Test: Peugeot 508 1.5 BlueHDi - je krásný a jezdí za hubičku

Peugeot 508 je krásný. Ještě aby ne, kráse obětoval hodně. Nehoní se na litry v zavazadelníku ani centimetry v interiéru. Je to samorost po vizuální stránce dotažený k dokonalosti. A nás zajímalo, jaké má chybičky a jak jezdí se vznětovou patnáctistovkou pod kapotou?

Minulá generace 508 nebyla ničím vyjímečná. Neuměla chytnout za srdce, působila neohrabaně a nenabízela ani dostatek prostoru v kabině. Po všech stránkách patřila k průměru. Peugeot musel hodně kalkulovat a přemýšlet, jak nástupce pojmout. Výsledek snažení předčil očekávání. Francouzská automobilka představila vzhledově povedeného nástupce, který nemá ve střední třídě obdoby.


Sportovně střižený kabát se povedl. Mezi konkurenty jen těžko naleznete něco tak odvážného. Jenom se líbit ale nestačí, proto nás zajímalo, jaká 508 je v praxi. Při živém setkání s vozem snad každý musí ocenit radikální krok automobilky se lvem ve znaku. Před námi stojí hodně nízkým liftback v slušivém červeném laku zvyšující atraktivitu. Po otevření dveří vše umocňují stylová bezrámová okna. O originalitu zádě se starají zadní svítilny vybavené denním režimem, který dokáže vzhledem k aktuálním světelným podmínkám měnit intenzitu svícení. Drobností je fakt, že karoserie se téměř vůbec nešpinila.

Po usednutí do kabiny zažijete pocit luxusního produktu. Překvapí samotné provedení interiéru, kde si použité materiály nic nezadají s prémiovými vozy. V sedadlech sedíte příjemně nízko, což nemusí vyhovovat starší skupině zákazníků, protože z vozu se o něco obtížněji vystupuje, zejména pak z utopených zadních sedadel. Řidič ideální pozici za volantem nalezne velmi rychle, maličký volant lze přitáhnout k tělu a sedadlo nastavit v dostatečném rozsahu. Plusové body peugeot sbírá za rozmístění tlačítek a hlavně za použití tlačítka deaktivace systému stop-start. I-cockpit druhé generace vyslyšel nářky zákazníků a pro řadu věcí existuje fyzický ovladač. Velkou pochvalu zaslouží klasický kruhový ovladač hlasitosti audia, který z aut téměř vymizel.

Virtuální přístrojovou kapličku za volantem si můžete přizpůsobit k obrazu svému. Zvyk vyžaduje rozmístění tlačítek na volantu. Horší situace panuje při couvání, jelikož ve druhém stupni výbavy chybí couvací kamera a je nutné se spoléhat pouze na systém zobrazování vzdálenosti a zpětná zrcátka.

Prostornost v kabině se nemůže rovnat s nejlepšími ve třídě. Uvnitř nečekejte více prostoru než v 308, na výšku působí interiér dokonce stísněněji, což je daň za sportovní vzhled. Špatné to ovšem není se zavazadlovým prostorem, ten pojme 487 litrů, má nízkou nákladovou hranu a je ukázkově přístupný.

Pod kapotou můžete mít přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.6 PureTech o výkonu 133 kW nebo tři turbodiesely – 1.5 BlueHDi (96 kW) a dvě varianty 2.0 BlueHDi (120 a 130 kW). My vyzkoušeli základní naftovou patnáctistovku a byli spokojeni. Výkon 96 kW není kdovíjaký, ale 300 N.m točivého momentu už je solidní hodnota. Jedna-pětka BlueHDi překvapí svou houževnatostí. Kombinace malého motoru s manuální převodovkou vyhoví všem, kteří žádají úsporný provoz a kultivovaný projev. Potěší ochota sbírat se z nízkých otáček, ve městě můžete jet padesát na pětku. Čtyřválec poskytuje dostatek výkonu i pro dynamičtější jízdu, a přitom se spotřeba může dlouhodobě pohybovat kolem pěti litrů na sto kilometrů. Samozřejmě můžete jezdit i levněji, na otevřených silnicích klidně i za čtyři litry.

Patnáctistovka je standardně spárována se šestistupňovým manuálem, za 60.000 Kč  můžete mít osmistupňový automat. Testovaná manuální převodovka není vůbec špatná, pryč je dřívější nepřesnost.

K vysokému cestovnímu komfortu přispívá dobré odhlučnění a sedmnáctipalcová kola. Jistou zásluhu na tom mají adaptivní tlumiče, které tu nejsou jako u některých konkurentů na škodu. V komfortním režimu se karoserie zbytečně nehoupe a ve sportovním režimu nic nebouchá. Peugeot 508 je jistý a pohodlný zároveň. Jízdně připomíná prémiové sedany, když se podařilo kabinu skvěle odhlučnit a cestovní rychlost se může pohybovat klidně kolem 170 km/h.

508 je stvořená delší pohodlné cesty. Pokud 508 přivedete na hranu, zjistíte, že ji to není po chuti. Měkčí uložení náprav způsobuje nedostatek informací při extrémní jízdě, jenže právě v tento okamžik si uvědomíte, že tohle sportovní vůz. Ač vypadá sportovně, není tohle vůz stvořený pro jízdu na limitu či jízdu po okruhu. Je to auto, které skvěle zdolává dlouhé trasy, ve městě působí hbitě a na dálnici klidně.

Podle nás se Peugeotu novinka povedla. Stylově pojatá karoserie ukrývá originálně pojatou kabinu tvořenou prémiovými materiály. Novinka skvěle jezdí. Přestože má bezrámová okna, umí být akusticky velmi přívětivým parťákem. Sázka na komfortní svezení se vyplatila a v přímém srovnání s konkurencí na tom není 508 vůbec špatně. Rozhodně se nejedná o průměrné auto, které by se mělo strachem krčit někde v koutě. Naděláte s ním mnoho parády.

Technické údaje: Peugeot 508 1.5 BlueHDi Allure

  • Typ motoru, zdvihový objem: vznětový, 1 499 cm3
  • Nejvyšší výkon: 96 kW při 3 750 ot/min
  • Nejvyšší krouticí moment: 300 Nm při 1 750 ot/min
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,7 s
  • Nejvyšší rychlost: 208 km/h
  • Převodovka: manuální 6 stupňů
  • Zákl./max. objem zavazadlového prostoru: 487 l / 1 537 l
  • Objem palivové nádrže: 55 l
  • Prům. spotřeba kombinovaná / test: 3,8 / 4,9 l/100 km
  • Pořizovací cena: 730.000 Kč

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč

Citroën C3

Rok výroby 2016

145 000 Kč

Nissan Navara

Rok výroby 2018

499 900 Kč

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

899 000 Kč