Test: Peugeot Partner Tepee Outdoor - připraven pro rodinný život | Autanet.cz

Test: Peugeot Partner Tepee Outdoor - připraven pro rodinný život

12. 07. 2012
Sdílet článek

Kdo nemá na velkoprostorové MPV a potřebuje vůz do kterého se pohodlně naskládá celá rodina včetně zavazadel, může sáhnout po levnější variantě postavené na základě dodávkového automobilu.

Dvojčata Citroën Berlingo a Peugeot Partner Tepee se poprvé ukázaly světu v roce 1996. Od té doby se jich prodalo přes čtyři miliony. Citroënu Berlingo se v Česku daří díky agresivnější cenové politice o něco lépe než sourozenci se lvem ve znaku. V praxi však Peugeot Partner Tepee v ničem neztrácí. Nabízí dokonce srovnatelný poměr (cena/výbava) bratříček Citroën a ještě navíc přidává možnost připlatit si za sedmimístnou verzi.


Druhá generace Partnera Tepee se vyrábí ve Španělsku a v Česku se prodává již čtvrtým rokem. Letošní rok přinesl výraznější modernizaci, která se dotkla zejména přední části karoserie. Nové je logo, nové jsou světlomety, mlhovky s přisvěcováním do zatáček a přibylo LED denní svícení. Testovaný Partner byl vybaven příplatkovou multifunkční střechou Zenith se čtyřmi pevnými okny ve stropě. Středem stropu se táhne konzole, která funguje jako ventilační a klimatizační jednotka se schopností parfémovat vzduch. Pasažéři si díky tomuto tubusu mohou připadat jako v letadle. Výhodou je zadní stropní schránka, která je přístupná pomocí dvojice šoupacích dvířek z kabiny a také po otevření pátých dveří (schránku lze sklopit a uložit do ní objemnější předměty). Další velkou výhodou je, že ji lze v případě potřeby vyjmout.

Odhlučnění kabiny je na velmi dobré úrovni a plně se rovná běžným automobilům. Volant je seřiditelný ve dvou osách již v základní výbavě. Plastový volant není příliš příjemný do rukou (je tvrdý), navíc klouže. Sedadlo řidiče lze od prostřední výbavy Active stavit výškově, a tak není problém s nalezením ideální pozice za volantem. Bohužel samotné nastavování výšky sedadla je trochu nešťastné. Nejprve je nutné zatáhnout za páku, a poté tlakem těla hledat ideální výšku. Mezi předními sedadly je k dispozici velká vyjímatelná schránka (ta je součástí praktického paketu Rodina), která klidně pojme dvě velké PETové lahve nebo kompletní fotovýbavu. Úložné prostory najdeme klasicky ve dveřích, ale také netradičně nad čelním sklem. Samotná sedadla mají měkčí sedáky, ale i po delší cestě z nich záda nebolí. Pohodlí zvyšují opěrky rukou.

Ze středového panelu vyrůstá displej příplatkového navigačního systému, který kromě navigačních dat zobrazuje také údaje palubního počítače (ten se ovládá pomocí tlačítka na konci páčky stěračů). Tlačítka pro stahování oken jsou umístěné na středovém panelu hned nad řadící pákou, což není příliš šťastné. Velkým přešlapem je umístění tlačítek elektrického seřizování zpětný zrcátek. To najdeme na spodní hraně přístrojovky mimo zorné pole řidiče. Jinak všechyn ostatní ovladače jsou v dobrém dosahu.

Partner dokáže převést díky dvojici vyklápějících sedadel v zavazadelníku až sedm osob (za příplatek 25.000 Kč ve výbavě Active, resp. za 19.000 Kč ve výbavě Outdoor). V druhé řadě sedadel najdeme tři samostatná stejně veliká sedadla, která v pohodě převezou tři dospělé. U opěradel lze nastavit sklon, přičemž sedadla nelze podélně posouvat. Dají se však uvolnit a překlopit směrem dopředu za přední sedadla, přičemž je lze po odblokování aretace z vozu úplně vyjmout. Manipulace se sedadly je jednoduchá, každé z nich váží jen 11,4 kg. Praktické posuvné dveře najdeme v základní výbavě jen na pravé straně vozu. Od druhého stupně výbavy jsou na obou stranách.

Vybírat můžete, ale jen ze šestnáctistovek
Pod kapotou osobního Partnera je možné mít výhradně motory o objemu 1,6 litru - zážehové VTi s výkonem 72 kW, resp. 88 kW, vznětové pak s 55 kW, resp. 68 kW. Pro náročnější zákazníky je připravena ještě výkonnější verze s 82 kW. My jsme testovali osvědčený a mnohokrát vyzkoušený turbodiesel 1.6 HDI s výkonem 68 kW, tedy 92 koní, který patří k lepšímu průměru. Jeho výkon je dostačující pro běžné cestování, lze s ním jet i svižněji, nikoliv však rychle. Nejvyššího točivého momentu 215 Nm dosahuje již od 1.750 otáček za minutu a dostatečně pružný je i na pátý rychlostní stupeň. S Partnerem lze jezdit v rozmezí 5-6 l/100 za předpokladu pohodové jízdy v rámci platných rychlostních limitů. Pokud pojedete mimo obec devadesátkou, odměnou bude velmi příjemná spotřeba paliva (do 5-ti litrů). Pokud však vjedete na dálnici a budete udržovat povolený maximální limit (130 km/h), počítejte rázem se spotřebou mezi 7-8 l/100 km. Každé další zrychlení se razantně podepisuje na zvyšující se spotřebě. Na vině je především velká čelní plocha.

Hlavně s klidem
Řízení je necitlivé, spíše gumové, při přejíždění nerovností volat škube a vibruje. Řazení pětistupňové převodovky se po modernizaci zlepšilo, dráhy jsou sice dlouhé (zejména pětka je velmi dlouhá, téměř jako u Karosy), ale dráhy jsou přesnější a jednotlivé rychlosti lépe zapadají. Komfortně nastavený podvozek zdolává většinu nerovností velmi dobře. Jediné co mu vadí, je tzv. roleta v zatáčce nebo méně kvalitní železniční přejezdy. Partner je náchylnější na boční vítr, přesto si v dálničních rychlostech vede dobře. K rychlému projíždění zatáček není vůz určen a svým charakterem k tomu ani neláká. Pokud necháte být stranou pocit těžkopádnosti, zatáčky Partner Tepee projíždí vcelku dobře.

Zajímavá cenovka
Přestože je základní verze Partneru Tepee oproti Citroënu Berlingu dražší, nabízí více výbavy. Námi testované verze Outdoor startuje na ceně s benzínovou šestnáctistovkou VTi pod kapotou na 355.000 Kč, přičemž diesel přijde o 20.000 Kč dráže. Za aktuální akční výbavu Outdoor+ připlatíte 10.000 Kč a získáte navíc ESP, parkovacího asistenta, paket Děti a šestnáctipalcová kola z lehkých slitin.

Rodinný pracant
Peugeot Partner Tepee je rodinný pracant, který vyznává pohodový jízdní styl a vyžaduje od řidiče i posádky (díky velkému množství odkládacích prostorů) velmi dobrou paměť nebo vedení seznamu, kterou věc, kdo kam umístil. Koupí Partnera Tepee je možné za rozumné peníze získat rodinný dopravní prostředek, který dává smysl. Partner Tepee odveze na dovolenou či na chalupu celou rodinu včetně zavazadel a všeho potřebného. Partner Tepee v testované výbavě Outdoor+ je levnější alternativou k mnohem dražším vozům MPV.

(plusy)
prostornost
počet odkládacích schránek
výbava
komfort odpružení
pořizovací cena
výhled z vozu

(mínusy)
řízení
pomalejší řazení
jen pětirychlostní převodovka
vyšší spotřeba na dálnici
Technické údaje Peugeot Partner Tepee Outdoor
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem motoru: 1560 ccm
Výkon:  66kW(92k)/4000 ot./min.
Točivý moment max.: 215Nm/1750 ot./min.
Max. rychlost:  162 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 14,3 s
Spotřeba - kombin.: 5,3 l/100 km
Spotřeba - město: 6,2 l/100 km
Spotřeba - mimo město:  4,8 l /100 km
Objem pal. nádrže:   60 l
Délka/šířka/výška: 4380/1810/1801 mm
Rozvor: 2728 mm
Zavazadelník: 675-3000 l
Pohotovostní/celková hmotnost: 1360/2040 kg
Základní cena: 290.000 Kč (1.6 VTi/72 kW, Access)
Cena test. modelu od: 385.000 Kč (1.6 HDi/68 kW, Outdoor+)

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Petr Šikl (text+foto)

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Ford Mondeo

Rok výroby 2016

249 900 Kč

Honda Civic

Rok výroby 2024

777 000 Kč

Volkswagen Arteon

Rok výroby 2019

629 900 Kč

Ford C-MAX

Rok výroby 2018

299 000 Kč