Test: Renault Arkana přináší styl za rozumné peníze a nízkou spotřebu | Autanet.cz

Test: Renault Arkana přináší styl za rozumné peníze a nízkou spotřebu

Německé prémiové SUV-kupé si nechávají za svůj styl tučně zaplatit. Pokud chcete tedy podobný vůz, můžete sáhnout po Renaultu Arkana, který pořídíte i ve vrcholné výbavě do 850.000 Kč.

Testem prošla Arkana v nejvyšší specifikaci E-Tech Engineered, u které je stanovena ceníková cena 892.000 Kč, přičemž akční cena včetně výkupního bonusu činí daleko příjemnějších 782.000 Kč.


Renault Arkana se pyšní originálním vzhledem a stojí na podvozkové platformě CMF-B (stejně jako například Captur). Zkoušené provedení E-tech engineered vůz zkrášluje zlatými ozdobami – přední lištou F1, lištou na spodní hraně dveří, zlatým prošíváním volantu a sedadel, zlatou síťkou u spolujezdce nebo zlatou ozdobnou lištou na palubce. Kromě toho loga automobilky vpředu i vzadu jsou vyvedeny v černé barvě, stejně tak je lakován i zadní spojler. A vše dovršují 18" disky z lehkých slitin, design Silverstone se zlatým ozdobným prvkem. Takže o originální styl je tady postaráno.

Kabině vládne multimediální systém s dotykovou obrazovkou o úhlopříčce až  9,3 palce, který podporuje Apple CarPlay. Mapy umějí také zobrazovat ceny benzínu na čerpacích stanicích a systém umí vyhledávat cíle s pomocí Googlu. Grafika infotainmentu je povedená a odpovídá cenovce. Druhý displej za volantem nahrazuje klasické budíky. Ten zobrazuje veškeré obvyklé informace a to ve velmi pěkné grafice. Navzdory tomu, že palubní deska působí celkově mírně zastarale, profituje Arkana z fyzických tlačítek, které lze ovládat i po slepu.

Samozřejmostí je bohatá výbava, nechybí mimo jiné full LED světlomety nebo adaptivní tempomat stop & go, jenž je součástí výbavy od druhého výbavového stupně. K němu si je pak možné připlatit ještě systém Easy Pilot, který pomáhá s řízením na dálnici a v koloně. O zklamání se stará jen jednozónová automatická klimatizace. Objem kufru činí u zkoušeného full hybridu 480 litrů, kdežto mild-hybridní verze nabídnou 513 litrů.

Arkanu můžete pořídit ve dvou verzích. První variantou je tzv. mild-hybrid, který je tvořen benzínovou přeplňovanou třináctistovkou o výkonu 140 nebo 160 koní. Taková Arkana je vždy spojená s dvouspojkovou automatickou převodovkou a v silnější verzi slibuje maximálku 205 km/h a poskytuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,1 sekundy. Druhou volbou je námi zkoušený full-hybrid označený přídomkem E-Tech. U toho se o pohon stará benzínová atmosférická šestnáctistovka s nepřímým vstřikováním paliva společně s elektromotorem. Čtyřválec produkuje skromných 69 kW (94 koní) při 5.600 otáčkách a elektromotor pak 36 kW (49 koní). Kromě toho je tady ještě startér-generátor s 15 kW (20 koníky) výkonu. Zajímavostí je multimódová automatická převodovka, která má 2 stupně pro elektromotor a 4 stupně pro spalovací motor. Převodovka nemá synchrony, které mají klasické převodovky, protože je nepotřebuje. Ty tu totiž nahrazuje elektromotor, který otáčky ozubených kol srovná sám. Při klidné jízdě funguje hybridní soustava skvěle, převodovka řadí hladce a ani střídání elektrického pohonu nebo jízdy na spalovací motor ji nedělá žádný problém. Vše je jemné a změny nepostřehnutelné.

Maximální rychlost i zrychlení je u testovaného full-hybridu podstatně nižší než u mild-hybridní verze (172 km/h a 10,8 sekundy), ale udávaná spotřeba paliva je naopak o litr nižší (4,8 l/100 km). Zkušební týden jsme dokončili se spotřebou 5,3 l/100 km, když jsme se pohybovali vždy maximální povolenou rychlostí. Takže pokud se budete alespoň trochu snažit, v reálu budete jezdit dlouhodobě pod pět litrů (a to je o 1,5 litrů méně než u mild-hybridu). Padesátilitrová nádrž zde hravě stačí na ujetí 1.000 km.

Full hybrid E-tech využívá maximálně svůj elektrický pohon. K rozjezdu slouží výhradně elektromotor, proto rozjezdy jsou hladké a svižné. Spolu s efektivní rekuperací (režim „B“ volíte pákou doprava) můžete Arkanu v podstatě řídit jedním pedálem, stejně jako u elektromobilů. Francouzská automobilka slibuje, že až 80 % jízdního času ve městě budete trávit v elektrickém režimu a my ji po zkušenostech věříme. Benzínový motor přicházel při popojíždění ke slovu jen ojediněle. Arkata E-tech je typem hybridu, kde se nemusíte o nic starat. Narozdíl o plug-in hybridů zde odpadá dobíjení. Baterie s kapacitou 1,2 kWh se nabíjí zcela sama.

Jízda s Arkanou E-tech je příjemná, na jediné limity naráží pouze na dálnici, kde čtyři rychlostní stupně jsou málo. Pohyb stotřicítkou je snesitelný, ve vyšších rychlostech se už nebudete chtít pohybovat. Arkana vyhoví všem, kteří chtějí stylové SUV-kupé, jezdí klidně a hlavně úsporně.

Plusy:

  • pořizovací ceny
  • bohatá výbava
  • spotřeba paliva ve městě
  • originální design
  • klasické ovladače

Mínusy:

  • pouze jednozónová klimatizace
  • nehodí se pro dálniční lety

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Peugeot 308

Rok výroby 2023

589 000 Kč

Ford Focus

Rok výroby 2018

349 900 Kč

Subaru Forester

Rok výroby 2020

729 000 Kč

Seat Leon

Rok výroby 2023

585 000 Kč