Test ojetiny: Renault Modus – vzácný návštěvník bazaru

vloženo

Renault Modus či prodloužený Grand Modus v autobazaru často k vidění není. Sázka na známou techniku v praktičtějším balení zkrátka úspěch nepřinesla a od malého počtu nových prodaných vozů se odvíjí i omezená nabídka ojetin.

Test ojetiny: Renault Modus – vzácný návštěvník bazaru Test ojetiny: Renault Modus – vzácný návštěvník bazaru

Nevelký Renault Modus, vyráběný v letech 2004 až 2012, zdatně klame tělem, když vzhledem ke svým vnějším rozměrům nabídne nečekaně vzdušný interiér. Jenže co je to platné, do oka mnoha řidičům nepadne a tak tento klad objeví jen málo kdo.


Výrazný, ale poněkud nevyvážený design model Modus handicapoval už na trhu nových vozů a ani mezi ojetinami se tento zápor neztratil. To v praxi znamená rychlejší pokles hodnoty, což může být pro čistě prakticky založeného motoristu výhoda. Je zde totiž dobrý poměr cena-užitná hodnota.

„České zákazníky Modus svými oblými tvary příliš neoslovil, na silnicích je vidět zřídka a ani v bazarech se o něj návštěvníci nepřetahují. Hlavní zásluhu na relativně nízkých prodejích měla příliš sebevědomá cenovka v době uvedení na trh. Po osmi letech se však jeho neokoukaný design stal stravitelnějším a s cenovkami nejčastěji okolo 70 tisíc korun může představovat zajímavý tip na stylové městské přibližovadlo se spolehlivými benzínovými motory. Například začínající řidičky by mohly ocenit kompaktní rozměry a dobrý výhled, naopak seniorům se do vozu pohodlně nastupuje díky výše umístěným sedačkám,“ hodnotí vůz Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO.

Takže nahlédněme rovnou do interiéru, který je právě tou částí, jenž může některé zájemce o ojetinu oslovit. Právě nabídka místa pro posádku představuje jasné plus Modusu. Dostatek místa nejdete jak vpředu, tak na zadních sedadlech – pokud není zadní lavice posunuta zcela vpřed. Ano, zadní lavici jde skutečně posouvat a tak se rozhodnout, zda dopřejete více prostoru cestujícím na zadních sedadlech nebo jej budete mít více pro zavazadla.

Zavazadelník Modusu standardně nabídne totiž jen 198 litrů objemu, což rozhodně není mnoho. V případě prodloužené verze Grand Modus je situace znatelně lepší. Provedení prodávané od roku 2008 má totiž zavazadlový prostor o objemu 305 litrů. „Hlavní zbraní Modusu je variabilní interiér s množstvím odkládacích prostor a s  posuvnými zadními sedadly. Slabinou je poměrně malý kufr, zlepšení přinesla prodloužená praktičtější verze Grand, která už může vyhovět i rodinným potřebám. Konkurenční výhodou mezi malými MPV je i vysoká úroveň pasivní bezpečnosti,“ shrnuje vlastnosti typické pro tento vůz zástupce AAA AUTO.

A jaký je automobil za jízdy? Naladění podvozku bude vyhovovat řidičům preferujícím jízdní komfort před jízdními vlastnostmi. Měkce nastavené odpružení si dobře poradí s nerovnostmi, ale větší náklony karoserie v zatáčkách, nepřesné řazení a řízení zcela postrádající zpětnou vazbu nepotěší motoristy, kteří od vozidla vyžadují určitou komunikativnost. A kdo hledá za volantem přímo radost z jízdy, měl by rozhodně hledat jinde.

To lze poradit i zájemcům o naftové motory. Turbodiesel 1.5 dCi je totiž znám několika vážnými poruchami. „Patří k nim závady vstřikovačů, opotřebené turbodmychadlo a vadný EGR ventil. Známé jsou i případy vylágrováných motorů,“ varuje Jindřich Topol. Pozor také na stav dvouhmotového setrvačníku.

Zážehové motory občas postihnou potíže se zapalovací cívkou nebo zanesenou škrticí klapkou. Známé jsou poruchy stahovaček oken nebo jejich elektrického ovládání. „Občas lze narazit na vůz s vadným elektrickým posilovačem řízení,“ doplňuje Jindřich Topol. Častěji se objevují vůle v táhlech stabilizátoru nebo praskání žárovek ve světlometech. „Kvůli velmi těsnému motorovému prostoru je však výměna žárovek jen pro otrlé,“ upozorňuje na složitost řešení na první pohled banální poruchy Topol.

Až budete při výběru ojetého Renaultu Modus hledat VIN číslo, zapomeňte na všechna logická místa, která jsou využívána u jiných modelů. Tento vůz stojící na podvozku Clia třetí generace jde totiž nejen designem vlastní cestou. VIN tak najdete zcela netypicky na B-sloupku karoserie u oka zámku pravých předních dveří – tedy na straně spolujezdce.


Milan Jirouš (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Renault

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test ojetiny: Renault Modus – vzácný návštěvník bazaru Fotografie k článku Test ojetiny: Renault Modus – vzácný návštěvník bazaru Fotografie k článku Test ojetiny: Renault Modus – vzácný návštěvník bazaru Fotografie k článku Test ojetiny: Renault Modus – vzácný návštěvník bazaru Fotografie k článku Test ojetiny: Renault Modus – vzácný návštěvník bazaru Fotografie k článku Test ojetiny: Renault Modus – vzácný návštěvník bazaru

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Continental navrhl pneumatiku budoucnosti, umí se sama dohustit

Continental navrhl pneumatiku budoucnosti, umí se sama dohustit

Na letošním frankfurtském autosalonu společnost Continental představila komplexní technologický systém Conti C.A.R.E. Nový systém propojuje technologii kol a pneumatik, která umožní dál pracovat s jejich funkčními..

SEAT Leon FR nově v paketu Black Matt s cenovým zvýhodněním až 146 300 Kč

SEAT Leon FR nově v paketu Black Matt s cenovým zvýhodněním až 146 300 Kč

Seat Leon je nyní výhodnější! Španělská značka připravila pro české zákazníky svůj bestseller s atraktivním paketem FR..

Ford S-MAX a Galaxy má po modernizaci, co je nového?

Ford S-MAX a Galaxy má po modernizaci, co je nového?

Ford oznámil další zdokonalení stylových velkoprostorových modelů S-MAX a Galaxy. Modernizované varianty se vyznačují..

Nová Toyota C-HR přináší silnější hybridní pohon a inovované tvary

Nová Toyota C-HR přináší silnější hybridní pohon a inovované tvary

Nová Toyota C-HR poprvé umožňuje vybírat ze dvou různých hybridních ústrojí, nabízí nový multimediální systém a přináší..

Třetí generace BMW řady 1 je díky změně koncepce levnější než předchůdce

Třetí generace BMW řady 1 je díky změně koncepce levnější než předchůdce

Nové BMW řady 1 se právě začala prodávat. Ceny startují na 648 700 Kč za BMW 118i s výkonem 103 kW/140 k, což je podle..