Test ojetiny: Volvo S60 – lepší než myslíte

vloženo

Automobily značky Volvo mnoho motoristů programově přehlíží, přitom v řadě případů jde o skutečně povedená auta. Jedním z nich je i model S60 vyráběný v letech 2000 až 2009.

Test ojetiny: Volvo S60 – lepší než myslíte Test ojetiny: Volvo S60 – lepší než myslíte

Mezi manažerské vozy jistě patří například Volkswagen Passat, Ford Mondeo nebo třeba „es-šedesátka“ od Volva. Mnohdy přehlížený vůz přitom těží nejen z vydařeného podvozku a bohaté výbavy, ale i z odolných pětiválců pod kapotou. Právě odolné motory mohou být v případě ojetého automobilu skutečně vítanou výhodou. To platí jak pro benzinové agregáty, tak turbodiesely. Volvo S60 se navíc vyrábělo nejen jako předokolka, ale také s pohonem všech kol AWD.


AWD, tedy All Wheel Drive má přitom moderní řešení pomocí spojky Haldex, tedy podobně jako třeba u domácí Škody Octavia. V praxi tak motor roztáčí kola přední nápravy a zadní se připojuje, pokud to situace vyžaduje - toto řešení má oproti stálému pohonu všech kol jednu jasnou výhodu v podobě úspory paliva. Nicméně v případě benzinových motorizací se i tak připravte na zvýšený apetit, který se nevyhýbá ani rozšířenějším verzím s pohonem pouze jedné nápravy. Naftové motorizace jsou však úsporné.

Pochvalu si navíc zaslouží komfortní odpružení Volva S60, jehož podvozek zdatně tlumí nerovnosti, kterých není na našich silnicích zrovna málo. Prostor pro posádku je velmi dobře odhlučněn, jen škoda, že řízení postrádá zpětnou vazbu. Přesto může ovládání vozu řadě motoristů vyhovovat, zejména pokud preferují komfort před sportovnem. Toho se modelu S60 zrovna moc nedostalo – snad jen v podobě výkonných pohonných jednotek.

Ale než pomoříme hlavu do motorového prostoru, nahlédněme nejprve do prostoru pro posádku. Velice pohodlná sedadla, vpředu místa dostatek, vzadu dost v oblasti kolen, ale svažující se střecha ubírá prostor pro hlavu. To budou vnímat především cestujících vyšších postav. Těm tak bude lépe na předních sedadlech, kde je znatelně vzdušněji. Zavazadelník o objemu 424 litrů sice díru do světa neudělá, ale mnohým řidičům bude dostačovat.

Nabídka agregátů obsahuje jen pětiválce. Mezi benzinovými jsou nejčastěji vidět motory o objemu 2,4 litru a výkonu 103, 125, 147 či 191 kW (dva slabší jsou atmosférické, dva silnější přeplňované). Vzácně můžete potkat také dvoulitr s výkonem 132 kW. Kromě těchto motorizací vůz vyjel i s dalšími benzinovými pohonnými jednotkami- Patří mezi ně 2.3 T5/184 a 195 kW, 2.4 Bifuel/103 kW (palivo E85). Zapomenout nesmíme ani na povedený 2.5 T/154 kW či 2.5 T/221 kW, který ale naleznete výhradně ve sportovněji střiženém modelu S60 R.

Motoristé však daleko častěji volí turbodiesely. Ty jsou známé příznivou spotřebou a při správném zacházení i velkou odolností. Doporučit se dá především motor 2.4 D/120 kW (původně značen jako 2.4 D5), která má sil dostatek. Po faceliftu v roce 2005 se dostal do nabídky také 2.4 D5/136 kW. Ten je ale citlivější na zacházení a tak v ojetých vozech nezřídka dělá problémy. Jako dostačující pak lze označit motorizaci 2.4 D/96 kW (po facelitfu 93 kW).

Obecně lze říci, že slabší stránku představují turba, ale známé jsou i potíže s EGR ventilem nebo škrticí klapkou. „Pozor si dejte na stav automatické převodovky, je-li jí vůz vybaven a také klimatizace, která mnohdy nefunguje,“ varuje Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO. Vyskytují se však i poruchy elektroniky a známé je také přimrzání parkovací brzdy. Vyloučit nelze ani vůle na přední nápravě.

„Občas se vyskytnou netěsnosti vstřikovací soustavy, zřídka se objevují vůle v řízení,“ pokračuje ve výčtu poruch zástupce AAA AUTO. „Naopak antikorozní ochrana vozu je na vysoké úrovni,“ na závěr chválí vůz Jindřich Topol z AAA AUTO. Pozor si dejte zejména na utahané motory jízdou s nohou na podlaze, bez patřičného zahřátí a následného dochlazení agregátu, před jeho vypnutím. Při výběru vozu proto zkoušejte studené i teplé starty, velkou pozornost věnujte pravidelnému volnoběhu, ale i barvě kouře, jenž se line z výfuku.


Milan Jirouš (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Volvo

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test ojetiny: Volvo S60 – lepší než myslíte Fotografie k článku Test ojetiny: Volvo S60 – lepší než myslíte Fotografie k článku Test ojetiny: Volvo S60 – lepší než myslíte Fotografie k článku Test ojetiny: Volvo S60 – lepší než myslíte Fotografie k článku Test ojetiny: Volvo S60 – lepší než myslíte Fotografie k článku Test ojetiny: Volvo S60 – lepší než myslíte

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Luxusní sedan DS 9 láká na komfrotní svezení a zajímavou cenu

Luxusní sedan DS 9 láká na komfrotní svezení a zajímavou cenu

DS 9 byl uveden na český trh a jeho cena začíná na 1 325 000 Kč za verzi Performance Line s motorem PureTech 225 EAT8. Cena vrcholné plug in hybridní verze E-TENSE ve výbavě Rivoli s pohonem 4x4 a výkonem 360 koní je 1..

Policisté dostanou nadupané Superby a stovky Kodiaqů

Policisté dostanou nadupané Superby a stovky Kodiaqů

Na 500 vozů Kodiaq a 38 ks Superbů Combi získají policisté při obměně vozového parku. Superby bude pohánět dvoulitrový..

Jízda v protisměru na dálnici není v ČR vyjímečná, vyžaduje okamžitou reakci

Jízda v protisměru na dálnici není v ČR vyjímečná, vyžaduje okamžitou reakci

Na českých dálnicích přišlo za letošních prvních šest měsíců o život 12 účastníků dopravních nehod. Jednou z mnoha..

Fabii a Kamiqu přibyla vlastní konkurence, Seat Ibiza a Arona

Fabii a Kamiqu přibyla vlastní konkurence, Seat Ibiza a Arona

Nové modely Seat Ibiza a Arona se od tohoto týdne vyrábějí v závodě Martorell. Oba modely nabízejí modernizovaný vzhled..

Test: Kia Stinger GT - silně podceňovaný letec

Test: Kia Stinger GT - silně podceňovaný letec

Modernizovaný Stinger koupíte už jen v šestiválcovém provedení s označením GT, kdy dostanete velké brzdiče Brembo,..