Test: Omoda 5 je benzínové čínské SUV, které má dobře našlápnuto
Invaze čínských modelů do Česka nabírá na otáčkách. A nás zajímalo, jak si vede cenově zajímavá Omoda 5.
V březnu vtrhly na český trh čínské značky Jaecoo a Omoda, které spadají pod koncern Chery. Jaecoo 7 jsme již otestovali a teď přišel na řadu pětkový model od Omody, což je SUV velikostně srovnatelné třeba s Hyundai Kona. Zajímavostí je fakt, že novinku bylo možné při spuštění prodejů koupit za necelého půl milionu korun.
Omoda 5 v základní výbavě přišla počátkem června na 699.000 Kč, přičemž za zkoušený model si automobilka žádala 749.000 Kč. Aktuálně jej ale prodejci poskytují se slevou rovných 100.000 Kč. Provedení ICE tak pořídíte za akční cenu od 599.000 Kč. A to už je slušná nabídka.
Výbava Premium pak startuje na akční ceně 682.000 Kč oproti původní 782.000 Kč. Akce se týká skladových vozů a zákazníci můžou objednat vozy přímo u dealerů, kterých je v současné době patnáct.
Na vzhled karoserie ať si každý udělá názor sám. Máme zkušenost, že buď se lidem líbí, nebo ne. Nic mezitím. Pojďme raději do kabiny, kde palubní desku tvoří zakřivený panel displejů. Před řidičem a uprostřed palubní desky jsou dvě obrazovky o úhlopříčce 12,3 palce – jedna slouží jako přístrojový štít, druhá je určena infotainmentu. Samotný systém je vcelku přehledný, ovládání zhoršují pouze menší ikony pro vstup do jednotlivých funkcí ve spodní části obrazovky. Nutno poznamenat, že dotykově se ovládá topení i chlazení. Na středovém tunelu sice naleznete tlačítko pro zapnutí klimatizace, ale teplotu a vše ostatní musíte naklikat pomocí displeje.
Potěší dostatek odkládacích prostor v čele s velkou schránkou pod loketní opěrkou. V naší vrcholné variantě si posádka navíc užije slušně hrající audiosoustavy od Sony s osmi stříbrnými reproduktory ve stylu Mercedesu. Hlasitost audia lze ovládat tlačítky na volantu nebo pomocí displeje po stáhnutí horního menu.

Z hlediska nabíjení chytrých zařízení je tom Omoda 5 skvěle, vpředu nalezneme USB-A i USB-C porty, vzadu na středovém tunelu stejnou kombinaci. V druhé řadě sedadel se pohodlně usadí osoby s výškou do zhruba 180 centimetrů.
Kufr podle výrobce pojme 442 litrů zavazadel, nabídne pravidelné tvary, do nichž nezasahují zadní podběhy. Jeho podlaha má půdorys s minimální šířkou 95 cm, na výšku k roletce pak nabídne 40 cm. Pod dnem podlahy je ukryt pěnový box pro uložení povinné výbavy a jiných drobností – ještě pod ním má své místo dojezdové kolo. Po sklopení zadních opěradel vzniká téměř rovná plocha, nakládací hrana je v rovině s podlahou a leží nějakých 75 cm nad vozovkou.

Pod kapotou pracuje přeplňovaná šestnáctistovka o výkonu 108 kW a 275 Nm. Ta na Omodu 5 bohatě stačí. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 9,2 sekundy a maximálně umí letět 197 km/h. Rozjezdy nejsou úplně hladké a jsou doprovázeny jemným škubnutím. Podobně funguje brzdová soustava, u které plynový pedál při sebejemnějším stlačení reaguje přehnaně.
Dvouspojková převodovka ovšem za jízdy řadí skvěle – předvídatelně a bez škubání. Samotná jízda po hladkém asfaltu není špatná, horší je to na nerovnostech, kde velká kola mají tendenci odskakovat a bouchat (kola jsou v obou výbavách vždy 18palcová s pneu v rozměru 215/55). Co se týká konstrukce, přední náprava se spoléhá na McPherson a zadní na víceprvek.

Čínský pokus o dokonalé SUV rovnající se evropské produkci nevychází úplně zle. Jako celek nepůsobí vůbec špatně, doladit je ovšem potřeba více věcí, než u dříve testovaného modelu od Jaecoo. Po stránce jízdy bychom uvítali jemnější nastavení brzdového pedálu, hladší rozjezdy a při jízdě lepší filtraci drobných nerovností. A právě v této oblasti se čínská produkce od evropské nejvíce liší. Modely z východu působí jako poskladané z dostupných věcí zabalené do pěkného kabátu (ano, i evropské automobilky to teď, tak praktikují, ale více si s naladěním vozu vyhrají).
Uvnitř vozu nepotěší přemíra dotykového ovládání a elektronických systémů (ty je potřeba pro normální jízdu opakovaně deaktivovat). A pak tu máme vyšší spotřebu nebo drobnosti typu výpadku funkce automatického vypínání parkovací brzdy při rozjezdu nebo nereagující elektrické otevírání kufru.
To ovšem vzhledem k cenovce vyvažuje bohatá výbava, praktičnost kabiny a sedmiletá záruka. Pro někoho tak mohl nastat čas na koupi čínského automobilu, pro nás ještě ne.
Plusy:
+ bohatá výbava (vyhřívaná i ventilovaná sedadla atd.)
+ kvalita použitých materiálů a jejich zpracování
+ praktičnost kabiny (dostatek odkládacích prostorů)
+ sedmiletá záruka na 150.000 km
Mínusy:
- pouze dotykové ovládání klimatizace přes obrazovku
- tlačítka je nutné často stisknout opakovaně
- větší náklony v zatáčkách
- zrcadlení středového panelu v čelním skle při ostrém slunci
- otravné asistenční systémy
- vyšší spotřeba
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidel
Renault Master 2.3 dCi 107 kW L2H2
Škoda Fabia 1.0 MPi