Test: Škoda Fabia 1.0 TSI Style – nejlepší Fabie všech dob

vloženo

Čtvrtá generace Škody Fabia opět povyrostla a ještě více dospěla. V rámci redakčního testu jsme vyzkoušeli verzi Style s litrovým motorem TSI s 81 kW ve spojení s manuální převodovkou, kterou pořídíte aktuálně za 409.900 Kč.

Test: Škoda Fabia 1.0 TSI Style – nejlepší Fabie všech dob Test: Škoda Fabia 1.0 TSI Style – nejlepší Fabie všech dob

Škoda Fabia dostala úplně novou podvozkovou platformu. Stejně jako Volkswagen Polo nebo Seat Ibiza stojí na platformě MQB-A0. Mezi konkurenty se Fabie řadí mezi nejrozměrnější. Na délku naměříte 4.108 mm (třetí generace měla 3.997 mm) a rozvor náprav byl zvětšen z 2.470 mm na 2.564 mm. Větší je ale Fabie i do šířky, kde přidává 48 mm na celkem 1.780 mm. Menší je na výšku (nižší je o 7 mm).


Nová generace Fabie pořád vypadá jako Fabie, je ale po všech stránkách modernější. Přední světlomety používají výhradně techniku LED, za příplatek dokonce Bi-LED. Vzadu jsou světlomety dvoudílné, jedna část je v blatníku a ta druhá ve víku kufru. Z bočního pohledu zaujmou u testovaného auta úplně nové disky s aerodynamickými kryty. Ty snižují emise CO2, ale majitel auta si je může sundat, protože jsou na kolech jen nacvaknuté.

test skoda fabia 1.0 tsi style

Uvnitř vozu narazíte na netradičně pojatá madla bočních dveří a oči potěší například přístrojová kaplička ozdobená nápisem Fabia. Celou šíří palubní desky prochází ozdobná lišta, díky níž působí interiér širším dojmem. Příplácet téměř dvacet tisíc za 9,2palcovou  obrazovku Amundsen není potřeba, o něco menší Bolero umí vše podstatné a ještě profituje ze dvou otočných ovladačů. Lišta před spolujezdcem v zkoušené výbavě Style svítí bíle, ve spojení s Amundsenem může svítit dokonce červeně. Teplota klimatizace se ovládá klasickými mechanickými otočnými ovladači, což je jedině dobře. Nutno podotknout, že Fabie poprvé nabízí dvouzónovou automatickou klimatizaci.

Novinkou je také multifunkční vyhřívaný dvouramenný volant, který výborně padne do rukou. Jeho ovladače pak disponují příjemným chodem a samozřejmostí je i přítomnost dvojice rollerů. Díky vyšší výbavě Style byla zkoušená Fabia vybavená plně digitálním přístrojovým štítem Virtual kokpit. U spolujezdce potěší dopředu sklopné opěradlo sedadla. Vzadu pak přijdou vhod dvojité kapsy na zadních stranách předních sedadel a vpředu USB-C porty dostupné nejen ve spodní části palubní desky ale také u vnitřního zpětného zrcátka. Ostatně Fabia je plná vychytávek. Například držák nápojů mezi předními sedadly lze celý vyjímat a pohodlně vyčistit. Drobnost, která v praxi potěší. V řidičových dveřích se pak nachází schránka s deštníkem. Příplatkové panoramatické střešní okno za dvacet tisíc korun fantasticky prosvětluje interiér a dokonce se obejde díky speciální úpravě i bez stínění. V praxi bychom se bez něj ale obešli.

skoda fabia virtual kokpit

Mezigeneračně se zvětšil také zavazadlový prostor. Ten narostl o 50 litrů na celkových 380 litrů. Pokud to někomu nestačí, může sklopením opěradel (dělená jsou v poměru 60:40) objem zvýšit na 1190 litrů. Snad každého potěší velmi bohatý síťový program, který si do Fabie můžete pořídit za rozumných 3.400 Kč.

Testovaný kus byl vybaven druhým nejvýkonnějším motorem z nabídky, kterým je přeplňovaný tříválec 1.0 TSI s 81 kW/110 k a 200 Nm točivého momentu. Kombinován může být buď s převodovkou DSG nebo s šestirychlostní manuální převodovkou jako v našem případě. Ve všech případech jsou poháněna výhradně kola přední nápravy. Po startu nám vadily jemné vibrace nezahřátého tříválce na volnoběh. Jakmile se rozjedete, vibrace se vytratí a tříválec je příjemným společníkem. V nízkých otáčkách se mu sice moc nechce, nahoře ale slušně zabere. Jakmile po tříválci nic nechcete a necháte vůz plout ustálenou rychlostí, můžete v kabině na spolujezdce klidně šeptat. Interiér je příkladně odhlučněn a problém nepředstavuje ani dálniční jízda

skoda fabia tsi engine

Po stránce jízdních vlastností Fabie v podstatě jezdí jako kompaktní hatchbacky. Výtečná aerodynamika zaručuje tichou jízdu a podvozek naladěný spíše na komfortní svezení dokáže zdolat bez větších obtíží i větší vzdálenosti a porodit si i na rozbitějších silnicích. Místo sedmnáctipalcových kol bychom klidně volili pohodovější šestnáctipalcová kola. Na druhou stranu větší kola zaručují hravější a pevnější jízdní projev, na nerovnostech jsou ale více cítit. Benzinová nádrž má standardně objem 40 litrů, ale pokud si připlatíte tisícovku, dostanete o 10 litrů větší nádrž. V praxi to ani není potřeba, zkoušená Fabia jezdila bez větší snahy za rozumných 6,3 l/100 km. Když jsme se ale snažili, spotřeba rázem klesla na 5,5 l/100 km.

Úplně nejlevněji lze sehnat Fabii se základním atmosférickým motorem 1.0 MPI o výkonu 59 kW ve výbavě Ambition. Za tuto verzi si Škoda aktuálně účtuje 339.900 Kč. Dvacet tisíc korun se přihazuje na přeplňovaný tříválec 1.0 TSI o výkonu 70 kW, dalších dvacet pak na zkoušené silnější provedení vybavené šestirychlostní manuální převodovkou. Vrchol motorové nabídky tvoří čtyřválec 1.5 TI s výkonem 110 kW spojený výhradně s převodovkou DSG a minimálně výbavou Style. To už se bavíme o částce 489.900 Kč. V nabídce nechybí ani akční a líbivé provedení Monte Carlo.

nova skoda fabia recenze

Čtvrtá generace Škody Fabia se povedla. Je největším malým autem na trhu a svými vlastnostmi svůj segment jednoznačně přerůstá. Mladoboleslavská automobilka se v případě Fabie nenechala strhnout jen dotykovým ovládáním, což většina řidičů či majitelů starší Fabií při přesednutí ocení. Skvělá aerodynamika, vyzrálý design a spousta vychytávek ve voze z Fabie dělají jedno z nejlepších malých aut, které můžete mít s cenou pod půl milionu korun.

Plusy (+)

  • dostatek prostoru
  • dílenské zpracování a použité materiály
  • zachování tradičních ovládacích prvků
  • simply clever prvky
  • vyvážení jízdní vlastnosti

Mínusy (-)

  • není kombi
  • sedmnáctipalcová kola snižují cestovní komfort
  • vibrace tříválce na volnoběh

 

Škoda Fabia 1.0 TSI 81 kW Style 6 MT - technické údaje:
Motor: přeplňovaný zážehový tříválec, 999 ccm
Pohon: předních kol
Výkon: 81 kW (110 koní) při 5500 ot./min
Točivý moment: 200 Nm při 2000 – 3000 ot./min
Maximální rychlost: 205 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9.7 s
Převodovka: šestistupňová manuální
Spotřeba paliva: 5.0-5.6 l/100 km
Spotřeba v testu: 6,3 l/100 km
Objem nádrže: 40 litrů
Délka: 4108 mm
Šířka: 1780 mm
Výška: 1459 mm
Rozvor: 2552 mm
Pohotovostní hmotnost: 1170–1317 kg
Objem zavazadlového prostoru: 380 / 1190 litrů

redakce

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Škoda Fabia 1.0 TSI Style – nejlepší Fabie všech dob Fotografie k článku Test: Škoda Fabia 1.0 TSI Style – nejlepší Fabie všech dob Fotografie k článku Test: Škoda Fabia 1.0 TSI Style – nejlepší Fabie všech dob Fotografie k článku Test: Škoda Fabia 1.0 TSI Style – nejlepší Fabie všech dob Fotografie k článku Test: Škoda Fabia 1.0 TSI Style – nejlepší Fabie všech dob Fotografie k článku Test: Škoda Fabia 1.0 TSI Style – nejlepší Fabie všech dob Fotografie k článku Test: Škoda Fabia 1.0 TSI Style – nejlepší Fabie všech dob Fotografie k článku Test: Škoda Fabia 1.0 TSI Style – nejlepší Fabie všech dob Fotografie k článku Test: Škoda Fabia 1.0 TSI Style – nejlepší Fabie všech dob Fotografie k článku Test: Škoda Fabia 1.0 TSI Style – nejlepší Fabie všech dob Fotografie k článku Test: Škoda Fabia 1.0 TSI Style – nejlepší Fabie všech dob Fotografie k článku Test: Škoda Fabia 1.0 TSI Style – nejlepší Fabie všech dob Fotografie k článku Test: Škoda Fabia 1.0 TSI Style – nejlepší Fabie všech dob Fotografie k článku Test: Škoda Fabia 1.0 TSI Style – nejlepší Fabie všech dob Fotografie k článku Test: Škoda Fabia 1.0 TSI Style – nejlepší Fabie všech dob Fotografie k článku Test: Škoda Fabia 1.0 TSI Style – nejlepší Fabie všech dob Fotografie k článku Test: Škoda Fabia 1.0 TSI Style – nejlepší Fabie všech dob Fotografie k článku Test: Škoda Fabia 1.0 TSI Style – nejlepší Fabie všech dob Fotografie k článku Test: Škoda Fabia 1.0 TSI Style – nejlepší Fabie všech dob Fotografie k článku Test: Škoda Fabia 1.0 TSI Style – nejlepší Fabie všech dob Fotografie k článku Test: Škoda Fabia 1.0 TSI Style – nejlepší Fabie všech dob Fotografie k článku Test: Škoda Fabia 1.0 TSI Style – nejlepší Fabie všech dob Fotografie k článku Test: Škoda Fabia 1.0 TSI Style – nejlepší Fabie všech dob Fotografie k článku Test: Škoda Fabia 1.0 TSI Style – nejlepší Fabie všech dob Fotografie k článku Test: Škoda Fabia 1.0 TSI Style – nejlepší Fabie všech dob Fotografie k článku Test: Škoda Fabia 1.0 TSI Style – nejlepší Fabie všech dob Fotografie k článku Test: Škoda Fabia 1.0 TSI Style – nejlepší Fabie všech dob Fotografie k článku Test: Škoda Fabia 1.0 TSI Style – nejlepší Fabie všech dob

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Pospěšte si. Audi TT RS Coupé v limitované edici bude mít pro Evropu jen 100 kusů

Pospěšte si. Audi TT RS Coupé v limitované edici bude mít pro Evropu jen 100 kusů

Audi TT RS Coupé iconic edition, limitované na 100 vozů pro Evropu, oslavuje svou exkluzivitou a vysokými výkony čtvrt století úspěchů modelu Audi TT Coupé. Tento sportovní vůz s čistými liniemi je od své premiéry v..

Sen se stal realitou. Mazda CX-60 má šestiválcový diesel a českou cenovku

Sen se stal realitou. Mazda CX-60 má šestiválcový diesel a českou cenovku

Pro všechny, kdo nevěřili, že Mazda skutečně pro svou zbrusu novou vlajkovou loď mezi SUV vozy v Evropě představí nový..

Kia EV6 GT to napráská díky drtivému výkonu supersportům. Česká cena překvapí

Kia EV6 GT to napráská díky drtivému výkonu supersportům. Česká cena překvapí

Dosud nejvýkonnější sériově vyráběný vůz značky Kia, model EV6 GT, je od dnešního dne k objednání u českých..

Test: Peugeot 308 1.5 BlueHDi - krásný lev s poctivým dieselem

Test: Peugeot 308 1.5 BlueHDi - krásný lev s poctivým dieselem

V pořadí třetí generace Peugeotu 308 má být ukázkou toho, jak se francouzský výrobce posunul vpřed. Zda se to povedlo,..

Jak správně zipovat a co děláme špatně

Jak správně zipovat a co děláme špatně

Zipování se používá na místech, kde při souběžné jízdě jeden z pruhů končí. Jeho základem je plynulá jízda bez..