Test ojetiny: Volvo S60 – lepší než myslíte

vloženo

Automobily značky Volvo mnoho motoristů programově přehlíží, přitom v řadě případů jde o skutečně povedená auta. Jedním z nich je i model S60 vyráběný v letech 2000 až 2009.

Test ojetiny: Volvo S60 – lepší než myslíte Test ojetiny: Volvo S60 – lepší než myslíte

Mezi manažerské vozy jistě patří například Volkswagen Passat, Ford Mondeo nebo třeba „es-šedesátka“ od Volva. Mnohdy přehlížený vůz přitom těží nejen z vydařeného podvozku a bohaté výbavy, ale i z odolných pětiválců pod kapotou. Právě odolné motory mohou být v případě ojetého automobilu skutečně vítanou výhodou. To platí jak pro benzinové agregáty, tak turbodiesely. Volvo S60 se navíc vyrábělo nejen jako předokolka, ale také s pohonem všech kol AWD.


AWD, tedy All Wheel Drive má přitom moderní řešení pomocí spojky Haldex, tedy podobně jako třeba u domácí Škody Octavia. V praxi tak motor roztáčí kola přední nápravy a zadní se připojuje, pokud to situace vyžaduje - toto řešení má oproti stálému pohonu všech kol jednu jasnou výhodu v podobě úspory paliva. Nicméně v případě benzinových motorizací se i tak připravte na zvýšený apetit, který se nevyhýbá ani rozšířenějším verzím s pohonem pouze jedné nápravy. Naftové motorizace jsou však úsporné.

Pochvalu si navíc zaslouží komfortní odpružení Volva S60, jehož podvozek zdatně tlumí nerovnosti, kterých není na našich silnicích zrovna málo. Prostor pro posádku je velmi dobře odhlučněn, jen škoda, že řízení postrádá zpětnou vazbu. Přesto může ovládání vozu řadě motoristů vyhovovat, zejména pokud preferují komfort před sportovnem. Toho se modelu S60 zrovna moc nedostalo – snad jen v podobě výkonných pohonných jednotek.

Ale než pomoříme hlavu do motorového prostoru, nahlédněme nejprve do prostoru pro posádku. Velice pohodlná sedadla, vpředu místa dostatek, vzadu dost v oblasti kolen, ale svažující se střecha ubírá prostor pro hlavu. To budou vnímat především cestujících vyšších postav. Těm tak bude lépe na předních sedadlech, kde je znatelně vzdušněji. Zavazadelník o objemu 424 litrů sice díru do světa neudělá, ale mnohým řidičům bude dostačovat.

Nabídka agregátů obsahuje jen pětiválce. Mezi benzinovými jsou nejčastěji vidět motory o objemu 2,4 litru a výkonu 103, 125, 147 či 191 kW (dva slabší jsou atmosférické, dva silnější přeplňované). Vzácně můžete potkat také dvoulitr s výkonem 132 kW. Kromě těchto motorizací vůz vyjel i s dalšími benzinovými pohonnými jednotkami- Patří mezi ně 2.3 T5/184 a 195 kW, 2.4 Bifuel/103 kW (palivo E85). Zapomenout nesmíme ani na povedený 2.5 T/154 kW či 2.5 T/221 kW, který ale naleznete výhradně ve sportovněji střiženém modelu S60 R.

Motoristé však daleko častěji volí turbodiesely. Ty jsou známé příznivou spotřebou a při správném zacházení i velkou odolností. Doporučit se dá především motor 2.4 D/120 kW (původně značen jako 2.4 D5), která má sil dostatek. Po faceliftu v roce 2005 se dostal do nabídky také 2.4 D5/136 kW. Ten je ale citlivější na zacházení a tak v ojetých vozech nezřídka dělá problémy. Jako dostačující pak lze označit motorizaci 2.4 D/96 kW (po facelitfu 93 kW).

Obecně lze říci, že slabší stránku představují turba, ale známé jsou i potíže s EGR ventilem nebo škrticí klapkou. „Pozor si dejte na stav automatické převodovky, je-li jí vůz vybaven a také klimatizace, která mnohdy nefunguje,“ varuje Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO. Vyskytují se však i poruchy elektroniky a známé je také přimrzání parkovací brzdy. Vyloučit nelze ani vůle na přední nápravě.

„Občas se vyskytnou netěsnosti vstřikovací soustavy, zřídka se objevují vůle v řízení,“ pokračuje ve výčtu poruch zástupce AAA AUTO. „Naopak antikorozní ochrana vozu je na vysoké úrovni,“ na závěr chválí vůz Jindřich Topol z AAA AUTO. Pozor si dejte zejména na utahané motory jízdou s nohou na podlaze, bez patřičného zahřátí a následného dochlazení agregátu, před jeho vypnutím. Při výběru vozu proto zkoušejte studené i teplé starty, velkou pozornost věnujte pravidelnému volnoběhu, ale i barvě kouře, jenž se line z výfuku.


Milan Jirouš (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Volvo

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test ojetiny: Volvo S60 – lepší než myslíte Fotografie k článku Test ojetiny: Volvo S60 – lepší než myslíte Fotografie k článku Test ojetiny: Volvo S60 – lepší než myslíte Fotografie k článku Test ojetiny: Volvo S60 – lepší než myslíte Fotografie k článku Test ojetiny: Volvo S60 – lepší než myslíte Fotografie k článku Test ojetiny: Volvo S60 – lepší než myslíte

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Na nový Volkswagen Passat si připravte minimálně 3/4 milionu korun

Na nový Volkswagen Passat si připravte minimálně 3/4 milionu korun

Zákazníci mohou nový Passat objednávat jako obvykle ve dvou základních karosářských verzích Limuzína a Variant s širokými možnostmi individualizace, od sportovní výbavové linie R-Line přes všestranný Alltrack až po..

Honda e oficiálně představena, palubní desku budou tvořit displeje

Honda e oficiálně představena, palubní desku budou tvořit displeje

Elektrická novinka s pohonem zadních kol zrychlí z 0 na 100 km/h za 8 sekund, chlubí se dojezdem 220 km a díky funkci..

Modernizovaný Hyundai Ioniq vstupuje na český trh ve třech verzích

Modernizovaný Hyundai Ioniq vstupuje na český trh ve třech verzích

Nový IONIQ Electric s vylepšenými akumulátory o kapacitě 38,3 kWh pojme výrazně více elektrické energie a nabízí nyní..

Elektrické Škodovky jsou tady, Citigoe iV přijde na 429 900 Kč, Superb iV na dvojnásobek

Elektrické Škodovky jsou tady, Citigoe iV přijde na 429 900 Kč, Superb iV na dvojnásobek

Škoda elektrifikuje. Již nyní je možné předobjednávat modely s okřídleným šípem ve znaku, které pohání elektřina...

Nová generace Nissanu Juke představena, roste do krásy

Nová generace Nissanu Juke představena, roste do krásy

Téměř deset let vydržel na trhu model Juke připomínající žábu. Novinka přijíždí k zákazníkům ve své druhé generaci s..