Test: Renault Mégane Grandtour 1.6 dCi - levný a spořivý letec

20. 10. 2014
Sdílet článek

Co si budeme nalhávat, současná generace Méganu je na trhu dlouhých šest let a ještě nějakou dobu bude muset přesluhovat. Jak jinak si vysvětlit již druhý facelift, který byl mimořádně rozsáhlý a má maskovat neúprostné stárnutí. Více životní energie dodává přináší vznětové srdce v podobě šestnáctistovky dCi, která Méganu dává křídla.

V doslově nabité nižší střední třídě láká velmi zajímavou cenovkou Mégane Grandtour, který v základní výbavě s benzínovou šestnáctistovkou přijde na 294.900 Kč. Pokud připlatíte 40.000 kč, máte skvěle vybavený vůz. My se dnes však podíváme na verzi z opačné strany ceníku. v testovací garáži nám přistál Mégane Grandtour s nejvýkonnějším dieselovým motorem. Společnost nám dělala šestnáctistovka dCi o výkonu 96 kW/130 koní, která vyhoví nejen rodinným potřebám, ale i manažerům zdolávat dlouhé vzdálenosti.


Poslední facelift přinesl výrazné omlazení karoserie, díky které Mégane zase vypadá svěží a prostě mu to sekne. LED pro denní svícení se přestěhovaly k předním mlhovkám, úpravou prošla maska chladiče i nárazník. Po otevření dveří však rychle odhalíte stáří vozu, které se snaží maskovat nová navigace R-Link s dotykovým displejem uprostřed palubní desky. K omlazení má přispívat také parkovací kamera nebo nová dvojice asistenčních systémů (automatické přepínání mezi dálkovými a halogenovými světly či systém opuštění jízdního pruhu).

Předmětem testu se stala hlavně nová vznětová šestnáctistovka dCi, která již dříve v nabídce nahradila a překonala devatenáctistovku dCi. Renaultu se podařilo snížit spotřebu paliva, hlučnost a hmotnost. Šestnáctistovka působí silnější dojmem. Poskytovanou dynamikou připomíná spíše vznětové dvoulitry. Díky nízkému zdvihovému obsahu se však jen pomalu dostává z nízkých otáček. Po překročení dvou tisíc však přichází výrazný zátah, což bývá na mokrém povrchu doprovázenou ztrátou tratkce. Chuť do života ovšem pokračuje s Méganem lze doslova lítat. Čtyřválec se nechává ochotně vytáčet k pěti tísícům a chutí po otáčkách připomíná benzínové motory. Přesto platí, že pro rychlou jízdu je nutné motor udržovat v optimálním otáčkovém spektru. Šestnáctistovka dCi by měla podle výrobce v průměru jezdit ve městě za 4,8 l/100 km, mimo město za 3,6 litru a v kombinovaném provozu za rovné čtyři litry. V praxi je nutné k těmto hodnotám přičíst minimálně litr paliva na sto kilometrů, což stále nic není tragického.

Velkou pochvalu zaslouží manuální šestirychlostní převodovka, která je na francouzské poměry naprosto úžasná. Nabrala na přesnosti a jedinou chybkou na kráse zůstavájí zvuky vydávané při přeřazení (bouchání). Po stránce jízdních vlastností jsme však byli trochu zklamáni. Jízda by mohla být více komfortnější. Pokud Mégana nebudete tlačit na hranu fyzikálních vlastností, budete spokojeni. Jezdit rychle umí, ale když přijde rozbitá zatáčka, je dobré si dát pozor. Podvozek si s většími nerovnostmi neví rady a zvládá je s vypětím veškerých sil, přičemž o nich přespříliš informuje posádku boucháním.


Plusy:
+ pořizovací cena
+ bohatá výbava
+ poskytovaná dynamika
+ svěží design karoserie
+ přesné řazení
+ přijatelná spotřeba paliva

Mínusy:
- zastaralá palubní technika
- prodleva turbodmychadla
- příliš tvrdý podvozek
- vrzání plastů
- hlučné řazení
- tlačítko tempomatu na středovém tunelu

Technické údaje Renault Mégane Grandtour1.6 dCi 130k
Motor: vznětový čtyřválec
Objem motoru: 1598 ccm
Výkon: 96kW(130)/4000 ot./min.
Točivý moment max.: 320Nm/1750 ot./min.
Max. rychlost: 200 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 10,1 s
Spotřeba - kombin.: 4,0 l/100 km
Spotřeba - město: 4,8 l/100 km
Spotřeba - mimo město: 3,6 l /100 km
Objem pal. nádrže:   60 l
Délka/šířka/výška: 4567/1804/1507 mm
Rozvor: 2703 mm
Zavazadelník: 486/1595l
Provozní/celková hmotnost: 1395/1885 kg
Základní cena: 294.900 Kč (1.6i, 81 kW, Authentique)
Cena test. modelu od: 439.900 Kč (1.6 dCi, 96 kW, Limited)

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

AutaNet.cz

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Peugeot 308

Rok výroby 2024

567 999 Kč

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

899 000 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč

BMW Řada 5

Rok výroby 2020

849 000 Kč