Test: Opel Combo 1.5 CDTI XL – auto pro rodiny podle Opelu dává smysl
Našli jsme auto se sedmi plnohodnotnými sedadly s dobrou spotřebou a cenou.
Opel Combo můžete aktuálně pořídit již za 569.990 Kč. Za tuto částku ho dostanete v prvním výbavovém stupni Edition Plus pohaněný benzínovým tříválcem 1.2 Turbo o výkonu 81 kW spojený s šestirychlostním manuálem. Pokud přihodíte 40 tisíc korun, dostanete diesel 1.5 CDTI o výkonu 75 kW, rovněž s manuálem. Od druhé výbavy Elegance Plus je možné mít silnější diesel 1.5 CDTI o výkonu 96 kW spojený buď s manuální nebo osmistupňovou automatickou převodovkou. V prvním případě se bavíme o částce 679.990 Kč, v druhém o 719.990 Kč. Pokud toužíte po prodloužené verzi XL, je nutné přihodit v obou případech čtyřicet tisíc korun. A my k testu zvolili rovnou to nejlepší, diesel, automat, nejvyšší výbavu a dlouhé provedení.
Kategorie velkoprostorových MPV prakticky vymizela a větší rodiny mají problém najít adekvátní vůz pro jejich potřeby. Na jejich místo se ale vedle kombíků a různých mutací SUVéček tlačí osobní dodávky, které nabízejí za rozumný peníz slušnou užitnou hodnotu. A už nevypadají jako krabice.
Výbava Elegance Plus se vyplatí, jelikož s ní dostanete bez příplatku mimo jiné posuvné dveře na obou stranách karoserie, tři samostatná sklopná sedadla, barevný přístrojový panel, zadní parkovací kameru, automatickou klimatizaci, 6 reproduktorů, vyhřívaný volant, výklopné sklo v pátých dveřích, zatmavená boční a zadní okna, elektrické ovládání předních i zadních oken, vyhřívání a ovládání zpětných zrcátek nebo ráfky z lehké slitiny. Připlácet můžete za bezklíčkové odemykání a startování (+10.000 Kč), sedmimístné provedení (+28.000 Kč), panoramatické střešní okno (+25.000 Kč) nebo sadu Connect Plus (+35.000 Kč).

Tajnou zbraní Opelu Combo jsou Matrix LED světlomety, které dostanete už v základu. Prodloužená verze se chlubí rozvorem 2.975 mm (kratší má jen 2.785 mm), délkou karoserie 4.760 mm (4.410 mm) a hlavně zavazadelníkem o objemu 850 litrů (oproti 597 l).
Combo tak seženete ve dvou délkách rozvoru a v konfiguraci s pěti nebo sedmi sedadly (testovaná verze je prodloužená sedmisedadlová, krátká verze se nabízí pouze jako pětimístná). Ve druhé řadě můžete mít lavici (dělenou 60 : 40) nebo tři individuální sedačky (vždy ale máte tři isofixy), sedadla ve třetí řadě lze samostatně sklápět a dokonce vyjmout. Na třetí řadu se pohodlně usadí i dospělák. Sedačky jdou navíc snadno vyjmout, takže z Comba můžete udělat i stěhovák.

Sklopením sedadel v druhé řadě vzniká naprosto rovná ložná plocha, která pohodlně poslouží třeba pro přespání nebo převezení neskladných předmětů. A k tomu je tu stropní box, přístupný nejen od pátých dveří, ale i z druhé strany – z kabiny. Kratší provedení s délkou karoserie 4,4 metru disponuje zavazadlovým prostorem o objemu 597 litrů (XL pojme 850 litrů, pokud tedy nemáte třetí řadu sedadel).
Výběr pohonných jednotek je jednoduchý. Nechcete-li tříválcovou dvanáctistovku, musíte vzít vznětovou patnáctistovku, buď ve slabší nebo silnější verzi (ta je také určená pro dlouhé provedení), buď s manuální šestirychlostní nebo osmistupňovou automatickou převodovkou Aisin. A pro příznivce elektromobility je tu čistě elektrické provedení.

Přestože Combo je pořádná krabice, dokáže s dieselem pod kapotou jezdit za nějakých šest litrů na sto kilometrů. Pokud se vydáte na delší trasu s větším podílem okresních silnic, spotřeba dokáže spadnout k pěti litrům.
Na dlouhých cestách je Combo příjemným společníkem. Nejenže posádka profituje s dostatku prostoru, kabina je také dobře odhlučněná. Více hluku se dostavuje až při překročení českého dálničního limitu, o nic strašného se ale nejedná. Použitá podvozková platforma EMP2 se sice vzadu spoléhá na obyčejnou torzní příčku, naladění je komfortního charakteru. Opel se dokáže měkce zhoupnout a filtrování příčných nerovností funguje jako šlápnutí do mechu. Fakt příjemné. Řízení je lehké, téměř bez zpětné vazby a s dlouhým převodem.

Opel Combo je klonem Citroënu Berlingo, Peugeotu Rifter, Fiatu Doblo nebo Toyoty Proace City Verso. Combo s dieselem a manuální převodovkou je ideálním praktickým vozem za rozumné peníze, stejně jako sourozenci. Boduje ovšem fantastickými světlomety, poskytovaným komfortem, ovládáním a hlavně cenovkou.
Plusy:
+ úsporný diesel
+ komfortní podvozek
+ praktická kabina
+ boční posuvné dveře
+ otevíratelné okno pátých dveří
+ fantastické LED světlomety
Mínusy:
- aerodynamický hluk
- ve vyšších rychlostech odpor vzduchu
Technické parametry: Opel Combo XL 1.5 BlueHDi 8AT
- Typ motoru: vznětový čtyřválec, 1.499 ccm
- Nejvyšší výkon: 96 (130) / 3.750 kW/ot/min
- Nejvyšší toč. moment: 300 / 1.750 Nm/ot/min
- Převodovka: osmistupňová automatická
- Maximální rychlost: 184 km/h
- Zrychlení 0-100 km/h: 11,4 s
- Spotřeba kombi: 5,6 l/100 km
- Objem palivové nádrže: 50 litrů
- Délka, šířka, výška: 4.760 / 1.921 / 1.818 mm
- Rozvor: 2.975 mm
- Objem zavazadelníku: 850 / 2.693 litrů
- Pohotovostní / celková hmotnost: 1.650 / 2.300 kg
- Pořizovací cena: 749.000 Kč (1.5 BlueHDi 130 8AT, provedení XL a výbava Elegance Plus)
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidel
Opel Combo ELEGANCE Plus
Opel Combo VAN 1.6 CDTi 77kW L2H1 *ČR