Test: Peugeot Peugeot e-5008 milovník rodin nemá rád zimu | Autanet.cz

Test: Peugeot Peugeot e-5008 milovník rodin nemá rád zimu

Tiché SUV co pohodlně převeze sedm osob s dojezdem až 615 km pořídíte levněji než hybridní verzi. Kde je problém?

Nový Peugeot 5008 můžete mít aktuálně za 820.000 Kč ve výbavě Allure v mild-hybridní verzi. Výkonnější plug-in hybrid je otázkou 1 070.000 Kč, řadu zájemců tak může lákat o deset tisíc korun levnější plně elektrická verze. Ta nabídne elektromotor o výkonu 157 kW ve spojení s 73 kWh baterií. Pro upřesnění ještě dodejme, že existuje také silnější varianta s elektromotorem o výkonu 170 kW a baterií 96,9 kWh. 


Maximální výkon zkoušené varianty 157 kW (210 koní) elektromotor poskytuje v rozmezí 3.935-14.000 ot./min., přičemž točivý moment 345 Nm je dostupný už 250 až do 4.370 ot./min.

Baterie slabší verze má hmotnost 520 kg, silnější pak 562 kg. Díky tomu jsou jízdní výkony téměř srovnatelné. Stejná je maximální rychlost (170 km/h) a hodně podobné je zrychlení z 0-100 km/h (9,7 s, resp. 9,6 s). Na zdolání jednoho kilometru s pevným startem se to projeví rozdílem pouze třech desetin sekundy. A když už jsem nakousl úvodem odstavce hmotnost, tak věřte, že provozní hmotnost činí 2.293 kg, resp. 2.316 kg, celková pak 2.900 kg (silnější +40 kg).

PRE POINT dobíjení aut
K dobíjení jsme využívali veřejnou dobíjecí síť PRE POINT od Pražské energetiky

Přestože francouzská automobilka slibuje nabíjení rychlostí až 160 kW, v praxi se e-5008 moc nepředvedla. Dostat se přes 64 kW nebylo při teplotách kolem nuly možné. Obě baterie by mělo být možné nabít z 20% na 80°C při ideální venkovní teplotě (20°C) za půl hodiny. V zimních měsících je to spíše hodina. Z 11 kW WallBox se má slabší baterie nabíjet 4,8 hodiny, větší pak 6,5 hodiny. A z domácí zásuvky 23 hodin, resp. 30 hodin, takže při potřebě dobít doma baterii do plného stavu je nutné mít pořádnou časovou rezervu.

Chladné dny elektromobilu nedělají dobře nejen po stránce nabíjení, ale hlavně spotřeby. Při mínusových teplotách se mi nedařilo jezdit pod 25 kWh/100km. Jakmile ale teploty vylezly k pěti stupňům nad nulou, rázem spotřeba spadla k dvaceti kWh. A věřím tomu, že při dvaceti stupních bude e-5008 schopna jezdit za udávaných 17,8 kWh/100 km. Maximální udávaný kombinovaný dojezd 500 km (přestože jej po plném nabití palubní počítač ukazoval) je hodnota ze říše snů. Pro městský provoz udává výrobce dojezd dokonce 615 km. V obou případech je realita zhruba poloviční, což cestu prodražuje a komplikuje. Pokud jsem se hodně snažil, dokázal jsem rozvážnou jízdou při maximálním využívání rekuperace našetřit nějaký ten kWh. Displej palubního počítače při jízdách ukazoval, že zhruba pětinu spotřebované energie požrala klimatizace.

Peugeot e-5008 se chlubí nejen pohlednou karosérií, ale hlavně užásnou kabinou. Francouzské automobilce se podařilo zabudovat dva displeje do zakřivé a levitující panoramatické obrazovky, která sahá od levého konce palubní desky až ke středové konzole. Tato obrazovka vypadá, jako by se vznášela nad palubní deskou. Plovoucí efekt podtrhuje speciální LED ambientní osvětlení pod displejem. Na levé straně se na přístrojovém panelu zobrazují všechny informace týkající se jízdy (rychlost, měřič výkonu, asistenční systémy řízení, tok energie atd.). Prvá strana je dotyková a určená k ovládání klimatizace, navigace, multimediálních systémů atd. 

Ve střední části palubní desky jsou umístěny ovladače i-Toggles neboli plně přizpůsobitelné dotykové ovladače, které lze nakonfigurovat tak, aby poskytovaly rychlý přístup k desti oblíbeným funkcím uživatele, ať už jde o volání oblíbenému telefonnímu kontaktu, spuštění navigace do často používaného cíle, naladění rádia na oblíbenou stanici, nastavení ideální teploty klimatizace, vyhřívání nebo masáž sedadel atd.

Druhá řada sedadel je tvořena posuvnou lavici dělenou v poměru 60/40 s opěradly v poměru 40/20/40, což představuje dokonalou kombinaci modularity a pohodlí. Opěradla sedadel ve druhé řadě se nezávisle sklápějí v 5 polohách, což cestujícím zajišťuje pohodlí na dlouhých cestách. Zvláštní pozornost byla věnována povrchové úpravě, kdy bylo u všech sedadel druhé řady použito vysoce kvalitní čalounění.

Přístup ke třetí řadě sedadel je slušný díky systému Easy Access. Ten umožňuje sedadla ve druhé řadě zcela sklopit a zároveň posunout dopředu. Ovládání usnadňuje páčka umístěná v horní části opěradla sedadla. V kombinaci s širokým otevřením velkých zadních dveří umožňuje tento systém pohodlné usazení ve třetí řadě pro všechny cestující bez ohledu na jejich výšku. Do vozu 5008 se pohodlně usadí až sedm cestujících. Třetí řadu tvoří lavice se dvěma samostatnými opěradly vybavenými nastavitelnými opěrkami hlavy. Tato sedadla nabízejí obdivuhodný komfort díky vysokým měkkým sedákům, vyšším opěradlům a optimalizovanému prostoru nad hlavou.

Zavazadlový prostor nového modelu 5008 má v pětimístné konfiguraci objem 748 litrů, v sedmimístné konfiguraci 259 litrů a v dvoumístné konfiguraci až 1.815 litrů. Při sklopení všech zadních sedadel nabízí nový model 5008 obrovskou rovnou podlahovou plochu.

Peugeot e-5008 se mi líbil po stránce designu zvenku i uvnitř. Francouzská automobilka si hodně dala záležet na kabině a použitých materiálech. Slušná je i variabilita a nakonec i pořizovací cena. Bohužel zklamání přinesla vyšší spotřeba a tím pádem i reálný dojezd. Pokud bych toto SUV testoval v létě, hodnocení by bylo zcela jiné. V zimních měsících nebývá tedy nic jiného, než dojezd dělit dvěma.

Plusy:

+ design 
+ provedení kabiny a návrat klasických ovladačů
+ jízdní vlastnosti
+ pohodlná přední sedadla
+ variabilita a sedm míst
+ jízdní vlastnosti a stabilita
+ odhlučnění
+ pořizovací cena

Mínusy:

- reálný dojezd při mínusových teplotách
- vyšší spotřeba paliva
- pomalé dobíjení


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Petr Šikl (text+foto)

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: MGS5 EV Exclusive umí jednu věc dokonale
Platnost evidenční kontroly v ČR se prodlužuje na dva roky Test: Honda Jazz je malý velký prcek s obrovskou výhodou BMW M2 CS je lehčí, výkonnější a schopnější Test: Opel Astra 1.5 Diesel AT8 nabídne hned několik trumfů

Tipy z autobazarů

Mazda MX-30 e-SKYACTIV EV

Mazda MX-30 e-SKYACTIV EV

Rok výroby 2023

445 000 Kč
Škoda Octavia 1.5 TSI 110kW Ambition Plus

Škoda Octavia 1.5 TSI 110kW Ambition Plus

Rok výroby 2022

415 000 Kč
Ford Kuga 1.5TDCi,navi,360°,ST Line

Ford Kuga 1.5TDCi,navi,360°,ST Line

Rok výroby 2021

499 999 Kč
Land Rover Discovery 3,0 TD6 HSE AWD AUT 7 míst Odp

Land Rover Discovery 3,0 TD6 HSE AWD AUT 7 míst Odp

Rok výroby 2019

649 000 Kč