Test: Opel Combo 1.5 CDTI XL – auto pro rodiny podle Opelu dává smysl | Autanet.cz

Test: Opel Combo 1.5 CDTI XL – auto pro rodiny podle Opelu dává smysl

Našli jsme auto se sedmi plnohodnotnými sedadly s dobrou spotřebou a cenou.

Opel Combo můžete aktuálně pořídit již za 569.990 Kč. Za tuto částku ho dostanete v prvním výbavovém stupni Edition Plus pohaněný benzínovým tříválcem 1.2 Turbo o výkonu 81 kW spojený s šestirychlostním manuálem. Pokud přihodíte 40 tisíc korun, dostanete diesel 1.5 CDTI o výkonu 75 kW, rovněž s manuálem. Od druhé výbavy Elegance Plus je možné mít silnější diesel 1.5 CDTI o výkonu 96 kW spojený buď s manuální nebo osmistupňovou automatickou převodovkou. V prvním případě se bavíme o částce 679.990 Kč, v druhém o 719.990 Kč. Pokud toužíte po prodloužené verzi XL, je nutné přihodit v obou případech čtyřicet tisíc korun. A my k testu zvolili rovnou to nejlepší, diesel, automat, nejvyšší výbavu a dlouhé provedení.


Kategorie velkoprostorových MPV prakticky vymizela a větší rodiny mají problém najít adekvátní vůz pro jejich potřeby. Na jejich místo se ale vedle kombíků a různých mutací SUVéček tlačí osobní dodávky, které nabízejí za rozumný peníz slušnou užitnou hodnotu. A už nevypadají jako krabice. 

Výbava Elegance Plus se vyplatí, jelikož s ní dostanete bez příplatku mimo jiné posuvné dveře na obou stranách karoserie, tři samostatná sklopná sedadla, barevný přístrojový panel, zadní parkovací kameru, automatickou klimatizaci, 6 reproduktorů, vyhřívaný volant, výklopné sklo v pátých dveřích, zatmavená boční a zadní okna, elektrické ovládání předních i zadních oken, vyhřívání a ovládání zpětných zrcátek nebo ráfky z lehké slitiny. Připlácet můžete za bezklíčkové odemykání a startování (+10.000 Kč), sedmimístné provedení (+28.000 Kč), panoramatické střešní okno (+25.000 Kč) nebo sadu Connect Plus (+35.000 Kč). 

Tajnou zbraní Opelu Combo jsou Matrix LED světlomety, které dostanete už v základu. Prodloužená verze se chlubí rozvorem 2.975 mm (kratší má jen 2.785 mm), délkou karoserie 4.760 mm (4.410 mm) a hlavně zavazadelníkem o objemu 850 litrů (oproti 597 l).

Combo tak seženete ve dvou délkách rozvoru a v konfiguraci s pěti nebo sedmi sedadly (testovaná verze je prodloužená sedmisedadlová, krátká verze se nabízí pouze jako pětimístná). Ve druhé řadě můžete mít lavici (dělenou 60 : 40) nebo tři individuální sedačky (vždy ale máte tři isofixy), sedadla ve třetí řadě lze samostatně sklápět a dokonce vyjmout. Na třetí řadu se pohodlně usadí i dospělák. Sedačky jdou navíc snadno vyjmout, takže z Comba můžete udělat i stěhovák.

Sklopením sedadel v druhé řadě vzniká naprosto rovná ložná plocha, která pohodlně poslouží třeba pro přespání nebo převezení neskladných předmětů. A k tomu je tu stropní box, přístupný nejen od pátých dveří, ale i z druhé strany – z kabiny. Kratší provedení s délkou karoserie 4,4 metru disponuje zavazadlovým prostorem o objemu 597 litrů (XL pojme 850 litrů, pokud tedy nemáte třetí řadu sedadel).

Výběr pohonných jednotek je jednoduchý. Nechcete-li tříválcovou dvanáctistovku, musíte vzít vznětovou patnáctistovku, buď ve slabší nebo silnější verzi (ta je také určená pro dlouhé provedení), buď s manuální šestirychlostní nebo osmistupňovou automatickou převodovkou Aisin. A pro příznivce elektromobility je tu čistě elektrické provedení.

Přestože Combo je pořádná krabice, dokáže s dieselem pod kapotou jezdit za nějakých šest litrů na sto kilometrů. Pokud se vydáte na delší trasu s větším podílem okresních silnic, spotřeba dokáže spadnout k pěti litrům. 

Na dlouhých cestách je Combo příjemným společníkem. Nejenže posádka profituje s dostatku prostoru, kabina je také dobře odhlučněná. Více hluku se dostavuje až při překročení českého dálničního limitu, o nic strašného se ale nejedná. Použitá podvozková platforma EMP2 se sice vzadu spoléhá na obyčejnou torzní příčku, naladění je komfortního charakteru. Opel se dokáže měkce zhoupnout a filtrování příčných nerovností funguje jako šlápnutí do mechu. Fakt příjemné. Řízení je lehké, téměř bez zpětné vazby a s dlouhým převodem. 

Opel Combo je klonem Citroënu Berlingo, Peugeotu Rifter, Fiatu Doblo nebo Toyoty Proace City Verso. Combo s dieselem a manuální převodovkou je ideálním praktickým vozem za rozumné peníze, stejně jako sourozenci. Boduje ovšem fantastickými světlomety, poskytovaným komfortem, ovládáním a hlavně cenovkou.

Plusy:

+ úsporný diesel
+ komfortní podvozek
+ praktická kabina
+ boční posuvné dveře
+ otevíratelné okno pátých dveří
+ fantastické LED světlomety

Mínusy:

- aerodynamický hluk
- ve vyšších rychlostech odpor vzduchu

 

Technické parametry: Opel Combo XL 1.5 BlueHDi 8AT

  • Typ motoru: vznětový čtyřválec, 1.499 ccm
  • Nejvyšší výkon: 96 (130) / 3.750 kW/ot/min
  • Nejvyšší toč. moment: 300 / 1.750 Nm/ot/min
  • Převodovka: osmistupňová automatická
  • Maximální rychlost: 184 km/h
  • Zrychlení 0-100 km/h: 11,4 s
  • Spotřeba kombi: 5,6 l/100 km
  • Objem palivové nádrže: 50 litrů
  • Délka, šířka, výška: 4.760 / 1.921 / 1.818 mm
  • Rozvor: 2.975 mm
  • Objem zavazadelníku: 850 / 2.693 litrů
  • Pohotovostní / celková hmotnost: 1.650 / 2.300 kg
  • Pořizovací cena: 749.000 Kč (1.5 BlueHDi 130 8AT, provedení XL a výbava Elegance Plus) 

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

red

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: MGS5 EV Exclusive umí jednu věc dokonale
Platnost evidenční kontroly v ČR se prodlužuje na dva roky Test: Honda Jazz je malý velký prcek s obrovskou výhodou BMW M2 CS je lehčí, výkonnější a schopnější Test: Opel Astra 1.5 Diesel AT8 nabídne hned několik trumfů

Tipy z autobazarů

Volvo V60 2,0 T6 4x4 Recharge TAŽNÉ ČR

Volvo V60 2,0 T6 4x4 Recharge TAŽNÉ ČR

Rok výroby 2022

849 900 Kč
Nissan Navara 2,3 HARD TOP

Nissan Navara 2,3 HARD TOP

Rok výroby 2016

419 900 Kč
Land Rover Discovery 3,0 TD6 HSE AWD AUT 7 míst Odp

Land Rover Discovery 3,0 TD6 HSE AWD AUT 7 míst Odp

Rok výroby 2019

649 000 Kč
Mazda MX-30 e-SKYACTIV EV

Mazda MX-30 e-SKYACTIV EV

Rok výroby 2023

445 000 Kč