota. Karoq překonává Hyundai Tucson s 616 litry, který se o ně zasloužil hlavně díky delšímu kufru o několik centimetrů. Kia Sportage nabídne 591 litrů, Opel Grandland 514 litrů a Peugeot 3008 podobných 520 litrů. Pod podlahou kufru Karoq pyšní dojezdovou rezervou.

Testovaný 2.0 TDI o výkonu 110 kW je nejsilnější vznětovou volbou a za nás jasnou volbou. Čtyřválec spojený s manuální převodovkou je příjemný nejen díky lehké spojce. Čtyřválec má dostatek síly, protože její točivý moment 340 Nm nastupuje brzy a bez větší prodlevy. Dobrá práce s manuálem vám zaručí nízkou spotřebu, která se může mimo město pohybovat mezi 5 a 6 litry nafty na 100 km. I díky tomu vás může padesátilitrová nádrž přiblížit k dojezdu okolo 1000 kilometrů na jedno natankování. A to není vůbec špatný výkon - například korejská SUV tohle nedokáží.

Karoq s naftovým srdcem se hodí zejména na delší cesty. Důraz kladený na pohodlí zaručuje dobře naladěný podvozek, který nijak nehlučí ani nebouchá na hrubších nerovnostech. Náklony v zatáčkách jsou zjevné, ale nikterak závratné. Samotný podvozek není tuhý, ani extra měkký, prostě tak akorát.

Omlazený Karoq nemá v našich očích žádnou závažnější chybu. Automobilka ponechala klasické ovládání, vylepšila již dobré a hlavně vsadila na normálnost. Tohle je jednoduše stále normální auto s poctivým dieselem, které umí jezdit hodně levně. A pokud Vám nestačí pohon předních kol, můžete mít tuto motorizaci se čtyřkolkou a převodovkou DSG (příplatek ale činí rovných 100.000 Kč).

Plusy:
(+) úsporný diesel
(+) přesná manuální převodovka
(+) prostorný interiér a dobře řešený kufr
(+) poskytovaný komfort
(+) fyzické ovladače klimatizace zůstaly i po faceliftu
 

Mínusy:
(-) vyšší cenovka
(-) jet padesát na trojku i čtyřku není úplně ideální


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nový Ford Mustang v prodeji. Základ za 1,6 milionu korun má osmiválec
Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Honda ZR-V je miliónové SUV s výborným hybridem a neuvěřitelnou spotřebnou Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou Test: Kia Stonic 1.2 DPI - moc nejede, ale nic lepšího neseženete

Tipy z autobazarů

Škoda Enyaq iV

Rok výroby 2022

1 599 000 Kč

Kia Ceed

Rok výroby 2019

219 900 Kč

Dacia Lodgy

Rok výroby 2021

354 900 Kč

Ford Mondeo

Rok výroby 2019

455 000 Kč